ورود 'سودوافدرین' به کشور برای بار دوم ممنوع شد

ورود 'سودوافدرین' به کشور برای بار دوم  ممنوع شد
ورود و استفاده دارویی از  پسودوافدرین یا همان سودوافدرین  یک بار توسط معاونت غذا و دارو در سال 87 ممنوع اعلام  شد .
اما گویا بعضی ها بدون اعتنا به ان تا کنون به واردات ان ادامه دادند و حتی  بطور غیر قانونی  انرا در ساخت داروی کلد استاپ بدون مجوز قانونی استفاده کرده در این مدت  حتی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم  جیکش در نیامد  حالا برای باردوم  ورود ان ممنوع شد  حتما  چهار سال دیگر هم برای بار سوم همین خبر را خواهید خواند
ورود 'سودوافدرین' به کشور برای بار دوم  ممنوع شد 


اجتماعی - İslam
شماره : 8710200573   

87/10/20 - 13:42
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس:
داروی «سودوافدرین» به علت سوء استفاده در ساخت مواد روانگردان حذف شد  
   

کد خبر: 3164
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1394 - 14:14
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ،از ممنوعیت ورود ماده 'سودوافدرین ' به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، به گفته وی،این مواد به عنوان مواد دارویی، ربرای ساخت داروی سرماخوردگی و ضدحساسیت وارد کشور می شد،اما افراد سودجو از آن، برای ساخت شیشه و قرص های روانگردان سوء استفاده می کردند.

افشار افزود:میزان ورود سودوافدرین در کشور بیش از اندازه مورد نیاز پزشکی بود که جلو واردات این پیش ساز مواد مخدر گرفته شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:مواد مخدر صنعتی جدید بیشتر در لابراتورهای داخلی تولید می شد و دلیل آن این بود که تولید این گونه مواد از نظر فرمولاسیون شیمیایی ساده است.

به گفته وی،سوداگران مرگ،برخی از پیش سازها را با برخی محلول ها ترکیب کرده و با یک مکانیزم شیمیایی مانند جوشاندن، آن را تبدیل به کریستال و شیشه می کردند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در این راستا،با در پیش گرفتن یک ساز و کار خوب، از دسترسی آسان به پیش ساخت ها جلوگیری شد.

افشار گفت: با ایجاد این گونه ممنوعیت ها ، هم اکنون قیمت مواد مخدر شیشه در کشور به شدت افزایش یافته و وضعیت مطلوب از لحاظ کنترل مصرف شیشه در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: گرایش به مواد مخدر صنعتی در ایران مانند سایر کشورها متاثر از مصرف بین المللی مواد مخدر است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:براساس آخرین ارزیابی سوء مصرف مواد مخدر در کشور،یک میلیون و 325هزار نفر معتاد در کشور شناسایی شده است.

افشار گفت: حدود 65درصد از معتادان گرایش به مواد مخدر سنتی دارند و 26درصد نیز مواد مخدر صنعتی جدید و مابقی داروهای روانگردان و آرام بخش مصرف می کنند.

به گفته وی، مبارزه با مواد مخدر در کشور به شکل خوب و قابل قبولی در حال انجام است و در خصوص مواد سنتی بیشتر ترکیبات تریاک و هروئین است که بیشتر از کشورهای همسایه به ویژه افغانستان وارد کشور می شود.

وی گفت: در این راستا ،مرزبانان جمهوری اسلامی ایران مبارزه بسیار خوبی با قاچاقچیان مواد مخدر دارند.

افشار اظهار داشت: طرح جدید ارزیابی سوءاستفاده مصرف مواد مخدر در کشور در دست انجام است که تا پایان امسال نتایج آن مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد.

این مسوول ستاد مبارزه با مواد مخدر برای شرکت در نشست ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: