گیاهان چطور کوکائین تولید می کنند؟ how and why do plants synthesize cocaine

گیاهان چطور کوکائین  تولید می کنند؟ how and why do plants synthesize cocaine
گیاه کوکا
 
کوکایین یکی از مواد مخدر پر استفاده است، که منبع اصلی ان گیاه کوکا است  اما، ما هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این گیاه چطور این آلکالوئید پیچیده را می سازد نداریم. محققان از دانشگاه ماکس پلانک در آلمان، به تازگی یکی از مراحل کلیدی تشکیل کوکایین را در گیاه کوکا از آفریقای جنوبی کشف کردند و آنزیم مسئولش را شناسایی کردند. نشان داده شد که این آنزیم جزء خانواده ی پروتئین های آلدو-کتو ردوکتاز است و نکات جابی را در مورد تکامل بیوسنتز کوکایین آشکار می کند.
چرا گیاهان کوکائین تولید می کنند
به نظر می رسد کوکائین به عنوان یک ماده  حشره کش عمل می کند برگ گیاه کوکائین تلخ مزه است و این امر باعث می شود حیوانات از خوردن ریشه و برگ  ان اجتناب کنند
اولین کاشف کوکائین مصنوعی ریچارد مارتین ویلستتر 

انسان ها، هرروزه با آلکالوئید ها  سروکار دارند
آلکالوئید ها ( به معنی ماده مشتق شده از گیاه )گروه بزرگی از ترکیبات طبیعی نیتروژن دار با تاثیرات متنوع روی بدن انسان هستند. تعداد زیادی از آلکالوییدهای ایجاد شده توسط گیاهان، تاثیرات دارویی قوی دارند و به عنوان مواد سمی، محرک ها، مواد مخدر دارویی و تفریحی که شامل کافئین  نیکوتین، مورفین، کویینین، استرکنین، آتروپین و کوکایین هستند، مصرف می شوند. آتروپین، که برای گشاد کردن مردمک چشم استفاده می شود و نیز ماده ی اعتیاد آور کوکایین، هر دوالکالوئید  تروپان هستد که به ترتیب ۵ و ۷ حلقه در ساختار خود دارند.
گیاهان معمولا تروپان ها و آلکالوئید  های دیگر را برای محافظت از گیاهخواران و دشمنان دیگر تولید می کنند. گونه هایی از هفت خانواده ی گیاهی به تولید آلکالویید تروپان مشهورند که شامل خانواده ی خردل Brassicaceae ، خانواده ی سیب زمینی و تاجریزی Solanaceae، خانواده  کوکا Erythroxylaceae، هستند.
 این خانواده ها ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند. به عنوان مثال، جد مشترک دو خانواده ی کوکا و سیب زمینی ۱۲۰ میلیون سال پیش می زیسته است. مسیر بیوسنتزی آلکالویید های تروپان در این خانواده ها چقدر مشابه است؟ آیا یک مسیر اصلی برای سنتز آلکالویید تروپان وجود داشته است که در بسیاری از گیاهان دیگر در جریان تکامل از دست رفته است؟
و یا بیوسنتز تروپان به صورت مستقل در چند نقطه بوجود آمده است؟

آتروپین و کوکایین: دو آلکالویید تروپان، دو گونه ی گیاهی، دو آنزیم متفاوت

جان د آوریا، از دانشگاه ماکس پلانک به مطالعه ی گیاه کوکا که از آن کوکایین استخراج می شود، پرداخته است. قبایل بومی، حداقل ۸۰۰۰ سال است که کوکا را برای محرک بودنش و خصوصیات سرکوب گرسنگی آن کشت می دهد و برگ هایش را می جوند.
اگرچه تشکیل شدن کوکایین در ۴۰ سال گذشته بررسی نشده است، بیوسنتز آتروپین از گیاه بلادونا به خوبی شناخته شده است. در مرحله ی یکی مانده به نهایی، یک کتون به یک الکل کاهش پیدا می کند. این واکنش با یک آنزیم دهیدروژناز- ردوکتاز زنجیره ی کوچک در بلادونا کاتالیز می شود. در این گروه از آنزیم ها، همچنین دهیدروژناز های تخریب کننده ی الکل در حیوانات هستند.
برای پیدا کردن آنزیم مربوطه در بیوسنتز کوکایین، جن جیرسچیتکا، ژنوم کوکا را به دنبال تمامی ژن های مشابه ی دهیدوژناز خواسته شده جستجو کرد. اما تمامی آنزیم های کلون و بیان شده توسط او فعالیت کلیدی را در تشکیل کوکایین نشان ندادند. بنابر این او راهکاری کلاسیک انتخاب کرد. او آنزیم سنتز کننده ی کوکایین را در عصاره ی برگ کوکا شناسایی کرد و پروتیین مربوطه را خالص و جدا کرد و بعد از تعیین توالی، ژن مربوطه را کلون کرد.

کوکایین در برگ های جوان، آتروپین در ریشه ها

جاناتان گرشنزون، مدیر انستیتو می گوید که آنها دو نتیجه ی جاب بدست آوردند. واکنش آنزیمی که مشابه سنتز آتروپین است، تبدیل گروه کتون به الکل، که بوسیله ی یک آلدو-کتو ردوکتاز انجام می شود، با آنزیمی کاملا متفاوت در کوکا در مقایسه با سولاناسه انجام می شود. آنزیم، متیلکنون ردوکتاز نامیده شد. آنزیم های آلدو-کتو ردوکتاز در گیاهان، پستانداران، دوزیستان، مخمر، پروتوزوآ و باکتری ها شناخته شده است. آنها به عنوان مثال در سنتز هورمون های استروییدی موثرند. نتیجه ی دوم این بوده است که این آنزیم در برگ های جوان و نه در رلشه فعال اند. آتروپین برخلاف این گیاه، در ریشه ی گیاه بلادونا ساخته می شود و از آنجا به برگ های سبز گیاه منتقل می شود. بر اساس این نتایج، این محققان نتیجه گرفتند که میسر های متابولیسمی آلکالویید تروپان و کرکا کاملا مستقل تکامل پیدا کرده اند.
برای دریافت مقالات ما بدون استفاده از فیلتر شکن به لینک opium.site - Readable.cc مراجعه کنید
opium.site - Readable.cc
: مخدر تروپاریل Troparil قویتر از کوکائین WIN 35428
گیاه کوکا چیست گیاهان چرا کوکائین می سازند چند نوع گیاه ماده مخدر کوکائین می سازد از چند نوع گیاه می توان مخدر کوکائین گرفت خاصیت ایجاد کوکائین برای گیاه کوکا چیست اتروپین چیست سنتز کوکائین در گیاهان به چه صورت است -سنتز هورمون استروئید در گیاهان -تروپان چیست اثرات تروپان چیست گیاهان چگونه تروپان می سازند رابطه تروپان با اتروپین چیست چه گیاهانی اتروپین می سازند خاصیت اتروپین در گیاهان چیست -تروپاریل چیست مخدر تروپاریل چیست اثرات تروپان چیست الکالوئید چیست الکالوئید تروپان الکالوئید تروپان چیست تروپینون چیست اثرات تروپینون چیست تاتوره چیست درخت داتورا چیست اثرات گیاه تاتوره چیست کوکائین با بوی سیب زمینی گیاهان روانگردان چیست اثرات گیاهان روانگردان چیست گیاهان دارویی گیاهان مخدر گیاهان مخدر روانگردان گیاهان روانگردان دارویی گیاه کوکائین گیاه کوکا ژن کوکائین ژن درمانی گیاهان ژنوم گیاهان  خواص تی اچ سی برای گیاه ماری جوانا چیست خواص THC برای گیاه ماری جوانا چیست خواص تی اچ سی در گیاهان گروه شاهدانه






opium.site: اورفنادرين orphenadrine-Norflex , Mephenamin ...

opium.site: Angles trumpet تاتوره درختی (Datura)


هیچ نظری موجود نیست: