راز دختر یخی مومیایی با کوکائین و الکل در مراسم کاپاکوچا capacocha چیست ؟ 500-year-old-child-mummy

پژوهشگران دانشگاه بردفورد با انجام تجزيه تحليلهاي شيميايي روي بدنهاي يخ زده و موميايي شده«اينکا» به اين نتيجه رسيدند که سه کودک 500 ساله که جسد سالم آنها در سال 1995پيدا شد، با الکل و کاکائو مسموم شده‌اند.

 موميايي «جونيتا» که از آن با عنوان دختر يخي هم نام مي‌برند بدن يخ زده دختري از اينکاها است که به عنوان پيشکش و قرباني به خدايان «اينکا» بين سالهاي 1450 و 1480 در سن 13 سالگي به قتل رسيده است.

اين دختر در کوهستان آمپاتو جنوب پرو در سال 1995 توسط «خوان رينهارد» و«ميگل زارته» کارشناسان انسان شناسي کشف شد و در موزه انسان شناسي آرژانتين به نمايش گذاشته شده است و به طور دوره‌اي در کشورهاي مختلف چون ژاپن و آمريکا نيز در معرض ديد مردم قرار داده شده اند.

وضعيت بدن اين دختر يخ زده که با توجه به ديرينه آن در شرايط خوبي باقي مانده بود به يک حساسيت در دنياي علم تبديل شد. مجله تايمز در سال 1995 از آن با عنون يکي از ده کشف برتر دنيا ياد کرد.

اما آنچه امروز براي دانشمندان قابل توجه بوده راز مرگ وي با تجزيه تحليل موهايش بوده است.اين دختر 13 ساله اينکايي به شدت تحت تأثير الکل و برگهاي گياه کوکا به عنوان پايه کوکائين قرار گرفته و پس از آن در ارتفاعات سرد به عنوان يک قرباني براي مرگ قرار گرفته است.
راديوگرافي‌هاي محوري از داخل دهان اين موميايي يخ زده نشان دهنده کوکا(قسمت سبز رنگ) است که بين دندانهايش گذاشته شده است. کوکا و الکل موادي بودند که از نظر اينکاها مقدس در نظر گرفته مي‌شدند.
تصاوير سه بعدي ازجمجمه اين دختر يخي (رنگ زرد) دندانهايش (رنگ نارنجي) زبانش (رنگ قرمز) و کوکا (رنگ سبز) نشان مي‌دهد که در دهان اين دختر تکه‌هايي از برگهاي کوکا قرار گرفته بود.
اين دختر با روسري از جنس پر که روي موهاي بافته شده کشيده شده بود در سال 1995 در کنار دو کودک ديگر کشف شد.

دانشمندان براين باورند که اين کودکان قرباني مراسمي به نام«کاپاکوچا» (capacocha) شده اند.
 مراسمي که تصور مي‌شود براي القاي وحشت و کنترل اعضاي امپراطوري درحال گسترش اينکا برگزار مي‌شده است.
تجزيه موهاي اين کودکان که نشان اثر شيميايي رژيم غذايي آنها است نشان مي‌دهد که هر سه با دارو و الکل مسموم شده‌اند تا براي ماه‌هاي پيش از مرگشان آرام شوند. ميزان اين داروها در دختر 13 ساله به طور چشمگيري بالا بود که شايد به اين علت بوده است که وي مقاومت بيشتري از خود نشان داده است.

اين دختر يکي از سه کودکي است که در مقبره‌هاي سنگي کوهستاني کشف شده است. سن اين دختر از دو نفر ديگر بيشتر بود و با پاهاي چهارزانو و سر خميده داخل پاهايش پيدا شد.آزمايشهاي شيميايي توسط دانشمندان دانشگاه بردفورد انجام شده و نتايج آن در مجله مقالات آکادمي ملي علوم منتشر شده است.اين سه کودک موميايي نشده‌اند اما به طور کامل يخ زده اند، در کنار آنها مجموعه چشمگيري از طلا، نقره، مجسمه، منسوجات و ظرفهاي حاوي غذا کشف شد.
 در کنار اين دختر 13 ساله يک پسر هفت ساله و يک دختر شش ساله نيز در اين مراسم آئيني به قتل رسيده اند.
opium.site: مخدر پاکو (چسب کوکائین -خمیر کوکائین -رب کوکائین ...
opium.site: گیاهان چطور کوکائین تولید می کنند؟ how and why do ...
opium.site: مخدر تروپاریل Troparil قویتر از کوکائین
opium.site: پُل فرامپتون فیزیکدانی که قاچاقچی کوکائین شد
opium.site: کوکائین ها در ایران تقلبی و حاوی bath salt هستند 'fake ...
opium.site: قاچاق 4 پوند کوکائین به امریکا با کفش های زنانه More ...
opium.site: 2'-Acetoxycocaine دو استوکسی کوکائین (۲ ...
opium.site: نگاهی به ساخت کوکائین مصنوعی
 

هیچ نظری موجود نیست: