افزایش بیماری ایدز درافغانستان

alt
شماری از مسؤولان بهداشتی در کابل روز چهارشنبه گفته اند که شمار بیماران ایدز در کشور رو به افزایش است.
این مسؤولان بیماری ایدز را تهدید جدی در برابر مردم درافغانستان دانسته و گفته اند که در حال حاضر تنها در بیمارستان انتانی کابل، نزدیک ۳۰۰ رویداد ایدز ثبت شده است که در مقایسه به سال گذشته میزان قابل توجهی  افزایش را نشان می دهد.
درحالی که شماری بیماران ایدز در افغانستان نسبت به کشورهای دیگر کمترگفته می شود، اما این نگرانی وجود دارد که هرگاه تدابیر ویژه برای جلوگیری از گسترش آن گرفته نشود، امکان دارد که این بیماری در افغانستان به سرعت افزایش یابد.
گفته می شود که بیشتر این بیماران پناهجویانی هستند که از کشورهای همسایه به ویژه ایران باز گشته اند، این بیماران از راه زرق مواد مخدر به ایدز گرفتار شده اند.
مسؤولان بیمارستان انتانی در کابل هشدار داده اند که اگر برای نابود سازی مواد مخدر به گونۀ جدی تلاش نشود، شماری مبتلایان بیماری ایدز در کشور افزایش خواهد یافت.
رییس بیمارستان انتانی، دکتر عبدالرحمان اکبری گفته است:« رویداد ایدز امسال به سال گذشته افزایش یافته است و تنها در شفاخانۀ انتانی ۲۹۶ رویداد ایدز ثبت شده است که ۶۸ آن زنان و متباقی آن مردان می باشد.»
دکتر عبدالرحمان اکبری گفته است که در افغانستان افراد بیشتر از طریق روابطه جنسی، کار گرفتن از خون های آلوده و اعتیاد تزریقی به ایدز مصاب شده اند.
این درحالی ست که یکی از بزرگترین چالش‌ها در برابر مبارزه با ایدز درافغانستان، سطح پایین آگاهی مردم از این بیماری است، ازهمین رو سازمان جهانی بهداشت و برنامۀ ایدز سازمان ملل متحد شمار مبتلایان به اچ آی وی یا ایدز را در افغانستان از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن تخمین زده است.
opium.site: سکس با کوالاkoalas و بیماری ایدز
opium.site: معتادان یونانی به خاطر ۷۰۰ یورو خود را ألوده به ویروس ایدز ...
opium.site: برای جلوگیری از ابتلا به ایدز قبل از مصرف مخدر ...
opium.site: متامفتامین و سکس و ایدز
opium.site: عوارض تزریق مواد مخدر بر روی بدن انسان (هروئین کراک ...
opium.site: معتادان تزریقی مواد مخدر و روسپی های HIV مثبت به روایت ...

هیچ نظری موجود نیست: