«خشم» از مهم‌ترین عوامل عود اعتیاد است

«خشم» را یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین عوامل رفتاری در بازگشت مجدد معتادان بهبودیافته به چرخه اعتیاد  است
خشم در اعتیاد و معتاد

 اگر مهارت‌های رفتاری چون کنترل خشم، هم‌زمان با درمانی فیزیکی اعتیاد آموخته نشود، قطعا بهبود کامل از اعتیاد میسر نخواهد بود و احتمال عود اعتیاد بسیار زیاد است.
محمد اورکی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی بررسی تاثیرات خشم بر بازگشت معتادان بهبود یافته به اعتیاد که مطابق معمول هر هفته در مجموعه فرهنگی شقایق تهران برگزار شد، اعلام کرد: پژوهش انجام شده در مورد میزان تاثیر رفتارهای ناهنجاری چون خشم کنترل نشده که در بین 90 معتاد در حال درمان مراجعه کننده به یکی از مراکز درمانی مجاز تهران انجام شد، نشان داد که «خشم» و ناتوانی فرد در کنترل آن، تاثیر بسزایی در بروز مجدد آسیب‌های اعتیاد از جمله افسردگی دارد.

وی نوع روش‌های درمانی به کار گرفته شده در درمان معتادان را در آموزش آن‌ها نسبت به نحوه کنترل رفتارهایی چون خشم و غیره بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: این پژوهش با محوریت بررسی اثربخشی روش درمانی «شناختی ـ رفتاری» در مدیریت خشم افراد انجام شد و نشان داد که اگر روش‌های درمانی معتادان با آموزش‌های رفتاری لازم به ویژه در مورد نحوه کنترل خشم به عنوان یکی از علل شایع عود اعتیاد همراه باشد، می‌توان تا درصد قابل توجهی نسبت به عود نکردن اعتیاد معتاد درمان شده امیدوار بود.

اورکی یادآور شد: فشارهای محیطی عامل اصلی بروز خشم و عصبانیت در معتادان در حال درمان است. از این رو، این افراد باید ضمن این که حتی‌الامکان از قرار گرفتن در شرایط بروز خشم و عصبانی شدن خودداری کنند، باید نحوه مدیریت و کنترل خشم را نیز بیاموزند تا در مواقع حساس بتوانند از عهده شرایط بحرانی رفتاری که ممکن است زمینه‌های عود اعتیاد آن‌ها را فراهم کند، برآیند.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی گفت: معتادان باید با یاد گرفتن مهارت‌های رفتاری همزمان با طی کردن مسیر درمان، بیاموزند که چگونه با شرایط حساسی که برایشان پیش می‌آید، پاسخ‌های منطقی بدهند.

وی همچنین با یادآوری این که میان خشم و آغاز سوءمصرف مواد مخدر نیز رابطه مستقیمی وجود دارد، تصریح کرد: خشم از اساس یک ناهنجاری رفتاری است که آسیب‌های بسیاری را می‌تواند در پی خود داشته باشد. لذا افراد جامعه باید مدیریت و کنترل خشم را بیاموزند تا از بسیاری آسیب‌های مرتبط با این ناهنجاری در جامعه از جمله اعتیاد جلوگیری شود.

افزایش میزان دوپامین مغز از طریق رژیم غذایی، ورزش و خواب کافی(متد آناندا) How to Increase Dopamine
سیستم گلوتامینرژیک(گلوتاماترژیک ) و نقش ان درترک اعتیاد , و ...

opium.site: خشم وراهای پیشگیری از ان در معتادان در حال ترک اعتیاد ...
نعوظ و افزایش طول الت تناسلی آقایان با استفاده از داروی روانگردان سگ (حیوانات ) در ماهواره ها ؟
 پروتکل ترک اعتیاد مخدر محرک متامفتامین (شیشه ) متد آناندا Ananda

هیچ نظری موجود نیست: