وضعیت قاچاق مواد مخدر در منطقه آسیا بر اساس گزارش سالانه هیات بین المللی کنترل مواد مخدر

وضعیت قاچاق مواد مخدر در منطقه آسیا بر اساس
گزارش سالانه هیات بین المللی کنترل مواد مخدر - 2011
نکته قابل تامل در این گزارش:
-افزایش میانگین قاچاق مواد مخدر از طریق منطقه شرق و جنوب شرق آسیا به دست گروه های جنایی سازمان یافته از غرب آفریقا و ایران موجبات نگرانی شدیدی را فراهم آورده است.
-اندونزی، تایلند، جمهوری کره، سنگاپور و چین (از جمله هنگ کنگ)، فیلیپین، مالزی و ژاپن فعالیت قاچاق هرویین و کوکایین و متامفتامین توسط قاچاقچیان مرتبط با گروه های سازمان یافته قاچاق مواد مخدر غرب آفریقا و جمهوری اسلامی ایران را گزارش کرده اند.

آسیا
شرق و جنوب شرق آسیا
•کشت غیرقانونی خشخاش و تولید تریاک در شرق و جنوب شرق آسیا در سال 2010 افزایش یافت. در میانمار، دومین تولیدکننده تریاک در جهان، تولید خشخاش غیرقانونی برای چهارمین سال متوالی از سال 2007 افزایش یافت. و میزان تولید مواد مخدر از 330 تن در سال 2009 به 580 تن در سال 2010 رسید، که این رقم نشانگر 16 درصد از تولید جهانی تریاک در سال 2010 است.
جمهوری دموکراتیک خلق لائوس نیز افزایش قابل توجهی در کشت خشخاش غیرقانونی در سال 2010 را شاهد بوده است.
 سود سرشار حاصل از این کشت انگیزه اصلی افزایش کشت خشخاش تریاک بوده است. علاوه بر این، به زغم، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، بدتر شدن امنیت غذایی در مناطق روستایی میانمار نیز ممکن است به نوبه خود موجب افزایش بیشتر سطح کشت بوده باشد. هیات مصرانه از دولت های جمهوری دموکراتیک خلق لائوس و میانمار درخواست کرد تدابیر لازم به منظور کاهش کشت خشخاش تریاک غیرقانونی را اتخاذ نمایند. هیات همچنین جامعه بین المللی را ترغیب نمود به این دو کشور کمک کند تا به چالش موجود به طور موثر بپردازند.
 
•کشفیات متامفتامین در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا در سال 2010 همچنان افزایش یافت. گزارش شده است که متامفتامین به طور غیرقانونی در مقیاس بزرگ به خصوص در منطقه ای که شامل تایلند و جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، و چین و میانمار است، قاچاق می شود. در چین، کشفیات متامفتامین از سال 2009 تا سال 2010 به میزان 50 درصد افزایش یافت؛ و حدود 45 درصد از کل این کشفیات کشور در استان یونان، در مرز مشترک با میانمار، صورت گرفته است که این امر نشانگر قاچاق متامفتامین از میانمار است. در جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، کشفیات متامفتامین به رقم بی سابقه ای معادل 5/24 میلیون قرص در سال 2010 رسید، و بیشتر این ماده که در اصل از منشاء میانمار است از طریق مرزهای شمال غربی این کشور با جمهوری دمکراتیک خلق لائوس به تایلند انتقال داده می شود. در تایلند، در سال 2009 کشفیات متامفتامین شاهد 88 درصد افزایش بوده است و به رقم بی سابقه 50 میلیون قرص متامفتامین در سال 2010 رسید. بخش اعظم این مواد مخدر از کشورهای همسایه تایلند قاچاق شده است که از طریق مرزهای شمالی و شمال شرقی وارد این کشور شده است.
•افزایش میانگین قاچاق مواد مخدر از طریق منطقه شرق و جنوب شرق آسیا به دست گروه های جنایی سازمان یافته از غرب آفریقا و ایران موجبات نگرانی شدیدی را فراهم آورده است. اندونزی، تایلند، جمهوری کره، سنگاپور و چین (از جمله هنگ کنگ)، فیلیپین، مالزی و ژاپن فعالیت قاچاق هرویین و کوکایین و متامفتامین توسط قاچاقچیان مرتبط با گروه های سازمان یافته قاچاق مواد مخدر غرب آفریقا و جمهوری اسلامی ایران را گزارش کرده اند. این گروه های جنایی به نوبه خود شبکه های قاچاق خویش را در جنوب شرق آسیا دایر کرده و به قاچاق مواد مخدر از طریق مسافران فیلیپینی، پاکستانی، تایلندی، غنایی و نیجریایی و نپالی پرداخته اند.
•قاچاق و افزایش مصرف کتامین، که تحت کنترل و ممنوعیت بین المللی نیست، به مشکل بارز و آشکاری در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا تبدیل شده است. حدود 99 درصد از کل کشفیات کتامین جهان در سال 2009 در آسیا صورت گرفته است. در سال 2010، چین کشفیات حدود 5 تن کتامین را گزارش کرده است. همچنین اندونزی، تایلند، سنگاپور، ویتنام، مالزی و ژاپن نیز کشفیات مقادیری کتامین را گزارش کرده اند. کتامین به طور غیرقانونی در چین تولید می شود لیکن هند نیز یکی از تولید کنندگان مهم کتامین کشف و ضبط شده در منطقه است.
افزایش مصرف کتامین موجبات نگرانی شدیدی را در هنگ کنگ و چین فراهم آورده است، همچنانکه کتامین دومین ماده مخدر شایع بعد از هرویین به شمار می رود. ممکن است که افزایش سریع شیوع مصرف کتامین در منطقه تا حدی ناشی از قیمت پایین آن در مقایسه با قیمت اکستاسی باشد. همچنین به این علت که شمار اندکی از کشورها در سطح ملی اکستاسی را تحت کنترل و ممنوعیت در آورده اند، این ماده به وفور یافت می شود.
opium.site: حتی فکر کردن به پول می تواند منجر به فساد بشود
opium.site: الکساندر شولگن پدرخوانده مخدر های سایکدلیک ,و اکستاسی ...
opium.site: مخدر روانگردان صنعتی جدید (آسمان وانیلی )vanilla sky و ...
opium.site: ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی مالی Molly چیست (شکل ...
opium.site: مخدر روانگردان جدید صنعتی دو سی پی 2C-P چیست ؟
opium.site: ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید لبخند(2C-I) در امریکا ...
opium.site: ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی نهمین ابرCloud 9 (دی متیل ...
opium.site: ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید ترشیده (حنایی)(اکستاسی ...
opium.site: تزریق ماده مخدر (نمک حمام ) (مفدرون با MDPV)باعث قطع دست ...
opium.site: فروش ماده مخدر نمک حمام MDPV و اسپایس با فرم های جدید
opium.site: فروش ماده مخدر نمک حمام MDPV و اسپایس با فرم های جدید
opium.site: آدمخواری Cannibalismبا ماده مخدر نمک حمام MDPVو ...
opium.site: الکل و مخدر نمک حمام در صدر مخربترین مواد اعتیاداور کشور ...
opium.site: مخدر نمک حمام Bath Salts Drugs واسپایسSpice و لبخند ...
  • معتادان به کراک و شیشه به رسانه ها می خندند
  • سندرم استيون جانسون Stevens Johnson
  • اعتیاد به روایت تصویر
  • اختلالات رفتار جنسی در معتادان به ماده مخدر متام...
  • تبليغ پزشكان براي ترك اعتياد مجاز نيست
  • ماده مخدر کوکائین و ماری جوانا در جو کره زمین کشف ...
  • کاندوم گران شد
  • Propiophenone پروپیوفنون ماده اولیه ساخت کاتینون ...
  • Cathinon کاتینون
  • فرمول شیمیایی کاتینون cathinon
  • ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه) با متامفتامین
  • چرا در بین اعراب ماده مخدر شیشه (متامفتامین )رایج ...
  • تقاضا برای مواد مخدر جدید افزایش یافته است
  • کوکائین در ایران ساخت کشور چین است (کوکائین چینی )...
  • آرام‌بخش یا مسکن‌های طبیعی بدن
  • کشف کاندوم حاوی متامفتامین (شیشه)در واژن دو زن +عک...
  • هیچ نظری موجود نیست: