فیلم های سینمایی در رابطه با مواد مخدر LIMITLESSبدون محدودیت

http://generationfilm.files.wordpress.com/2011/03/limitless.jpg
فیلم های سینمایی در رابطه با مواد مخدر  LIMITLESSبدون محدودیت

یکی از مسائل مهم در رابطه با مواد مخدر فیلم هایی است که درباره استفاده از مواد  

مخدر می سازند
کار گزاران در هالیود با ساخت  و رواج فیلم های که اساس ان  استفاده از مواد مخدر  

است به نوعی سعی در اشاء و رواج فرهنگ استفاده از ماده مخدر دارند .البته  

بعضی از این گونه فیلم ها هم با اقتباس از تاریخچه ازمایشات مواد مخدر در امریکا  

ساخته شده است .
بر این اساس ما هر چند مدت یک بار به بحث و نقد درباره یکی از این گونه  فیلم ها می پردازیم
این هفته بحث درباره فیلم limitless  (بدون حد )می پردازیم
کارگردان neil burger
بازیگران  Andrew howard
Anna friel
و جانی ویت ورث 
رابرت دنیرو   ساخت ؟
موضوع فیلم (حافظه برتر )


در ابتدای فیلم مرد جوانی را می بینم که نویسنده ناموفقی است  او  قادر به برقرای ارتباط با دیگران نیست
او حتی نمی تواند با نامزد خود ارتباط  عاطفی  و کلامی بر قرار کند   و در زندگی ناکام و شکست خورده است
در ابتدای فیلم او در خیابانی در حال حرکت است که ناگهان به یکی از دوستان قدیمش بر می خورد و با او به باری می رود و در انجا  دوستش بعد از شنیدن ناکامی های  او  قرص شیشه ای مانندی  را  به نویسنده جوان می دهد و می گوید که این قرص با تحریک گیرنده های حافظه در مغز  هر انچه را که  او تاکنون شنیده و خوانده به یاد می اورد و می تواند   زندگی او را دگرگون کند  .
نویسنده جوان در موقع بازگشت به خانه  و  در خیابان موقعی که کلید درب  اپارتمانش را در می اورد قرص را می بیند و ان را می خورد .
در جلوی اپارتمان خود با زن صاحب خانه روبرو می شود که به شدت ازبابت اجاره و کارهای او ناخوشنود است و با او به جدل می پردازد ناگهان نویسنده با دیدن جزئیاتی  درون کیف  زن صاحب خانه با او شروع به صحبت کرده و ان چنان زن را مجذوب می کند که مدت کوتاهی بعد از ان با زن در حال معاشقه است .
او بعد از ورود به خانه احساس انرژی سرشاری می کند  شروع به تمیز کردن خانه می کند و بعد پشت ماشین تحریر نشسته و یک کتاب 300 صفحه ای را یک شبه می نویسد و وقتی فردا انرا به ناشرش می دهد و به خانه بر می گردد پیام های از ناشر دریافت می کند که می گوید نوشته  او  را خوانده و بسیار عالی است  از او می خواهد سریعا تماس گرفته و بگوید چگونه یک شبه توانسته است  چنین کاری کند .
او به سرعت به منزل  دوستش می رود و  از او تقاضای تعداد دیگری از این قرص ها را می کند
در ادامه فیلم او با خوردن قرص ها ظرف 3 روز نواختن پیانو و زبان فرانسه و اسپانیایی را می اموزد و چون قادر به یاد اوری هر انچه از کودکی دیده و خوانده است  به راحتی در هر محفلی  دیگران را مجذوب خود  می کند و در ادامه داستان فیلم او حتی  قادر به پیشگویی های می شود که  همه انها درست است تا اینکه قرص ها تمام می شود ......
فیلم LIMITLESS
 فیلم بسیار جذاب و دیدنی است که می تواند به راستی بازگو کننده این حقیقت باشد که هوش در انسان چیزی جز حافظه برتر نیست و کسی امروز در دنیا برنده است که بتواند از دادها و اطلاعات خود به نحو احسن استفاده کند
بحث
انسانها همه در آرزوی  داشتن یک حافظه قوی هستند اگر انسان می توانست هر انچه  را از کودکی اموخته است به یاد داشته باشد همه ما نابغه بودیم  .
از لحاظ علمی استفاده از داروی های که با تحریک مغز بتوانند انسان را دارای حافظه برتر کنند امکان دارد .
مدت ها است در ایلات متحده   سازمان های جاسوسی به دنبال ازمایش بر روی چنین داروهای بودند که  بتواند یک انسان با حافظه برتر به وجود بیاورند .
 سر اغاز این طرح ها را در ازمایشات ام کا اولترا mk-ultra یا کنترل فکر سازمان CIAدید .  که ازاوائل دهه 1950 تا ابتدای دهه 1960 به رهبری دکتر سیدنی کوتلیب  انجام شد
البته در ابتدا ازمایشات ام کا اولترا برای کشف داروی حقیقت یاب بود ولی  بعدا طرح های جانبی ان شامل پیدا کردن  داروی بود که با خوردن ان هوش حافظه و توان مغز انسان را ان چنان بالا به برد که  یک نفر قادر باشد به راحتی با امواج مغزی خود فکر دیگران را خوانده یا انها را تحت کنترل خود قرار بدهد .
در این رابطه سازمان سیا از داروهای مثل ریتالین  اکستاسی ال اس دی و پتیدین استفاده کرد به نظر می رسد داروهای مثل ریتالین و پتیدین در ان زمان بیشترین کارارایی را در  افزایش هوش و حافظه داشته اند البته امروز در طرح های فوق سری مثل استارگیت که تحت نظر سازمان اطلاعاتی امریکا انجام می شد استفاده از داروهای مثل ایاهواسکا و ترکیبات دی متیل تریپتامین و هارمین برای ارتباط سربازان با هم از راه دور (فکر خوانی ) تله پاتی  نشان داده است که به راستی بعضی از ترکیبات دارویی که منشا گیاهی دارند (مثل هارمین و هارمالین ) می توانند  کارارایی بالایی داشته باشند 

opium: Limitless بدون محدودیت (2011)

opium: هالیوود با ساخت فیلمی درباره کارتلهای مواد مخدر در مکزیک خطر ...

opium: فیلم های سینمایی در رابطه با مواد مخدر در ایران

 


هیچ نظری موجود نیست: