من در سلماس معتادی ندیدم اما اشتباه کردم بچه های شاپور زرنگتر از این حرف ها هستند .

من  سلماس معتادی ندیدم اما اشتباه کردم  بچه های شاپور زرنگتر از این حرف ها هستند . 
در طول دو سال سفر تحقیقاتی به نقاط مختلف ایران   سه بار به شهر  سلماس مسافرت کردم   

سلماس با باغ های پر از سیب در تابستان ها بسیار دیدنی است این شهر مردم خونگرم و سخت کوشی دارد   

سلماس شهر پرده ها  و زیر خاکی
سلماس به دلیل مجاورت با مرز های غربی کشور پر از اجناس وارداتی از ترکیه است به خصوص پرده   
سلماس را می توان شهر پرده در  ایران دانست زیرا همه خیابان های ان پر از مغازهایی است که انواع مختلف پرده های ساخت ترکیه را می فروشند   
سلماس دارای چندین پاساژ برای فروش البسه های ساخت  ترکیه است  

سلماس شهر عتیقه های پنهان و اشکار  (مسجد امام حسن مجتبی )
   
شهر سلماس واطراف ان پر از اجناس  زیر خاکی و عتیقه است  در این عکس ها نمایی از یک مسجد را می بیند که  در سال 1309 در زلزله از بین رفت و در سال 1377 و دوباره بازسازی شد و تمامی کسانی که اطراف این محل بطور غیر قانونی به اکتشاف پرداختند  اثار عتیقه زیادی پیدا کرده و میلیونر شدند 

اعتیاد به مواد مخدر در سلماس
 شما معتاد به مواد مخدری را  در سلماس نمی بینید زیرا هم مشروب می خورند  ؟
ما هر چه سلماس را گشتیم معتاد و مواد فروش ندیدم  برای همین سری به  یک پاساژ زدم و چند تا شلوار خریدم و بردم یک خیاطی تا پای انرا تو بگذارد  
بعد از برگشتن به تهران  دو روز بعد داخل روزنامه ها خواندم  که یک جوان قاچاقچی با چند صد کیلو حشیش در سلماس دستگیر شده است  
جالب اینکه این جوان قاچاقچی  پسر همان خیاطی بود  که من در سلماس برای خیاطی شلوارم به او مراجعه کرده بودم
برای همین می گویم بچه های  شاپور زرنگتر از این ها هستند که معتاد بشوند ؟؟
زیر نویس
سَلْماس یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی و مرکز شهرستانی به همین نام است. این شهر در ۸۰ کیلومتری شمال ارومیه در مسیر راه ارتباطی ارومیه-تبریز واقع شده‌است. جمعیّت آن طبق سرشماری سال ۸۵ در حدود ۸۰ هزار نفر می‌باشد. ترکی آذربایجانی و نیز کردی از زبانهای رایج مردم سلماس می باشند
در سال ۱۳۰۹ خورشیدی، زمین لرزه‌ای این شهر را با خاک یکسان کرد . در پی این زمین لرزه ، شهر جدید سلماس با توجه به اصول شهرسازی مدرن و با طرح شطرنجی در چندکیلومتری شمال ویرانه‌های دیلمان ساخته شده‌است.
سلماس علاوه بر پیشینه تاریخی چندین هزارساله خود یکی از شهرهای مهم آذربایجان در تاریخ تحولات سیاسی ایران بوده‌است. بخصوص در دوران نهضت مشروطه شهیدانی همچون «حیدرخان عمواوغلی» اولّین مهندس برق ایران و « سعید سلماسی» را در خود پرورده و تقدیم جنبش مشروطیت نموده‌است.

هیچ نظری موجود نیست: