بحث و جدل پیرامون ورود یک ماده مخدر "کاملا قانونی" به بازار در کشور فرانسه (سیگار الکترونیکی کانابیس )

بحث و جدل پیرامون ورود یک ماده مخدر "کاملا قانونی" به بازار

تولید و عرضه محصولی تازه در فرانسه بحث‌برانگیز شده: سیگار الکترونیکی کانابیس که قرار است به طور قانونی وارد بازار شود. تولیدکنندگان می‌گویند ای-جوینت تنها آرامش می‌دهد اما برخی کارشناسان آن را از قماش مواد مخدر می‌دانند.
روز سه‌شنبه (۱۶ دسامبر/ ۲۵ آذر) در شهر پاریس از محصولی تازه و "۱۰۰ درصد قانونی" پرده‌برداری شد: Kanavape نخستین جوینت الکترونیکی است که در فرانسه به طور کاملا قانونی وارد بازار می‌شود.

تولیدکنندگان این سیگار از یک خلا قانونی نهایت استفاده را کرده‌اند؛ مواد به کار رفته در تولید این جوینت الکترونیک حاوی THC نیستتند. اما در آنها نوعی از کانابینوئید، با نام کانابیدیول وجود دارد؛ ماده‌ای که گفته می‌شود "تاثیری آرام‌بخش اما نه مخدر بر روی مصرف‌کننده" دارد.

مواد به کار رفته در ای- جوینت

کانابینوئیدها ترکیبات ترپنوفنولیک هستند که بیش از ۶۰ نمونه از آنها در گیاه شاهدانه شناسایی شده‌است. از کانابینوئیدهای اصلی می‌توان به تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول اشاره کرد که از بین این ترکیبات بیشترین اثرات دارویی شناخته شده مربوط به THC است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، ماری جوانا و حشیش که هر دو از گیاه شاهدانه هندی تهیه می‌شوند، همچنان ماده اعتیادآور اصلی در دنیا هستند و جمعیتی حدود ۱۸۰ میلیون نفر در جهان در سال ۲۰۱۲ دستکم یکبار این مواد توهم‌زا را مصرف کرده‌اند.

"محصولی که برای هیچ کسی سودی ندارد"

سازندگان این محصول تازه مدعی هستند که جوینت‌های الکترونیکی به آرامش مصرف‌کننده کمک می‌کنند و به همین دلیل مصرف آنها بدون خطر است. فروش این محصول برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شده است.

کانابیس هم خاصیت دارویی دارد و هم دانه و روغنی که می‌توانند به عنوان ماده مخدر استفاده شوند کانابیس هم خاصیت دارویی دارد و هم دانه و روغنی که می‌توانند به عنوان ماده مخدر استفاده شوند

با انتشار خبر تولید و فروش "ای-جوینت" در بازار، بحث داغی در میان کارشناسان و سیاستمداران درگرفته است بر سر خطرات احتمالی این سیگار. برخی کارشناسان از بی‌خطر بودن آن سخن می‌رانند ولی در عین حال هشدار می‌دهند که ورود این محصول به بازار ممکن است این نظر نادرست را القا کند که کانابیس هم بی‌خطر و قانونی است. یک کارشناس فرانسوی حوزه مواد مخدر به رسانه‌ها می‌گوید: «ای-جوینت هیچ سودی برای مردم ندارد.»

وزیر بهداشت و درمان فرانسه هم از مخالفان "ای-جوینت" است و اعتقاد دارد که این محصول ممکن است راه "اعتیاد به کانابیس" را هموار کند. او قصد دارد با اتخاذ تدابیری، فروش این محصول را در بازار ممنوع کند.

سوییس هم مخالف است

در سوییس هم خبر تولید "ای-جوینت" بحث فراوانی به راه انداخته است. یکی از کارشناسان حوزه اعتیاد در این کشور معتقد است: «کانابینوئیدها در کشور سوییس تنها در چارچوب درمانی تعریف شده استفاده می‌شوند و دلیلی برای اینکه در بازارهای عمومی هم این ماده را عرضه کنیم، وجود ندارد.»
به نظر این کارشناس هم، ورود قانونی این محصول به بازار می‌تواند مصرف کانابیس را "بی‌آزار و بی‌خطر" جلوه دهد. این کارشناس ادامه می‌دهد: «رواج این محصول تاثیر و تصویر سیگارهای الکترونیکی را که تا کنون میشناختیم و برای بسیاری از کارشناسان به عنوان وسیله‌ای برای ترک اعتیاد بودند، دگرگون می‌کند.»

سیگار الکترونیکی نه تنها بهتر از سیگار عادی نیست
تبخیر کننده های ماری جوانا (واپورایزر) - Opium.Site وبلاگ ...
تبخیر کننده های پرتابل ماری جوانا و حشیش +عکس Alivi8
عکسی از یک سیگاری حشیش و ماری جوانا (Marijuana) - ...
تبخیر کننده های ماری جوانا (واپورایزر) با ریموت کنترل ؟ The ...
رواج مصرف ماری جوانا (روغن ماری جوانا ) - Opium.Site وبلاگ ...
فرم های رایج ماری جوانا گل در ایران (زغال اخته -هیز -نیروانا )
اثرات سیگار و ماری جوانا بر روی قدرت و سرعت اسپرم مردان و ...
منهم یواش یواش دارم عاشق گیاه شاهدانه و کانابیدیول می شوم
کانابیس صنعتی جدید HU-331 (اچ‌یو-۳۳۱) - Opium.Site ...
تاج و تخت کاسه ماری جوانا کشی و حشیش (چلیم و قلیان ماری ...
ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست - Opium ...
کانابینوئید صنعتی AM-2201 چیست - Opium.Site وبلاگ ...
کانابیسیکلوهگزانول Cannabicyclohexanol چیست - Opium ...
کانابیس سنتتیک AM-694 چیست Synthetic cannabis
آناندامیدAnandamide چیست - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...

هیچ نظری موجود نیست: