کشف یک جمجمه يک ميليون و هشتصد هزار ساله در گرجستان

               
بنا بر گزارش‌ها، کشف يک جمجمه يک ميليون و هشتصد هزار ساله در گرجستان، ابعاد تازه‌ای از نحوه تکامل انسان را برای محققان روشن خواهد کرد. 
 
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس اين فسيل کاملترين نمونه از جمجمه گونه های ماقبل انسانی است که تاکنون کشف شده است. اين جمجمه همراه با قطعات ديگر استخوانهايی که سابقا در اين مرکز حفاری کشف شده اند قديمی ترين شواهد از گونه های ماقبل انسانی را که در آفريقا خارج شده و با حرکت به سمت شمال در بخشهای ديگر جهان پخش شدند در اختيار پژوهشگران قرار می دهد.
 
براساس گزارشی که از نتايج اين کشف جديد در مجله علمی « ساينس » منتشر شده است کشف اين استخوانها نشان می دهد که گروههای ماقبل انسانی با اندازه های گوناگون همزمان در يک نقطه می زيسته اند. پژوهشگران تاکنون به يک چنين موضوعی در مورد گونه های بسيار قديمی برخورد نکرده بودند.
 
در عين حال اين کشفيات يکی از دو نظريه متفاوت در مورد مسير و چگونگی تکامل گونه های ماقبل انسانی را تقويت می کند که معتقد است شجرنامه اين جانداران تا زمانی که به انسان تکامل يافته اند بيشتر شبيه درختی کم شاخه است و نه يک بته پر شاخ و برگ.
 
خبرگزاری آسوشيتدپرس می افزايد که قبل از اين کشفيات جديد اکثر پژوهشگران معتقد بودند که خروج گونه های ماقبل انسانی از قاره آفريقا و رسيدن آنها به نقاط ديگر جهان حدود يک ميليون سال پيش روی داده است. اما بررسی روی مجموعه ای از استخوانها که در سالهای اخير در گرجستان کشف شده نشان می دهد که مهاجرت از افريقا بسيار زودتر از يک ميليون سال پيش شروع شده و انواع قديمی و بدوی تری از گونه های ماقبل انسانی اين مهاجرت را آغاز کرده اند.
 
اکنون حتی آن گروه از دانشمندان که معتقدند مسير تکامل تا رسيدن به انسان مدرن شاخه های بسيار زيادی داشته با توجه به کشف های اخير در گرجستان می پذيرند که حدود دو ميليون سال قبل فقط يک نوع از اين گونه ها در اين منطقه می زيسته است. ولی آنها در عين حال تاکيد دارند که نمی توان همين فرضيه و نتيجه گيری را در مورد ميزان تنوع گونه های ماقبل انسانی در نقاط ديگر ، از جمله آفريقا، مسلم تلقی کرد.
 
مدافعان نظريه کم شاخ و برگ بودن شجرنامه ماقبل انسانی می گويند کشف جمجمه های با اندازه های مختلف در يک نقطه که نشان می دهد همه اين جانداران از يک گونه واحد بوده اند ثابت می کند که در ساير بخشهای جهان هم که جمجمه هايی با اندازه های مختلف کشف شده است همگی به يک گونه تعلق دارند.
opium.site: فناوری صدا در جمجمه v2k-صدای ماورای صوت یا Hypersonic ...
opium.site: استفاده از فناوری وی دو کی برای ترک اعتیاد (صدا در جمجمه ...
opium.site: پروژه ایجاد صدا در مغز چیست
opium.site: اثرات اسپیدبال در موش و میمون در راهنمایی برای درمان کراک ...
opium.site: عکس های دراکولا که در افریقا قربانی می گیرد ضحاک هم ...
opium.site: شجره نامه ریتالین
opium.site: روانپزشکان: قانون ایران افراد معتاد را سفیه (دیوانه )تلقی ...
opium.site: دستگيری زن قاچاقچي با يک ميليون قرص ترامادول (+عکس)
opium.site: بیش از یک میلیون ماده مخدرروانگردان جدید ترکیبی تا سال ...
opium.site: فرمانده پلیس ایران: دو میلیون معتاد و دویست هزار الکلی داریم
opium.site: ماری جوانا در امریکا آزاد شد تا بیش از یک میلیون1000000 ...

هیچ نظری موجود نیست: