نظرسنجی برای القای قاچاق هرچه بیشتر ماده مخدر شیشه به مالزی ؟

اخبار سرکاری درباره قاچاق شیشه به مالزی ؟
یکی از سایت های ایران یک نظر سنجی سرکاری درباره قاچاق مواد مخدر به مالزی گذاشته است که باعث شده است که تعدادی زیادی از این سایت بازدید کرده و نظر بدهند
این سایت ابتدا درباره افرادی که به مالزی مخدر شیشه قاچاق کرده اند اظهار می کند که تقریبا همه انها از اتهام  قاچاق به نوعی تبرئه شده اند و چند تا سناریو هم مطرح می کند .
نمی دانم چطور شده  ایرانی ها به مالزی شیشه قاچاق می کنند این سایت توهمش را زده است ؟
مالزی های مسلمان هستند و ایرانی ها را هم دوست دارند و تا حالا هم نسبت به قاچاق شیشه  توسط ایرانی ها صبر و شکیبایی نشان داده اند اما وقتی که صبر انسان تمام می شود این می شود که شد
 به بین ایرانی ها چقدر عرصه را به مالزی تنگ کرده اند که عوض مرد دو تا زن را اعدام می کند
یک بار جستی ملخلک دوبار جستی ملخلک اخر تو دستی ملخلک

حکم اعدام برای دو خواهر ایرانی در مالزی - Tabnak.IR | تابناك
حکم اعدام برای دو زن ایرانی حامل مواد مخدر در مالزی -
قاضی دادگاه شهر شاه عالم مالزی حکم اعدام دو خواهر 24 و 26 ساله ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدرصادر کرد
دقیقا در همان شهری که چهار مرد ایرانی به اتهام قاچاق مخدر شیشه تبرئه شده بودند دو دختر ایرانی که خواهر هم هستند حکم اعدام گرفتند  حالا این سایت ها برای خودشان سناریو نویسی کنند

نویسنده
نظر من درباره این سایت و این نظر سنجی این است که با توجه به اینکه سایت وابسته به کشور مالزی است می خواهد با عنوان نمودن اینکه  اگر شما به مالزی بیاید و همراه خود ماده مخدر شیشه هم  داشته باشید باکی نداشته باشید زیرا تبرئه می شود می خواهد به نوعی باعث شود  عده ای فریب  این مسله را خورده  و هر چه بیشتر به مالزی شیشه قاچاق بکنند

نظرسنجی: پشت پرده اتهام قاچاق مواد مخدر ایرانیان در مالزی چیست؟

مالزی: با وجود اخبار و گزارش هایی که هر روزه در مورد بازداشت چند تبعه ایرانی در رسانه های مالزیایی به اتهام قاچاق مواد مخدر منتشر می شود، اخبار امیدوار کننده ای نیز از ترئبه یکی پس از دیگری آنها در همین رسانه ها منتشر می شود. این مساله هرچند باعث خوشحالی است، اما سئوالاتی نیز در ذهن متبادر می شود که نمی توان به اسانی از کنار آن گذشت.
به گزارش مطبوعات  روز گذشته دادگاهی در شهر شاه اعلم، چهار ایرانی را از اتهام قاچاق مواد مخدر تبرئه، و بنابراین پرونده آنها را مختومه اعلام کرد.

در سال گذشته نیز موارد زیادی از این دست مشاهده شده که ابتدا رسانه ها با گزارش های پرطمطراق خبر از بازداشت اتباع ایرانی داده، اما پس از آن خودشان خبر از تبرئه آنها می دادند؛ یکبار جوان ایرانی از اعدام رهایی یافت!، بار دیگر دو زن ایرانی از اتهام قاچاق رهایی پیدا کردند، و سپس خبری دیگر از تبرئه سه نفر از اعضای یک خانواده از اتهام قاچاق حکایت می کرد!
سئوال جدی ای که اکنون وجود دارد این است که پشت پرده این بازداشت ها و سپس تبرئه ها چیست؟ آیا واقعا این یک پدیده طبیعی است و یا دست هایی در کار است؟ برای پاسخ به این سئوال سه سناریو می توان طراحی کرد:
سناریو اول: اینکه این اتهامات ساخته و پرداخته رسانه هاست و واهی است. که این مساله نمی تواند صحیح باشد. رسانه ها بارها فیلم، تصاویر و حتی اسامی افراد بازداشت شده را نیز اعلام داشته و چنین خبطی نمی تواند از رسانه ها سر بزند.
سناروی دوم: اینکه اتهامات واقعی است، و این افراد واقعا قاچاقچی (در سطح جزئی) هستند. این قضیه نیز بسیار بعید به نظر می رسد. چراکه باوجود اینکه اخبار اولیه از احکامی همچون شلاق، اعدام و … برای بازداشتی ها خبر می دهند، اما تاکنون هیچ حکمی به قطعیت نرسیده و اجرا نشده است (مگر در یک حالت و آن اینکه از چشم رسانه بدور مانده باشد که این هم بعید است! و یا اینکه دست هایی برای ازادی آنها در کار است (سناریو سوم).
سناریو سوم: اینکه دست هایی در کار است: تایید صحت و سقم این قضیه بسیار دشوار است چراکه احتمالات در آن فراوان است، بدین معنی که پدیده قاچاق مواد مخدر به مالزی یک برنامه هدایت شده و توسط باندهای حرفه ای انجام می شود. در این صورت این افرادی که بازداشت می شوند، ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه، نقش عروسک خیمه شب بازی دارند. به عبارت دیگر در واقع دست های بزگتری و سازمان یافته تری در کار بوده و این افراد نقش پیاده نظام آنها را دارند. لذا در این حالت تصور این امر نیز سخت نیست که شاید همین باندها و سازمان ها در دستگاه پلیس و قضایی کشور میزبان نیز نفوذ کرده و اسباب ازادی این عناصر فریب خورده را فراهم می آورند. اما موضوعی که این امر را تقویت می کند، این است که برای افرادی که تبرئه شده اند، با وجود اینکه روزها، ماه ها و حتی سال ها در زندان و یا تحت بازداشت بوده اند، هیچگونه اعاده حیثیتی صورت نمی گیرد، و این سئوال هم توضیح داده نمی شود که پس منشاء مواد مخدری که همراه این افراد کشف و ضبط شده، کجاست!؟
به هرحال آنچه که در این وسط قربانی می شود، هویت ایرانی و حیثیت دهها هزار ایرانی مقیم مالزی است. لذا به نظر می رسد اکنون که پس از حدود چند سال از اغاز پدیده اتهام زنی به ایرانیان و نیز پس از آشکار شدن نتایج تحقیقات پلیس که منجر به تبرئه تعدادی از این بازداشتی ها شده است، این پدیده از حیث سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی به درجه ای از اهمیت رسیده باشد که مستحق توجه و تمرکز خاص قرار گیرد؟
نظر شما در مورد ریشه ها و دلایل این امر چیست؟ این افراد که قاچاقچی نامیده می شوند، چه کسانی هستند؟ ایا این پدیده سازماندهی شده است؟ چه راهکاری برای مقابله با این پدیده شوم پیشنهاد می دهید؟ و ….
سایت پایک نیوز تمامی نظرات، اطلاعات و اخباری که به هر نحوی به ریشه یابی این پدیده کمک کند را برای اطلاع عموم منتشر خواهد کرد.
کلید واژه: اخبار مالزی, ایرانیان مقیم مالزی, دانشجویان ایرانی مقیم مالزی, قاچاق مواد مخدر, مالزی

هیچ نظری موجود نیست: