ویتامین C باعث عملکرد بهتر و سریعتر اعصاب در مغز انسان می شود

مغز دارای گیرنده‌های ویژه‌ای است که گیرنده‌های نوع GABA نامید می‌شوند و می‌توانند به برقراری ارتباط سریع بین سلولهای مغزی کمک کنند.
نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که برای عملکرد مناسب چشم‌ها و مغز، بدن انسان به مقادیر کافی ویتامین C نیازمند است.
 متخصصان معتقدند که این یافته می‌تواند کاربردهای مفیدی در مورد بیماریهایی چون گلوکوم و صرع داشته باشد.
دکتر هنریک وون گرسدورف از متخصصان ارشد انستیتو ولوم در دانشگاه سلامت و دانش اورگون در این باره اظهار داشت: ما متوجه شدیم که سلولهای شبکیه چشم برای اینکه بتوانند عملکرد مناسب بینایی  داشته باشند باید در دوزهای نسبتا بالای ویتامین C شناور باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که شبکیه چشم  انسان در واقع بخشی از سیستم اعصاب مرکزی است این آزمایشات تایید می‌کند که ویتامین C در عملکرد مطلوب مغز نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و این تاثیرگذاری تا حدی حائز اهمیت است که پیش از این هرگز درک نشده است.
مغز دارای گیرنده‌های ویژه‌ای است که گیرنده‌های نوع GABA نامید می‌شوند و می‌توانند به برقراری ارتباط سریع بین سلولهای مغزی کمک کنند.
این متخصصان در آزمایشات خود متوجه شدند که وقتی ویتامین C موجود نباشد، عملکرد صحیح و مناسب گیرنده‌های نوع GABA در سلولهای شبکیه متوقف می‌شود. از آنجا که سلولهای شبکیه‌ای چشم یکی از در دسترس‌ترین انواع سلولهای عصبی هستند این احتمال وجود دارد که گیرنده‌های نوع GABA در سایر نقاط مغز نیز در صورت فقدان یا کمبود ویتامین C عملکرد مناسب خود را از دست بدهند.

opium.site: ویتامین درمانی در زمان ترک و اعتیاد به ماده مخدر متامفتامین ...

opium.site: اثرات ویتامین ها بر روی مغز انسان

opium.site: کمبود ویتامین B12 مغز شما را کوچک می کند

opium.site: بعد از ترک متامفتامین متابولیسم قسمت های از مغز به حالت ...

هیچ نظری موجود نیست: