کشف داروی تازه‌ای برای کاهش مرگ سلول مغزی

کشف داروی تازه‌ای برای کاهش مرگ سلول مغزی

دانشمندان بریتانیایی نتایج تحقیق بر روی داروی تازه‌ای را منتشر کردند که در مورد موش‌ها پاسخ داده است. این دارو مرگ سلول مغزی را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون مفید است.
گروهی از دانشمندان در بریتانیا نتایج تحقیقات خود را منتشر کردند که دریچه‌های تازه‌ای برای بهبود بیماری‌های نورولوژی از جمله آلزایمر و پارکینسون گشوده است.

این محققان موفق به تولید دارویی شدند که گفته می‌شود از مرگ سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند. تحقیقات این تیم دانشگاه لیکستر بر روی موش‌های آزمایشگاهی پاسخ مثبت داده است.

گروه تحقیق موش‌های آزمایشگاهی را به بیماری موسوم به "جیکوب" که یکی از نادرترین نارسایی‌های مغز و اعصاب است، مبتلا کردند. آن‌ها می‌گویند دلیل این امر این است که در نارسایی جیکوب سلول‌های مغزی به سرعت از بین می‌رود.

opiu.site
دانشجویان دختر دانشگاه ها می گویند :مخدر شیشه مال دختران فراری است و کلاس ندارد ؟
گامی بزرگ در کشف داروی آلزایمر
opium.site: ارتباط ژن آلزایمر با بیماری دیابت
موش‌های مبتلا به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه ۷ هفته بعد از شروع بیماری تحت درمان قرار گرفتند، گروهی دیگر ۹ هفته بعد از بیماری تحت درمان قرار گرفتند و روی یک گروه درمانی صورت نگرفت.

هر دو گروهی که تحت درمان قرار گرفتند نشانه‌های به مراتب کمتر از دست دادن حافظه از خود بروز دادند. همچنین بررسی نشان داد موش‌هایی که درمان شدند و به‌ویژه گروهی که درمان زودتر روی آن‌ها انجام شد، سلول‌های بسیار کمتری از مغز خود را از دست دادند و آسیب سلولی در آن‌ها حداقلی بود.

پرفسور راجر موریس از دانشگاه "کینگز کالج" لندن دراین‌باره به بی‌بی‌سی انگلیسی گفت:« این نتایج و داروی تازه پیشرفتی اساسی در زمینه‌ی کنترل بیماری‌های مغز و اعصاب خواهد بود.»

این پرفسور رئیس تیم تحقیق گفت که آن‌ها بسیار هیجان‌زده‌اند که درمان دارویی آن‌ها مرگ سلول‌های مغزی در موش‌ها را بسیار کاهش داد و مانع از دست دادن حافظه شد.

با این‌حال شیوه‌ی درمانی تازه، عوارض جانبی بسیار جدی خواهد داشت. در عین‌حال از آن‌جایی که تعداد سلول‌های مغزی انسان به مراتب بیشتر از موش است، این احتمال است که درمان در انسان مرگ سلول‌مغزی را متوقف یا حداقلی نکند و تنها تا حدی پیشرفت بیماری را کنترل کند.


در عین‌حال محققان احتمال می‌دهند که انسان‌ها ناگزیر باشند سال‌ها از این دارو با عوارض جانبی بسیار از جمله احتمال بیماری دیابت و کاهش وزن شدید استفاده کنند تا مرگ سلول‌های مغزی رخ ندهد.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که دست‌کم ۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان به آلزایمر مبتلا هستند و پیش‌بینی می‌کند که این رقم در دهه‌های پیش‌رو رشد بسیار چشمگیری داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: