چای کوهی حاوی ماده شادی آور هیپرفورین Hypericum perforatum

پرونده : Hyperforin3D.pngپرونده:Saint johns wart flowers.jpg
Hyperforin




چای کوهی (نام علمی Hypericum perforatum) گیاهی است از تیره کلازیاسه (Clusiaceae) که معمولاً به صورت خودرو در میان کشتزارهای گندم و ذرت یافت می‌شود و به مقدار زیاد در آمریکا و اروپا پرورش می‌یابد و در ایران در دامنه کوههای البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران و در مسیر قله چین کلاغ به حد زیادی می روید.
نام‌های دیگر آن گل راعی، هزارچشم، علف چای، هوفاریقون است.
گلهای این گیاه به رنگ سفید یا زرد است که در بالای ساقه به صورت مجتمع به چشم می‌خورد که این گلها کمی معطر و دارای بوی مخصوصی است. ضدافسردگی است.
این گیاه اشتها را باز می‌کند بنابراین می‌توان آنرا به بچه‌ها و افراد مسن که اشتها ندارند داد. کسانی که از داروهای آسم و ضدسرماخوردگی و حساسیت استفاده می‌کنند نمی‌توانند چای کوهی مصرف کنند خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است.ماده موثره این گیاه هایپریسین می‌باشد که فراورده‌های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده می‌باشد.در واقع این ماده مهار کنندهٔ آنزیم mono amino oxidase Mao می‌باشد که کاملاً مانند داروی ترانیل سیپرومین می‌باشد.
از این گیاه دو فراورده دارویی در بازار ایران موجود می‌باشد.قطره هایپیران و قرص پرفوران که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند. نکته قابل ذکر در مورد این گیاه و فراورده‌های آن تداخلات زیاد آن می‌باشد که مصرف آن را محدود نموده است و دلیلش هم مهار آنزیمی است.
نویسنده
چای کوهی حاوی ماده هیپرفورین است که تاکنون انسان موفق به ساختن هیپرفورین به صورت ازمایشگاهی نشده است .
هیپرفورین یک مهار کننده باز جذب دوپامین و سروتونین است که می تواند در درمان بیماری افسردگی و ایجاد شادی بسیار موثر است .
هیپر فورین می تواند در ترک اعتیاد و ترک سیگار هم کاربرد دارد
 
توجه داشته باشید  که این چای با ترامادول دکسترومتورفان و امفتامین و کوکایین .شیشه قارچ ال اس دی و پتیدین نباید همزمان مصرف بشود
نویسنده
چای کوهی را می توانید در اطراف جاده چالوس به مقدار فراوان پیدا کنید
چای کوهی در ترک اعتیاد به شیشه چای کوهی داروی ترک در متد اناندا چای کوهی برای شادی چای کوهی برای درمان اعتیاد به شیشه متد ترک شیشه چیست راه های ترک شیشه چیست داروی ترک شیشه چیست

هیچ نظری موجود نیست: