پماد ضد درد نونیوامید Nonivamide،حاوی کـاپسایسین سنتتیک می تواند معتادان به متامفتامین و کوکائین را بکشد

Nonivamide، همچنین با نام vanillylamide  وانیل امید یا PAVA pelargonic اسید شناخته می شود
نونیوامید یک ماده الی ازترکیبات  capsaicinoid کاپساسیانوئید است که  مشابه با ماده اصلی فلفل یعنی کپسایسن (کـاپسایسین) است در واقع فرم سنتتیک کپسایسن است

نونیوامید همان ماده موثره فلفل به صورت صنعتی است
(کپسایسن ) کـاپسایسین
ماده اصلی تند فلفل   یک الکالوئید با اثرات اشک اور و تند است که در گاز های دفاع شخصی فلفل استفاده می شود
 مصرف کپسایسین و نونیوامید  می توانند  باعث مرگ معتادان به کوکائین  شود
معتادان به کوکائین و متامفتامین فلفل نخورند
پماد ضد درد مفاصل با نام تجارتی Finalgon  , و یا در ایران به صورت کرم کپسایسین به فروش می رود

نونیوامید که به عنوان  کـاپسایسین صنعتی شناخته می شود  برای  رفع درد مفاصل استفاده می شود

کسانی که به مواد مخدر محرک به خصوص کوکائین  و متامفتامین اعتیاد دارند باید این مسله را در نظر داشته باشند که استفاده از پماد های موضعی گرم کننده حاوی نونیوامید می تواند با جذب موضعی ان باعث کاهش دوز مرگ اور کوکائین  و افزایش اثرات متامفتامین می شود
نویسنده
بارها مصرف کننده های کوکائین یا متامفتامین (شیشه ) را می بینید که دوز معمول را استفاده می کنند و دچار توهم یا هزیان هم نمی شوند ولی یک شب بعد از خوردن چلوکباب برگ با کوبیده اضافه و یک سیخ فلفل سر زن و بچه خود را می برند ؟
توجه داشته باشید خوردن فلفل  یا استفاده از اسپری فلفل باعث افزایش اثرات مواد مخدر محرک مثل کوکائین یا امفتامین می شود همین طور به خصوص دقت داشته باشید داروهای سرماخوردگی و انتی هیستامین و مخصوصا پرومتازین  اگر همراه با مواد مخدر محرک به خصوص شیشه (متامفتامین ) استفاده شود احتمال جنون انی و یا هزیان هیجان زده را به شدت افزایش می دهد
این مسله در مورد پماد های ضد درد که به صورت موضعی هم استفاده می شود وجود دارد معتاد به کوکائین یا شیشه که دچار ضربه  و درد عضلانی و مفصلی شده است با استفاده از پماد های حاوی  نونیوامید ناگهان وحشی  و ادمکش می شود
نویسنده خطاب به مصرف کننده های کوکائین
اصولا ترکیبات وانیل دارد با کوکائین دارای یک اثر سینرژیک است بعضی از معتادان سابفه دارد این مسله را به فراست دریافته اند و برای افزایش اثرات کوکائین قبل از ان از ترکیبات وانیل دار استفاده می کنند اما کار یک دفعه می شود و  اینکار ممکن است منجر به مرگ شود
در ارتباط با -کانتاریدین -مرگ با متامفتامین -مرگ با مخدر شیشه -مرگ با فلفل -مرگ با کاپسیسین -مرگ با کوکائین -مرگ مصرف کننده گاه مخدر شیشه -
اثرات جانبی مصرف متامفتامین با پرومتازین چیست
پرومتازین با مخدر شیشه
opium.site: آقایان جوان اگرزن دارید کاهو را با حشره پینه دوزش بخورید؟
opium.site: حشرات روانگردان دارای مواد محرک جنسی Cantharidin ...
opium.site: عرضه گسترده قطره محرک جنسی با طعم سوسک(اسپانیش ...
کاپسیسین چیست کاپسایسین -کاپسایسین از ذراریح تا کانتاریدین بررسي اثرات 
 سايتوتوكسيك كانتاريدين کانتاریدین (به انگلیسی: Cantharidin)‏ با فرمول شیمیایی C۱۰H۱۲O۴ یک ترکیب شیمیایی است. که جرم مولی آن ۱۹۶٫۲۰ g/mol می‌باشد

رده:کاپسیسین



Capsaicin 0.075% ناژو - کـاپسایسین

Topical Cream موضعی کرم


فارماکولوژی

کـاپسایسین مشتق یک مـاده شیمیایـی طبیعـی از گیاهان خــانواده سـولاناس(Solanaceae) می باشد. کاپسایسین یک ضد التهاب سنتی به حساب نمی آید و شواهد حاکی از آن است که دارو باعث عدم حساسیت مفاصل و پوست به درد با کاهش یا اجتناب از تجمع ماده P در نورون های حسی محیطی می شود . ماده P واسطه شیمیایی اصلی انتقال پالس های دردیاست که از اعصاب محیطی به سیستم اعصاب مرکزی می روند .

موارد مصرف

برای بهبودی موقت دردهای ناشی از آرتریت روماتوئید ، استئوآرتریت و نورالژی هایی همچون دردهای بعد از بیماری زونا (Post herpetic neuralgia) یا نوروپاتی دردناک دیابتی استفاده می شود. همچنین تحقیقات جدید نشان می دهند که کاپسایسین در درمان بیماری هـایی چون پسوریازیس ، ویتیلیگو ، خارش های مقاوم ، نورومای ناشی از برداشتن سینه (Postmastectomy neuroma) یـا قطـع عضو (سنـدرم فانتـوم) و همچنین وستیبولیت ولـوار (vulvar vestibulitis)، Apocrine Chromhidrosis و Reflex Sympathetic dystrophy به کـار می رود .

شایان ذکر است که در فرم گیاهی Capsaicin Oleoresin مقدار نامشخصی از ماده موثره موجود است ولی در فرم سنتتیک آن در صد مشخصی از ماده موثره وجود دارد.

روش و مدت مصرف

حداکثر روزی 4-3 بار بر روی محل مبتلا مالیده شود . پس از مالیدن کرم بوسیله انگشتان ، انگشتان باید شسته شود. اما اگر دارو برای آرتریت دست ها استفاده می شود دست ها را حداقل تا 30 دقیقه بعد از استفاده از کرم نشوئید.

زمان مورد نیاز برای کاهش درد بسته به نوع درد متفاوت می باشد که معمولاً در آرتریت ها حدود 2-1 هفته و نورالژیا 6-4 هفته زمان مورد نیاز است . از بانداژ کردن محکم ، موضعی که دارو مالیده شده است باید اجتناب ورزید.

موارد منع مصرف

در صورت حساسیت به کاپسایسین و یا میوه های گیاه Capsicum (مانند فلفل قرمز) ، در کودکان زیر 2 سال و در نواحی ای که پوست آسیب دیده یا تحریک شده نباید مصرف گردد . از تماس کرم با چشم خودداری گردد.

عوارض جانبی

کرم موضعی کاپسایسین ـ ناژو عوارض جانبی سیستمیک ندارد . عوارض جانبی معمول این دارو شامل سوزش ، گرمی ، خارش ، قرمزی در ناحیه مورد مصرف و سرفه و تحریک دستگاه تنفسی در اثر استنشاق باقیمانده ذرات کرم می باشد.

راهنمائیهای عمومی

عارضه سوزش در محل استعمال بیشتر در طول روزهای اول درمان دیده می شود و این حساسیت اغلب بعد از چندین بار استفاده رفع می گردد . اگر این عوارض تشدید شد یا علائم بیش از 14 الی 28 روز باقی ماند ، باید دارو را قطع کرد و با پزشک مشورت نمود . در طول 1 تا 2 هفته اول درمان ، استفاده از لیدوکائین موضعی قبل از استفاده از کرم به منظور کاهش سوزش اولیه می تواند مفید باشد .

کاهش دوز مصرفی کرم باعث کاهش حساسیت نمی گردد و فقط ممکن است باعث افزایش طول مدت حساسیت شود و یا باعث کاهش اثر درمانی دارو گردد .

عوامل محیطی مانند گرما ، رطوبت ، لباس یا بانداژ ، حمام در آب گرم و یا عرق کردن ممکن است باعث افزایش حساسیت نسبت به کاپسایسین گردد .

سـرفه و تحریک دستگاه تنفسی در اثـر تنفس باقیمانده کـرم خشک شده (بـر روی پوست) ایجاد می شود ، بنابراین از تنفس باقیمانده کرم خودداری نمائید .

نحوه نگهداری

در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت گردد . دور از دسترس اطفال قرار گیرد .

بسته بندی

کرم موضعی کاپسایسین ـ ناژو 075/0 درصد در تیوب های آلومینیومی 60 گرمی و در داخل جعبه موجود است .
opium.site: هذیان هیجان زده Excited delirium و مرگ عاقبت استفاده از مخدر ...
 نونیوامید Nonivamide،یا  کپسایسن سنتتیک و ماده مخدر کوکائین و متامفتامین
 کپسایسینNonivamide
Nonivamide (synthetic capsaicin)
opium.site: استفاده از اسپری فلفل برعلیه معتادان به کوکائین و ...
opium.site: آیا برای جلوگیری از اسنیف ریتالین ترامادول و کونتین ...
opium.site: چرا اسپری فلفل معتادان به مخدر کوکائین و متامفتامین ...
opium.site: تجهيز ماموران اورژانس اجتماعي در سراسر كشور به گاز اشك ...

Nonivamide, also called pelargonic acid vanillylamide or PAVA, is an organic compound and a capsaicinoid. It is an amide of pelargonic acid (n-nonanoic acid) and vanillyl amine. It is present in chili peppers,[1] but is commonly manufactured synthetically. It is more heat-stable than capsaicin.
Ointment sold under trade name Finalgon is used to relieve arthritis and muscle pain. A small drop of the ointment applied on the skin is absorbed quickly causing warm to burning sensation and pain relief for several hours.
Nonivamide is used as a food additive to add pungency to seasonings, flavorings, and spice blends. It is also used in the confectionary industry to create a hot sensation, and in the pharmaceutical industry in some formulations as a cheaper alternative to capsaicin.
Like capsaicin, it can deter mammals (but not birds or insects, which seem immune) from consuming plants or seeds (e.g. squirrels and bird feeder seeds). This is consistent with nonivamide's role as a TRPV1 ion channel agonist. Mammalian TRPV1 is activated by heat and capsaicin, but the avian form is insensitive to capsaicin.[2]
Nonivamide is used (under the name PAVA) as the payload in "less-lethal munitions" such as the Fabrique Nationale Herstal FN 303 [3] or as the active ingredient in most pepper sprays [2] - in both applications, the idea is to temporarily incapacitate people so that they can either be detained prior to arrest or deterred from acts of violence toward law-enforcement personnel or third parties (such as rioting or other group violence).

هیچ نظری موجود نیست: