مخدر جدید «ادویه» (اسپایس )هنوز در ایران نیست (انشالله گربه است ).

نویسنده
به نظر می اید هنوز مقامات وزات بهداشت و مسئولین در خواب خرگوشی هستد ! و هنوز بدنبال انکار و نیست تکذیب می کنیم ! در ضمن مخدر ادویه همان اسپایس است که چندی پیش یکی از مسئولین  خطر وجود انرا در ایران تذکر داده  بود انهم ادویه از نوع اسرائیلی !
البته خود بنده 5 سال قبل اسپایس k2 را در ایران رویت کرده بودم اما به نظر می اید مسئولین در ایران به دنبال بازی با اسامی هستند یکی از مسئولین ما را از ادویه اسرائیل می ترساند و خبر ندارد ان مخدر  ادویه ای که در بازار ایران است نوع امریکایی است . 
وجود مواد مخدر در بار مسافران به اسم گياهان معطر

مخدر جدید «ادویه» (اسپایس )هنوز در ایران نیست (انشالله گربه است )

مقامات وزارت بهداشت سوئد اعلام کردند که ماده مخدر جدیدی به نام «ادویه» جان بسیاری از جوانان و نوجوانان این کشور را به علت توهمات شدید و اوردوز گرفته است. گر چه هنوز این ماده وارد کشور ما نشده است اما مسئولان از هم اکنون باید هوشیار باشند.

به گزارش فارس، مقامات وزارت بهداشت سوئد اعلام کرده‌اند که ماده مخدری موسوم به «اسپایس» یا همان ادویه جان بسیاری از جوانان و نوجوانان را در سال گذشته میلادی گرفته است.

ادویه یک نوع ماری جوانای غیرطبیعی و شیمیایی است که به وفور در اختیار نوجوانان و جوانان این کشور قرار دارد.

بسیاری از مصرف کنندگان این ماده مخدر دچار اوردوز و توهمات شدید شده و جانشان را از دست می‌دهند.

سعید صفاتیان، رئیس کار گروه کاهش تقاضا در کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: این ماده مخدر هنوز به کشورمان وارد نشده و مورد مصرف قرار نگرفته است.
وی در مورد این ماری جوآنای غیر طبیعی گفت: با تغییرات ژنتیکی اعمال شده در گیاه شاهدانه، میزان ماده «دلتا تی اچ سی» در ماری جوآنا افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند منجر به مرگ مصرف کننده شود.

به گفته این روانپزشک اعتیاد، افزایش توهم‌زایی، بالا رفتن درصد ابتلا به افسردگی، احتمال فرو رفتن فرد در هذیان، خودکشی و دگر کشی و تحریک پذیری از اثرات مصرف این ماده مخدر است که در بسیاری از موارد به مرگ مصرف کننده می‌انجامد.

وی با تأکید دوباره بر این موضوع که در جلسات حوزه مقابله و پیشگیری موردی از وجود و مصرف این ماده مخدر در کشور گزارشی نرسیده گفت: وقتی ماده مخدر جدیدی وارد بازار می شود به سرعت میان معتادان شناخته می‌شود و ما نیز از وجود آن با خبر می‌شویم.

خوشبختانه این ماده مخدر جدید هنوز راهی به کشورمان پیدا نکرده است اما لازم است که مسئولان مبارزه با مواد مخدر نسبت به این ماده مخدر حساس شده تا بتوانند جلوی ورود این ماده به بازار را با اطلاع رسانی سریع و کافی در مورد توهمات و اثرات این ماده بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست: