اعلام شرایط و میزان پرداخت هزینه ترک اعتیاد


سخنگوی سازمان بیمه سلامت ایران از آغاز به کار پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد در سراسر کشور خبر داد و گفت: معتادانی که برای بار اول تحت پوشش قرار می گیرند 75 درصد هزینه ترک اعتیاد آنها  را بیمه پرداخت می‌کند.

سیدمهدی میرشاه‌ولد در گفت‌وگو با میزان، درباره پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد اظهار کرد: مراکز ترک اعتیاد اقدامات لازم را برای راه‌اندازی این پرونده الکترونیک انجام داده‌اند، به‌طوری که می‌توان گفت مراکز ترک اعتیاد قراردادهای لازم را با سازمان بیمه سلامت ایران بسته‌اند و بر این اساس در هر استان حداقل 8 مراکز تاسیس شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد مراکز مشخص نیست، گفت:سازمان بیمه سلامت ایران با نگاه این‌که معتادان هم به نوعی بیمار هستند و در جهت کمک به رفع اعتیاد در جامعه اقدام به طراحی سامانه با عنوان پرونده الکترونیک بیمه اعتیاد کرده‌اند که افرادی که دچار اعتیاد شده‌اند را برای درمان تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که معتادان با تحت پوشش بیمه قرارگرفتن می توانند به مراکز ترک اعتیاد مراجعه و تحت درمان قرار گیرند، گفت: در واقع معتادانی که برای بار اول تحت پوشش قرار می گیرند 75 درصد هزینه را بیمه پرداخت می‌کند و اگر در یک‌بازده درمانی دوباره به چرخه اعتیاد بازگردد و بیمه تنها 50 درصد هزینه را پرداخت می کند و در مرحله سوم 25 درصد از هزینه‌ها را می‌پردازد.

به گفته سخنگوی سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان نسبت به افردای که سه بار اقدام به درمان کردند و دوباره به اعتیاد روی آوردند دیگر هیچ تعهدی ندارد.

به نقل از تابناک

هیچ نظری موجود نیست: