مرگ نوزاد ١١ روزه بر اثر مسمومیت با مصرف مخدر شیشه

مرگ نوزاد ١١ روزه بر اثر مسمومیت با مصرف مخدر  شیشه

اواخر تیرماه كادر پزشكي بيمارستان شهيد مطهري مرودشت با فريادهاي بي‌رمق زني جوان روبه‌رو شدند كه نوزادي چند روزه را در آغوش خود داشت.




اواخر تیرماه كادر پزشكي بيمارستان شهيد مطهري مرودشت با فريادهاي بي‌رمق زني جوان روبه‌رو شدند كه نوزادي چند روزه را در آغوش خود داشت. مادر جوان هراسان بود و اضطراب وجود او را رها نمي‌كرد. پيكر بي‌جان نوزاد در حالي كه خون از دهانش روي پيراهن سوخته‌اش سرازير شده بود صحنه‌يي دلخراش را به تصوير مي‌كشاند.
شرايط اضطراري بود و شانس نوزاد براي ادامه حيات اندك. پرستاران به سرعت نوزاد را از دستان زن جوان گرفتند تا براي انجام عمليات احيا آماده كنند اما مادر لحظه‌يي ترديد نكرد و بلافاصله از بيمارستان گريخت.
با اين حال تلاش كادر پزشكي براي نجات جان كودك نتيجه نداد و مرگ نوزاد تنها بعد از ١١ روز زندگي فرا رسيد.
مرگ مشكوك نوزاد باعث شد تا كادر پزشكي بيمارستان شهيد مطهري مرودشت به سرعت با فوريت‌هاي پليسي ١١٠ تماس بگيرد و پليس را در جريان حادثه قرار دهد. تماسي كه به سرعت تيمي از كارآگاهان را براي انجام تحقيقات اوليه راهي بيمارستان كرد.
در تحقيقات اوليه كارآگاهان و به گفته كادر پزشكي بيمارستان مشخص شد نوزاد بر اثر مسموميت شديد جان خود را از دست داده است. اين در حالي بود كه آثار سوختگي و جراحت روي بدن كودك نيز ديده مي‌شد.
شواهدي كه ثابت مي‌كرد مادر جوان در حالت عادي نبوده و احتمال اعتياد او به مواد مخدر دور از انتظار نيست. احتمالي كه با انتقال جنازه نوزاد به پزشكي قانوني رنگ واقعيت گرفت و مرگ با مسموميت ماده مخدر شيشه را تاييد كرد.
 به اين ترتيب پرونده براي شناسايي و دستگيري مادر فراري در اولويت كاري پليس قرار گرفت.
سرهنگ علي شيبانيان، فرمانده انتظامي مرودشت در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: در تحقيقات اوليه كارآگاهان و با در نظر گرفتن گزارش پزشكي قانوني مشخص شد نوزاد بر اثر مسموميت با ماده مخدر شيشه جان خود را از دست داده است. سرنخي كه پليس با پيگيري آن موفق به چهره زني از مادر نوزاد شد. پرونده به دستگيري مادر فراري نزديك مي‌شد. با مشخص شدن هويت مادر نوزاد از طريق چهره‌نگاري تحقيقات ميداني و استعلام كارآگاهان از محل زندگي او آغاز شد. با اين حال اثري از متهم به قتل نبود و به نظر مي‌رسيد تحقيقات پليس با بن بست مواجه شده است.
با اين حال تحقيقات ماموران همچنان ادامه يافت تا سرانجام مادر نوزاد پس از گذشت چهار ماه، شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه در يكي از محله‌هاي مرودشت دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل شد.
سرهنگ شيبانيان در تشريح روند بازجويي‌ها گفت: در حالي كه قتل نوزاد ١١ روزه از سوي مادرش، فرضيه اصلي كارآگاهان بود بازجويي‌ها از متهم آغاز شد كه در جريان آن، مادر به قتل نوزاد اعتراف كرد.
به گفته سرهنگ شيباني مادر ٢٠ ساله كه شديدا به مواد مخدر شيشه اعتياد داشت در جريان بازجويي‌ها به پليس گفت در روز حادثه و به دليل خماري از اعتياد شديد به ماده مخدر، حالت عادي نداشته و با خوراندن آبي مسموم به شيشه به نوزاد، باعث خونريزي شديد معده او شده است.
اقدامي هولناك كه مرگ نوزاد ١١ روزه را رقم زد و از مادر ٢٠ ساله قاتل ساخت. به گفته سرهنگ شيباني متهم به دليل اعتياد شديد به مواد مخدر در روز حادثه دستان فرزندش را با چاقو زخم كرده و پاهايش را با سيگار سوزانده بود.
منبع: اعتماد



هیچ نظری موجود نیست: