داروی تنوفوویر «ضدبازگشت ویروس ایدز» tenofovir برای معتادین تزریقی

کارشناسان علوم پزشکی و سلامت در آمریکا مصرف داروی جدید پیشگیری از ایدز به نام تنوفوویر  را برای معتادان تزریقی نیز تایید کرده‌ و اظهار داشتند که این داروی تنوفوویر  می‌تواند احتمال آلوده شدن به عفونت ایدز را تا 50 درصد در این افراد کاهش دهد.
داروی ضد ایدز  تنوفوویر 

 داروی  تنوفوویر  «ضدبازگشت ویروس ایدز»  tenofovir که برای برخی گروه‌های پرخطر  مثل معتادان ودیگر نظیر همجنس‌گرایان هم تجویز می‌شود می‌تواند برای کنترل ایدز در معتادان تزریقی هروئین و متامفتامین نیز موثر باشد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط محققان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا و دولت تایلند، مصرف داروی tenofovir تنوفوویر   باید به طور روزانه برای معتادان به مواد مخدر تزریقی، تجویز شود.

برای انجام این مطالعه بیش از 2400 مصرف کننده مواد مخدر در بانکوک مورد بررسی قرار گرفتند که به نیمی از آنان داروی tenofovir  تنوفوویر  و به نیمی دیگر یک دارونما داده شد.

همچنین در مدت زمان انجام این بررسی گروهی از بیماران از داروهای پیشگیری کننده ایدز استفاده کردند. ادامه بررسی‌ها تایید کرد افرادی که دارونما مصرف کرده بودند به ویروس ایدز آلوده شدند. نتایج آزمایش‌های فوق تایید کرد که این دارو احتمال ابتلا به ایدز را در این گروه پرخطر تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
ژل واژینال تنوفوویر برای پیشگیری از ایدز -
تنوفوویر دیسوپروکسیل فومارات (نام علمی: Tenofovir disoproxil fumarate)، که توسط شرکت گیلیاد ساینسس با نام تجاری ویریاد (نام علمی: Viread) به بازار عرضه شده‌است، به یک نوع از داروهای ضدویروسی شناخته شده به عنوان آنالوگ نوکلئوتید آنزیم وارونویس (NRTIs)متعلق است که فعالیت آنزیم اچ‌آی‌وی ترانس کریپتاز برگشتی و ویروس هپاتیت بی پلی مراز را مهار می‌کند.
داروی پیشگیری از ایدز داروی ضد ایدز برای معتادان تزریقی معتادان تزریقی و بیماری ایدز داروی جدید ضد ایدز برای همجنسگرایان و فاحشه ها داروی ضد ایدز برای روسپی ها رسید داروی  پیشگیری از ایدز برای روسپی ها داروی پیشگیری از ایدز برای معتادان تزریقی به هروئین

هیچ نظری موجود نیست: