کشف هورمون جدیدی به نام "اورکسین" Orexin درمان قطعی چاقی

این پژوهش نشان می دهد که هورمون یاد شده در داخل سلول های مغز تولید می شود و به خلاص شدن از چربی ها از طریق فعال کردن به اصطلاح چربی های قهوه ای کمک می کند.
پژوهشگران آمریکایی هورمون جدیدی را کشف کردند که نقش زیادی در سوختن چربی ها و تبدیل آن به انرژی و درنتیجه کمک به از بین رفتن قطعی چاقی دارد.

نشریه "متابولیسم سلولی" (CELL METABOLISM)، در آخرین شماره خود از کشف هورمون جدید "اورکسین" Orexin در قالب یک پژوهش خبر داد که نقش زیادی در سوختن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی دارد که این امر به از بین بردن نهایی بیماری چاقی کمک می کند.

بر پایه این گزارش، پژوهشگران انستیتوی پژوهش های پزشکی استانفور - برنهام آمریکا بعد از آزمایشها و پژوهش های خود بر روی موش ها به این نتایج دست یافتند.

این پژوهش نشان می دهد که هورمون یاد شده در داخل سلول های مغز تولید می شود و به خلاص شدن از چربی ها از طریق فعال کردن به اصطلاح چربی های قهوه ای کمک می کند.

بافت چربی های قهوه ای رگ های خونی عصبی بیشتری دارند و حاوی میتوکندری های بیشتری از چربی های معمولی هستند، به همین دلیل قهوه ای رنگ هستند.

میتوکندری ها نیروگاه های انرژی سلول ها هستند که انرژی را به فرمی که برای بدن قابل استفاده است تبدیل می کند.

چربی قهوه ای انرژی مصرف می کند و بدن را گرم می کند بر عکس چربی سفید انرژی ذخیره می کند.

این بافتی است که در بدن انسان وجود دارد و کاری را انجام می دهد که خیلی از ما می خواهیم انجام دهیم، یعنی از بین بردن چربی اضافی.

 این پژوهش افزود: کشف هورمون «اورکسین» و نقش بزرگ آن در سوختن موثر چربی‌ها ممکن است به سوال رایج در بین مردم که چرا برخی غذا زیاد می خورند اما وزن آنها زیاد نمی شود اما برخی دیگر با خوردن کمی غذا چاق می شوند.

این پژوهش تاکید کرد: میزان این هورمون در بین افراد متفاوت است و بر همین اساس میزان استعداد به چاقی و مقدار غذا نیز تفاوت می کند.

 بر اساس این پژوهش؛ کمبود این هورمون در جسم انسان تا حد زیادی در بروز چاقی نقش دارد زیرا از قدرت بدن برای سوختن چربی ها و رهایی از کالری می کاهد.

پژوهشگران قرار است در مرحله آینده درباره این هورمون تحقیقات بیشتری کرده و برای یافتن یا تولید ترکیب شیمیایی جدیدی با همان ویژگی ها و تاثیر گذاری درسوختن چربی ها تلاش کنند.

مودافینیل و اورکسین اثرات مودافینیل بر روی ترشح اورکسین  سلول های عصبی اورکسین ترشح می کنند مودافینیل بر روی مغز باعث اثرات بر روی نوروترانسمیتر اورکسین می شود -نارکولپسی و اورکسین حافظه و اورکسین -تمرکز و اروکسین

هیچ نظری موجود نیست: