کشتار داروی پروپوفول غیر استاندارد در ایران

http://www.emjey.com/farsi/news/archives/image/Propofol.jpg
بعد از کشتار داروی پروپوفول در عید چند سال پیش در بیمارستان ایرانهمر که موضوع را ماست مالی کردند چشمان دوباره به داروی غیر استاندار و مرگ مردم روشن شد ؟
داروی بیهوشی ساخت چین  در بیمارستان شرکت نفت تهران جان تعدادی از بیماران را گرفت.
البته اون موقع دارو هندی بود حالا چینی .
یعنی اول هندی ها جون را گرفتند حالا چینی ها ؟؟ اصلا ملت ایران لیاقت ندارند با داروی انگلیسی و امریکایی بی هوش بشوند تا حداقل زنده بمانند  ؟؟؟
یک منبع مطلع به خبرنگار سرویس اجتماعی انتخاب Entekhab.IR، گفت: در هفته گذشته، تعدادی از افراد که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، پس از عمل هرگز به هوش نیامده و ساعاتی بعد فوت کردند.
این منبع مطلع با اشاره به نام یکی از بیماران این بیمارستان گفت: سپهر ملک احمدی نوجوان 13 ساله از جمله همین بیماران بود. وی از ناحیه قفسه سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به گفته پزشک معالج عمل کاملا موفقیت آمیز و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید اما این فرد هرگز به هوش نیامد.

وی در ادامه به خبرنگار سرویس اجتماعی انتخاب گفت: در همین روز حتی بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی نیز قرار گرفته بودند نیز به هوش نیامده و متاسفانه همگی از دنیا رفتند.
این منبع مطلع گفت: داروی تقلبی بیهوشی چینی علت اصلی مرگ این افراد اعلام شده است.
مسئولین بیمارستان در گفتگو با "انتخاب" اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آوردند و حتی منکر عمل زیبایی در این بیمارستان شدند، اما در نهایت یکی دیگر از مسئولین بیمارستان شرکت نفت، مرگ سپهر ملک احمدی را به دلایل مذکور تایید کرد.


تهدید جان بیماران با داروهای بیهوشی غیراستاندارد

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اعلام کرد: 90 درصد داروهای بیهوشی مورد استفاده در ایران پروپوفول و تیوپنتال است.
این در حالی است که مسئول انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران، اعلام کرد: 90 درصد داروهای بیهوشی در کشور استاندارد نیست .

تعداد شاکیان پرونده حادثه "بیمارستان ایرانمهر" رو به افزایش است

تعداد شاکیان پرونده حادثه ایرانمهر به 7 تن رسید

پزشکی قانونی فقط نتایج "کالبد شکافی" را به مراجع قضایی ارائه داده است

روزنامهء هموطن سلام - احتمالا «پروپوفول» باعث حادثه در بیمارستان .ایرانمهر است

مایکل جکسون پروپروفول استفاده می کرده است

داروی پروپوفول (Diprivan)
http://www.emjey.com/farsi/news/archives/image/Propofol.jpg

پزشک مایکل جکسون به ۴ سال حبس محکوم شد

۱۳۹۰/۰۹/۰۹
دکتر کُنراد موری پزشک معالج مایکل جکسون ستاره موسیقی پاپ، روز سه‌شنبه در دادگاهی در شهر لس آنجلس، به تحمل چهار سال زندان محکوم شد.

قاضی دادگاه با صدور این حکم گفت: «دکتر موری برای کمک به بی‌خوابی مایکل جکسون از یک داروی بیهوشیِ قوی به نام پروپوفول استفاده کرده و در جریان دادرسی بارها و بارها در این باره دروغ گفته است».


کاترین، مادر مایکل جکسون، مراحل دادرسی را منصفانه خواند و گفت: «اگرچه این حکم پسر مرا به زندگی بازنمی‌گرداند با این حال از قاضی و دادستان تشکر می کنم».

افزایش مصرف شیشه نسبت به تریاک و حشیش در ایران

«افزایش مصرف شیشه نسبت به تریاک و حشیش در ایران»

۱۳۹۰/۰۸/۰۸
دبیر انجمن روانپزشکان ایران، با هشدار نسبت به شیوع مصرف شیشه (متامفتامین) گفته است که مصرف این ماده روانگردان نسبت به مواد مخدر سنتی در کشور بیشتر شده است.

پرویز مظاهری، دبیر همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران در این باره گفت: «مصرف شیشه در ایران نسبت به تریاک و حشیش پیشی گرفته است و جوانان با تصور اینکه این ماده شوم اعتیادآور نیست به دام آن میفتند.»


در سال‌های اخیر، کارشناسان و مسئولان مختلف نسبت به شیوع این ماده روانگردان بارها هشدار داده‌اند.


بهای ارزان، دسترسی و استفاده آسان، ایجاد نشاط گذرا و کاهش وزن از جمله عوامل شیوع روی آوردن جوانان به متامفتامین یا شیشه ذکر شده است.


اکنون پرویز مظاهری، دبیر انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به شیوع مصرف شیشه می‌گوید: «طبق آمار فرمانده نیروی انتظامی مصرف شیشه در ایران در حال حاضر نسبت به مصرف تریاک، حشیش و هروئین پیشی گرفته است.»


به گفته دبیر انجمن روانپزشکان، مصرف شیشه سرعت عملکرد را زیاد، خواب را کم و فرد را «خوشحال و شاد» می‌کند و این «توهم» را در فرد ایجاد می‌کند که دیگران مانند «موم» در دستش هستند اما بسیار راحت مصرف کنندگان به اعتیاد دچار می‌شوند.


به گزارش فارس، این روانپزشک همچنین گفت در حالت «بدبینی»  فردِ مصرف‌کننده گمان می‌کند که علیه او توطئه می‌شود و بدون عامل خارجی، چیزهایی را حس می‌کند که در عالم واقع وجود ندارند.


دبیر انجمن روانپزشکان ایران درباره دسترسی آسان به این ماده گفت که در حال حاضر «مواد مخدر صنعتی مثل شیشه در بسیاری از محلات، پارک‌ها و حتی در مواردی سوپر‌مارکت‌ها توزیع می‌شود.»


هفته گذشته، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، گفته بود وقتی که تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش و بهای آن افزایش یافت، تولید داخلی شیشه جایگزینی برای معتادان کشور بوده است.


در همین زمینه، آذرنوش بختیاری، یک متخصص درمان اعتیاد، به خبرگزاری مهر گفته است بزرگترین ریسک و مخاطره مصرف این ماده، «اقدام به برقراری روابط جنسی بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی و پوششی و خطر ابتلا به ایدز است.»


به گفته این کارشناس «گزارش‌های متعددی» درباره افزایش شمار مبتلایان جدید به ایدز که پیش از تماس جنسی، کریستال یا شیشه استفاده کرده‌اند، اعلام شده است.


افزایش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شیشه، تسریع در تنفس، توهم،‌ افسردگی، روان پریشی و افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز، احتمال رفتن به کما، تضعیف حافظه کوتاه‌مدت و آسیب به سیستم ایمنی بدن از دیگر عوارض شیشه است که این کارشناس به آنها اشاره کرده است.


از سوی دیگر حمیدرضا حسین آبادی رئیس پلیس سابق مواد مخدر، با بیان اینکه طبق قانون هر فردی که بیش از ۳۰ گرم شیشه به همراه داشته باشد به اعدام محکوم می‌شود، اظهار داشت که ایران نه تنها به تولیدکننده شیشه بلکه به صادرکننده این ماده به جنوب شرقی آسیا نیز تبدیل شده است.


به گفته حسین‌آبادی هم‌اکنون ده‌ها ایرانی در مالزی، اندونزی و تایلند به جرم حمل شیشه در زندان هستند و با توجه به قانون این کشورها «شمارش معکوس برای اعدام آنها آغاز شده است.»

اعتیاد در ایران از نگاه خبرنگار خارجی

اعتیاد در ایران از نگاه خبرنگار خارجی

۱۳۹۰/۰۹/۰۱
وب‌سایت نشریه «فارن پالسی» در مطلب مفصلی به معضل اعتیاد در ایران پرداخته و می‌نویسد که ایران در پس چهره «منزه اسلامی»‌ خود یکی از «آلوده‌ترین کشورهای جهان» به مواد مخدر است.

در مقدمه این مطلب به گردهمایی ۲۰ هزار معتاد سابق در ماه ژوئن، تابستان گذشته، همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استادیوم آزادی تهران اشاره می‌شود، اجتماعی که در آن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، در سخنان خود غرب و کشورهای «استکباری» را متهم کرد که با مواد مخدر به ایران ضربه می‌زنند.


او گفت که این کشور‌ها ژست دفاع از حقوق بشر می‌گیرند، ولی در عالم واقع «بزرگ‌ترین تبهکاران در جهان» هستند.


به گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد، فقط در شهر تهران یک میلیون و دویست هزار نفر به اشکال مختلف از مواد مخدر استفاده می‌کنند و ۲.۲۶ درصد از جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال در ایران به مواد مخدر افیونی معتاد است.


در همین حال رئیس این نهاد از دولت ایران به خاطر مبارزه گسترده و موثر با قاچاق مواد مخدر، کشف این مواد و همین طور اجرای برنامه‌های موثر برای ترک اعتیاد ستایش کرده است.


اما نهادهای مدافع حقوق بشر می‌گویند که سیستم قضایی جمهوری اسلامی در برخورد با افراد متهم به مشارکت در قاچاق این مواد نقایص فراوانی دارد. در همین چهارچوب هر سال عده زیادی به خاطر جرایم مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم می‌شوند. در عین حال در مواردی افراد منتقد یا مخالفان دولت تحت عنوان مجرمین مواد مخدر به زندان افتاده و یا مثل نمونه «صحرا (زهرا) بهرامی»، به گفته این نشریه خارجی، با یک چنین اتهامی اعدام می‌شوند.


گزارشگر هفته‌نامه «فارن پالسی» سپس از مشاهدات سفر خود به ایران به نمونه‌های بارزی از ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی اشاره می‌کند که منشاء آن اعتیاد است. از دختران بسیار جوانی که برای تامین هزینه اعتیاد خود و خانواده‌شان تن‌فروشی می‌کنند تا دختران و پسران جوانی که در گوشه و کنار پارک‌های جنوب شهر در مقابل چشم ماموران پارک شیشه مصرف می‌کنند.


نویسنده در ادامه گزارش خود یادآوری می‌کند که مشکل اعتیاد فقط مربوط به لایه‌های بسیار فقیر یا افرادی که به اصطلاح از جامعه رانده شده‌اند نیست. او از دیدار خود از خانه‌ای در شهر شیراز یاد می‌کند که محل اجتماع گروهی از معتادان به تریاک است و از مکالمات با این افراد می‌گوید که چگونه در مدح تریاک و حالت خلسه و نشئه در فرهنگ و تاریخ ایران می‌گویند.


کسانی که در این خانه جمع شده و تریاک می‌کشند هر یک از معایب و محاسن آن می‌گویند. اکثر این افراد به نظر تحصیل‌کرده و از اقشار مرفه یا میانی جامعه هستند. می‌گویند که با وجود آن که قانون چه در گذشته و چه در زمان جمهوری اسلامی کشیدن تریاک را جرم اعلام نکرده، ولی کشیدن تریاک از نظر فرهنگی و اجتماعی کار خوب و پسندیده‌ای تلقی نمی‌شود.


طبق مقررات یا شرع اسلامی نیز کشیدن تریاک حرام نیست و یا حداقل چیزی در این مورد گفته نشده است. با این همه کسانی که با خبرنگار «فارن پالسی» صحبت کرده‌اند مدعی‌اند که حکومت ایران تحت فشار جامعه بین‌الملل مبارزه با تریاک و سایر مواد مخدر از جمله هروئین را تشدید کرده است، چون بخش اعظم مواد مخدری که به اروپا منتقل می‌شود از خاک ایران عبور می‌کند.


در یک چنین شرایطی بهای تریاک افزایش یافته و اگر کسی پول کافی نداشته باشد ممکن است مجبور شود ترکیبات نامرغوب و شیمیایی استفاده کند که از نظر سلامتی خطر آن بسیار بیشتر از مواد مخدر سنتی است. مددکارانی که با معتادین یا معتادین سابق کار می‌کنند می‌گویند از هر قشر و لایه اجتماعی را می‌توان در میان معتادان دید، از افراد مرفه گرفته تا کارگران مهاجر افغان.


در بخش دیگری از این گزارش از قول مددکاران نقل می‌شود که در سه دهه اخیر روش‌های کمک به معتادان برای ترک اعتیاد در ایران پیشرفت زیادی کرده است. سی سال پیش اگر کسی معتاد بود از خانواده و جامعه طرد می‌شد، ولی اکنون فارغ از این که سیاست‌های دولت چیست و چه نتایجی داشته است، در مجموع نگاه جامعه ایران به این معضل تغییر کرده و امکانات برای کمک به ترک اعتیاد بیشتر شده است.


  • معز معتادان به شیشه (متامفتامین ) و کراک در قبر زو...
  • آیا ماده مخدرجدید کروکودیل (دزومورفین)از آلمان به...
  • کشف ماده مخدر از طریق اثر انگشت
  • دستگاه کشف مواد مخدر از طریق اثر انگشت انسان
  • اثر انگشت تریاک opium fingerprint
  • متامفتامین (شیشه)به روایت فیلم های دارن آرونوفسکی...
  • میرتازاپین باعث کاهش وابستگی به متامفتامین می شود ...
  • میرتازاپین. ریوکستین
  • آمفتامین محرک مغزی است
  • روش پرومتا PROMETAT برای ترک متامفتامین کارایی ندا...
  • معتادان به ماریجوانا و متامفتامین (شیشه) ریسک بالا...
  • شيوه جديدي براي درمان اعتياد به مواد مخدر كشف شد
  • حشیش و ماریجوانا باعث بیماری روانی اسکیزوفرنی می ...
  • شیر سینه مادر معتاد به شیشه (متامفتامین ) نوزاد پس...
  • سابوکسون بهترین دارو برای ترک تریاک و مورفین و هر...
  • بوپرنورفین (بوپرکسین)
  • مرگ و خودکشی بر اثر مصرف ریتالین
  • کشف تونل ماری جوانا در سن دیگو +عکس
  • شکر و شرینی همانند مواد مخدر روی مغز اثر می کنند
  • تأثیر غذاهای چرب در بدن همانند تأثیر ماری‌جوانا اس...
  • عکس اسکن مغز انسان معتاد به متامفتامین و انسان سا...
  • مصرف شیشه، مغز معتاد را به صورت غیرقابل برگشت تغیی...
  • متامفتامین (شیشه)باعث کاهش کلسیم و آهن و اختلال د...
  • کمبود آهن و روی منجر به کاهش قدرت یادگیری و افت تح...
  • متامفتامین باعث کاهش اسپرم سازی و تحرک ان در موش ...
  • مردی برای افزایش شهوت و محبت به نامزد خود مخدر شی...
  • فرمول کوکاکولا
  • Methyldesorphine متیل دزومورفین
  • N - Phenethylnordesomorphine ان فن اتیل نوردزومورف...
  • ساخت واکسن ضد هروئین
  • کتوفول ketofol
  • مت‌آمفتامین متیل امفتامین متامفتامین شیشه
  • MIRTAZAPINE-میرتازاپین -مير-ت ا-ز-اپين- mur-taz-a...
  • اختلالات روان تنی (سایکو سوماتیک) ناشی از مصرف موا...
  • حشیش با شیر خامه انسان را وارد مدار بسته حشیش می ک...
  • باب اسفنجی اقدام به ترک حشیش می کند
  • معتاد به حشیش سالوادور دالی
  • همسر توماس آلوادیسون به علت اور دوز با مورفین مرد...
  • چرا توهم در معتادین در شب بیشتر است و سیگاری ها ش...
  • ...
  • روس ها «کروکودیل» برای معتادان ایرانی می فرستند+ ع...
  • آنتی هیستامین جدید در کنترل التهاب و ورم ملتحمه
  • قهوه باعث کاهش وزن می شود
  • شهر یزد شهر تریاک آزاد
  • هوم-ریش بز-هوم الجوس-افدرا
  • شهر تهران شهر اعتیاد است
  • توزيع شربت ترياك در مراكز متادون درماني معتادین ر...
  • 20 در صد از جوانان اسرائیل ار ریتالین استفاده می ک...
  • ایران؛ تولید کننده ششم مرفین در دنیا، مصرف کننده ...
  • بوليوي كه سومين كشور توليدكننده كوكائين در جهان اس...
  • اکستازی قرص پیشنهادی پزشکان آمریکا
  • علت خوردن چای با نبات در مصرف کننده گان تریاک چیست...
  • علت خارش بینی در مصرف کننده گان تریاک مورفین کراک ...
  • غذای نذری امام حسین در روز عاشورا داروی ترک متامفت...
  • اروپا استفاده از بطری‌‌های نوزادان ساخته شده از ب...
  • ظروف یک بار مصرف ساخته شده از بيسفنول A مردان را ...
  • کشف ژن ساخت تی اچ سی درگیاه ماری جوانا و حشیش
  • بخت بد دختران معتاد
  • بی تی ماده مخدر جدیدBT
  • Adderall XR ادرال ایکس .ار (امفتامین راسمیک)
  • Methamphetamine Addiction During Pregnancy اعتیاد ...
  • متامفتامین و سکس و ایدز
  • مراکز درمانی ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه) در ل...
  • متادون
  • تاریخچه و مکانیسم اثر متادون
  • تمجیزک ، نورجیزک .دورجیزک
  • باز گشت از اعماق اعتیاد به متامفتامین (شیشه)
  • ترک اعتیاد مواد مخدر با مخدر هروئین (دیامورفین ) د...
  • PSEUDOEPHEDRINE HCI - پسودوافدرين‌
  • لیست مواد لازم برای ساخت متامفتامین (شیشه)از پسودو...
  • طرز ساختن متامفتامین (شیشه) با استفاده از فسفر(تصو...
  • ناخالصی های همراه با ماده مخدر مفدرون می تواند کش...
  • آزمایش ماده مخدر شیشه (متامفتامین )اجباری می شود
  • عواملی که تست نواری مواد مخدر .متامفتامین .حشیش .ه...
  • سازمان ملل: هجوم باندهای ایرانی مواد مخدر به بازار...
  • اعتیاد در ایران از نگاه خبرنگار خارجی
  • افزایش مصرف شیشه نسبت به تریاک و حشیش در ایران
  • چگونه بدون مخدر یا نزدیک شدن به مرگ، توهم بزنیم؟
  • مایکل جکسون پروپروفول استفاده می کرده است
  • کشتار داروی پروپوفول غیر استاندارد در ایران
  • سازمان ملل: هجوم باندهای ایرانی مواد مخدر به بازار آسیای جنوب شرقی

    سازمان ملل: هجوم باندهای ایرانی مواد مخدر به بازار آسیای جنوب شرقی

    ماده مخدر اکس یا اکستازی
    ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت قاچاق مواد مخدر، از ورود روزافزون باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر از ایران و‌ آفریقا به بازار پررونق ماده مخدر متامفتامین در آسیای جنوب شرقی خبر داده است.

    به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش تازه سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شد همچنین از افزایش «خیره‌کننده» و گسترش استفاده از این نوع ماده مخدر در این بخش از قاره آسیا حکایت دارد، روندی که کارشناسان و متخصصان ایرانی نیز به وجود آن در داخل کشور اذعان کرده‌اند.


    محرک‌های نوع آمفتامین یا ای‌تی‌اس که شامل آمفتامین و متامفتامین می‌شوند از دهه ۱۹۹۰ تاکنون از مواد مخدر گیاهی همچون تریاک و هروئین پیشی گرفته و در بسیاری از نقاط جنوب شرقی آسیا به مواد مخدر اول تبدیل شده‌اند. 


    در گزارش اداره مواد مخدر سازمان ملل، باندهای ایرانی قاچاق مواد مخدر به عنوان «تهدیدی چشمگیر» در منطقه آسیای جنوب شرقی برشمرده شده‌اند.


    اما این گزارش تنها ادامه‌ای است بر اخبار دو سال اخیر که از دستگیری تعدادی فزاینده از شهروندان ایران در این بخش از آسیا از جمله مالزی حکایت داشته‌اند.


    در همین زمینه مقامات مالزی از دستگیری ۲۲۸ ایرانی به اتهام قاچاق متامفتامین در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در فرودگاه‌های این کشور خبر داده و مقامات ژاپن نیز در همین دوره زمانی ۱۳۵ ایرانی را دستگیر کرده‌اند.


    فروردین ماه سال جاری نیز خبرگزاری فرانسه
    خبر داد که پلیس مالزی ۹ ایرانی را به اتهام قاچاق مواد مخدر به ارزش معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بازداشت کرده است.

    از میان دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا، تایلند در سال ۲۰۱۰ طبق آمار ۷۵ ایرانی را به جرم قاچاق دستگیر کرده و اندونزی در همین سال ۲۷ ایرانی را به بازداشتگاه فرستاده است.


    آمار تایلند در این زمینه در سال ۲۰۰۹ تنها ۱۲ نفر بوده است.


    پیشتر حمیدرضا حسین‌آبادی، رئیس پلیس سابق مواد مخدر در ایران،
    گفته بود که ایران نه تنها به تولیدکننده شیشه، بلکه به صادرکننده این ماده به جنوب شرقی آسیا نیز تبدیل شده است.

    اداره مواد مخدر سازمان ملل در گزارش خود همچنین به شواهدی اشاره کرده است دال بر این که باندهای ایرانی قاچاق در مالزی و تایلند تلاش کرده‌اند آزمایشگاه یا لابراتوآر تولید متامفتامین به راه بیندازند.


    در همین زمینه اداره مواد مخدر و جنایت سازمان ملل در گزارش خود توضیح می‌دهد که محرک‌های نوع آمفتامین را «به‌آسانی» می توان در هر جایی با استفاده از مواد شیمیایی در دسترس تولید کرد و «با سرمایه‌گذاری اندک به سود کلان رسید».


    طبق همین گزارش، به‌رغم کشف و پلمب ۴۴۲ لابراتوآر تولید آمفتامین و ضبط حدود ۱۳۶ میلیون «قرص اسپید» تولید غیرقانونی این مواد مخدر روبه افزایش است.


    در گزارش سازمان ملل از وضعیت قاچاق مواد مخدر همچنین اشاره شده است که قاچاقچیان آفریقایی نیز در قاچاق موادی چون اکس و هروئین به اندونزی دست دارند و از کشور کامبوج به عنوان مرکز معاملات خود استفاده می‌کنند.


  • ماده مخدر شیشه ایرانی (متکاتینون )(افدرون ) چیست ...
  • مخدر شیشه (متامفتامین ) موجب مرگ ناگهانی می شود Co...
  • جاستین بیبر،Justin Bieber خواننده نوجوان به کشیدن...
  • نحوه ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی چگونه است؟
  • معتادانی که با مخدر کریستال شیشه وایتکسی و پرمنگنا...
  • چه بوی علفی(ماری جوانا ) می آید
  • مصرف ماده مخدر شیشه ایرانی(افدرون ) بیشتر ازکریستا...
  • پرواز پرنده گان با هم متفاوت است ؟ fly between bir...
  • روغن حشیش و ماری جوانا چیست و چگونه ساخته می شود E...
  • خداوند گفت جهان روشن شود و همه جا را روشنایی در بر...
  • مصرف مخدر شیشه ایرانی (افدرون ) علائم دیوانگی مشاب...
  • عجیب ترین اعتیاد در جهان دختری که روزی 4 بار ماسه...
  • قیمت ال اس دی کوکائین هروئین متامفتامین شاخ کرکدن ...
  • اعتیاد عجیب یک دختر نوزده ساله امریکایی به خوردن ...
  • قارچ جادویی در ژاپن /عکس
  • خشونت و گرفتگی صدا با مصرف ماده مخدر کریستال شیشه ...
  • مقایسه اثرات سوء‌ مصرف مخدر کریستال شیشه در ایران ...
  • ایرانی ها ی نارکومانیاnarcomania از بیماری نارکوما...
  • وانوکسرین Vanoxerine
  • عرضه و فروش آزاد مواد مخدر در جاده ابریشم توسط ...
  • داروی گیاهی ترک اعتیاد مواد مخدر اکوامین Akuammin...
  • مخدر اسپایس در دوبی باعث برق گرفتگی بیضه گردشگران...
  • توقف رشد شیشه/ مخدر جدید جایگزین شیشه چیست؟
  • ماده مخدر کراک همان کروکودیل (دزومورفین ) است
  • پلیس داغستان موفق به کشف یک نیم تن ماده مخدر که ...
  • ماده مخدر کروکودیل (دزومورفین ) در ایران سیاسی است...
  • مصرف ماده مخدر کریستال شیشه (متامفتامین ) همراه با...
  • کشف ماده مخدر جدید سه دودی به همت دکتر رضا افشاری ...
  • داروی ترک سیگار چنتیکس Chantix چیست (وارن ایکولاین...
  • برخورد فیزیکی در مبارزه با مواد مخدر بی‌نتیجه است
  • در مبارزه با مواد مخدر شکست خوردیم
  • روسیه برای بازپروری معتادان را دزدیده و زندانی م...
  • نگرانی دیده‌بان حقوق بشر درباره بدرفتاری با معتادا...
  • سرنگ های ساخت داخل غیراستریل و آلوده هستند
  • جوانان مجرد در ایران برای رفع نیازهای جنسی خود چک...
  • کارفدون (فنیل پیراستام ) phenylpiracetam (carphedo...
  • مصرف پمادهای حاویBenzoylecgonine بنزوئیل اگونین (E...
  • عواملی که تست نواری مواد مخدر .متامفتامین .حشیش .هروئین .مرفین را منفی می کند

    این روزها انواع نوارها برای تست مواد مخدر مثل هروئین متامفتامین حشیش و دیگر مواد مخدر بکار می رود 
    در ایران اکثر مصرف کنند ه گان مواد مخدر که مجبور به آزمایش می شوند می خواهند به نوعی تست خود را منفی کنند 
    اما چه عواملی می تواند تست یک ماده مخدر را منفی کند 
     رقیق بودن ادرار 
    هر ماده مخدر که از کلیه دفع می شود  تا به حدی نباشد که بتواند  توسط نوار تست  شناسایی شود موجب منفی شدن تست می شود 
    برای مثبت شدن تست باید میزان حداقل (Cut-off) آن در نمونه موجود باشد. این میزان در مورد مورفین ng /ml 300، در مورد کانابیس ng/ml 50 و در مورد مت‌آمفتامین ng/dl 1000 (جدیدا 500 نانوگرم در دسی لیتر )است.
    حالا اگر مصرف کننده مقدار کمی از این مواد مصرف کرده باشد و میزان زیادی اب 8 تا 12 ساعت قبل از آزمایش بخورد تست او ممکن است منفی شود .بعضی ها حتی تا در درب آزمایشگاه به خود سرم وصل می کنند 
    تغییرات PH: اکثر تست‌ها به تغییرات PH بین ۵ تا ۹ مقاوم هستند. کاهش یا افزایش PH فراتر از محدوده‌ی فوق می‌تواند سبب اختلال در پاسخ شود. ریختن خون، مایع منی (Semen)، جوهر لیمو، سفیدکننده‌ها (Bleach) و… در ادرار گاهی با تغییر PH می‌تواند سبب اختلال شود. البته در این موارد علاوه بر ایجاد تغییرات ظاهری در رنگ و بو… استفاده از نوارهای سنجش PH کمک می‌کند.
    در واقع اشخاصی که قبل از آزمایش مقدار زیادی  آب لیمو و مواد اسیدی می خورند می تواند این مواد تست انها را منفی کند 
    مصرف قرص های کنتراسپتیو 
    مصرف قرص‌های ضد حاملگی (کنتراسپتیو‌ها) با دوز ۴ عدد HD تا ۳۶ ساعت سبب بروز منفی کاذب روی نتیجه‌ی تست‌های نواری  و TLC می‌شود. کنتراسپتیو LD تغییری در نتیجه‌ی تست‌ها یا لکه‌ای در TLC ایجاد نمی‌کند.



    آزمایش ماده مخدر شیشه (متامفتامین )اجباری می شود

     دکتر حسین غلامی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به شیوع بالای سوء مصرف مواد روانگردان در کشور افزود: براساس گزارش‌هایی که از نیروی انتظامی دریافت کرده‌ایم مصرف ماده روانگردان شیشه بعد از تریاک، هروئین، مرفین و کراک از شیوع و درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

    وی تاکید کرد: بر همین اساس آزمایش مواد روانگردان در دستور کار قرار گرفته که در وهله اول آزمایش شیشه تا پایان امسال در آزمایشگاه‌های تشخیص اعتیاد اجباری می‌شود.
    غلامی افزود: با توجه به این که بعضی از کیت‌های تایید روانگردان‌ها در کشور وجود ندارد و بعضی از آنها ساخته شده است، افزود: ما از اول مهر به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کردیم که آمادگی آزمایش شیشه را داشته باشند و در همین راستا آموزش‌هایی نیز ارایه شد.
    وی ادامه داد: با  توجه به این که زیرساخت‌های انجام این آزمایش هنوز در آزمایشگاه‌های بخش دولتی فراهم نیست پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال انجام آزمایش شیشه در آزمایشگاه تشخیص اعتیاد انجام شود.
    opium: متامفتامین (شیشه)باعث کاهش کلسیم و آهن و اختلال در ساخت اسپرم می شود.
    opium: شیوع کمبود کلسیم در بیماران معتاد به متامفتامین (شیشه)
    opium: متامفتامین باعث کاهش اسپرم سازی و تحرک ان در موش ها می شود
    opium: اثرات متامفتامین بر روی مغز انسان غیر قابل برگشت است
    opium: عکس اسکن مغز انسان معتاد به متامفتامین و انسان سالم-Brain ...
    opium: متد های ساخت متامفتامین (شیشه)

    opium: معتادان به متامفتامین (شیشه)حتما روزانه قرص ویتامین ب1 و ...

    opium: معتادان به متامفتامین (شیشه )روزانه یک عدد قرص اسید فولیک ...

    opium: معتادان به شیشه (متامفتامین )کمتر نوشابه بخورید و روزانه ...

    opium: علت خل شدن بعلت مصرف شیشه (متامفتامین )چیست

    opium: البرت اینشتین میهمان کاشف متامفتامین بود

    opium: معتادان به متامفتامین (شیشه )روزانه چند ساعت آدامس بجوید

    opium: اکیرا اگاتا کریستال متامفتامین را ساخت نه ناگایوشی ناگای

    opium: راه های ساخت غیر قانونی متامفتامین (شیشه )در امریکا The ...

    opium: تصاویر چهره معتادین به متامفتامین (شیشه) Faces of Meth

    opium: ساخت ماده مخدر متامفتامین در ایران و ماده مخدر شیشه تقلبی در ایران

    opium: ژن پرودینورفین باعث وابستگی و اعتیاد به متامفتامین ...

    opium: نقش ژن نیتریک اکساید در اعتیاد به متامفتامین و ناتوانی ...

    opium: " متد ساخت متامفتامین (شیشه) به طریق بلرزون و به پز (پخت ...

    opium: ماده مخدر آمینورکسی در ایران به جای متامفتامین (شیشه)ماده مخدر ...

    opium: ساخت شیشه ,متامفتامین ,4متیل امینورکس ,متکاتینون, .یخICE,

    opium: ساخت مخدر شیشه (متامفتامین ) برای شیشه سازان آماتور از ...

    opium: ساخت ماده مخدر آمفتامین و متامفتامین و کراک در منزل باعث ...

    opium: اثرات متامفتامین بر روی مغز انسان غیر قابل برگشت است

    opium: متامفتامین کارخانه ای و متامفتامین زیر زمینی

    opium: متامفتامین (شیشه )و مشکلات قلبی و طرز جلوگیری از مشکلات ...

    opium: متامفتامين (MA) داراي ساختمان شيميايي مشابه آمفتامين است..

    طنز ساخت مواد مخدر جدید با استفاده از ماده مخدر متامفتامین (شیشه )

    ناخالصی های همراه با ماده مخدر مفدرون می تواند کشنده باشد

    http://images.sciencedaily.com/2010/07/100714104231-large.jpg

    Risks of banned drug mephedrone revealed in new research

    تحقیقات جدید در دانشگاه ساندرلند انگلستان بر روی مواد مخدر مفدرون که به نام نمک  حمام به فروش می رود نشان داده است که مفدرون ها داری ناخالصی های است که می تواند کشنده باشد
    ماده مخدر مفدرون که به تازگی در انگلستان فروش ان ممنوع شده است و به صورت غیر قانونی به فروش می رسد در سال ۲۰۱۰ باعث کشته شدن حداقل ۴ جوان انگلیسی شده است
    بعد از آزمایشاتی که بر روی  ۶ نمونه کشف شده نمک  حمام یا ماده مخدر مفدرون که به ان میو میو هم می گویند سه نوع کریستال مختلف کشف شد که نشان دهنده ناخالصی های در  این ماده مخدر بود
    مصرف مفدرون  با این ناخالصی های می تواند منجر به مرگ مصرف کننده شود

    مرگ با قرص های اکستاسی تقلبی حاوی ماده مخدر متوکسی آمفتامین 4MAدر اروپا Tödliches Organversagen: Warnung vor neuen gefährlichen Ecstasy

    لیست مواد لازم برای ساخت متامفتامین (شیشه)از پسودوافدرین

    meth ingredients 2 
    لیست مواد لازم برای ساخت متامفتامین (شیشه)از پسودوافدرین 
    1. Stained coffee filters
    2. Empty pseudoephedrine blister packs
    3. Strong solvent or ammonia odors*
    4. Acetone
    5. Toluene
    6. Denatured alcohol
    7. Red Devil Lye
    8. Red Phosphorous*
    9. Lithium batteries
    10. Anhydrous Ammonia*
    11. Heet or gas-line treatments with methyl alcohol
    12. Drain cleaner with sulfuric acid
    13. Heat source*
    14. Glassware (beakers or mason jars)
    15. Coffee grinder with white powder residue*
    16. Stained tubing*
    17. Hypodermic syringes
    18. Written recipes* 
    19.  meth lab   

      مافیای مواد مخدر چطور ماده مخدر متامفتامین می سازد

    20. opium.site: پسودوافدرین

      opium.site: 22 بیمارستان در تایلند قرص های پسودوافدرین را برای ...

      opium.site: ساخت هیدرویدیک اسید Preparation of Hydriodic Acid (HI)

      opium.site: ساخت مخدر کراک روسی یا دزومورفین از کدئین

      opium.site: رابطه بین بمب اتمی (پلوتونیوم )وساخت مخدر کراک ...

      opium.site: در ساخت ماده مخدر کراک ایران از سولفید هیدورژن hydrogen ...

      opium.site: بررسی فرمول و طریقه سنتز ماده مخدر متامفتامین .krokodil ...

      opium.site: طنز و واقعیت ها درباره ساخت مواد مخدردر ایران و جهان

      opium.site: سولفيد هيدروژن SH2

      opium.site: طنز تهیه ماده مخدر کراک در آشپزخانه منزل

      opium.site: متد های عجیب ساخت متامفتامین (شیشه)مت آمفتامین

      opium.site: ساخت مواد مخدر (Manufacture of drugs

      opium.site: آیا طلاسازان ایران(KING DRUG) مخدر شاه (Amphetamine)را ...

      opium.site: ساخت مخدر روانگردان ال اس دی Lysergic Acid Diethylamide ..

      طنز ساخت مواد مخدر جدید با استفاده از ماده مخدر متامفتامین (شیشه )

    PSEUDOEPHEDRINE HCI - پسودوافدرين‌

    PSEUDOEPHEDRINE HCI- پسودوافدرين‌ 
     http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Pseudoephedrine.png
    موارد مصرف‌: پسودوافدرين‌ يك‌ تركيب‌ضد احتقان‌ است‌ كه‌ در درمان‌ احتقان‌ بيني‌يا سينوس‌ها، مجراي‌ شيپور استاش‌،التهاب‌ حاد شيپور استاس‌، التهاب‌ سروزي‌گوش‌ مياني‌ رينيت‌ وازوموتور و اختلال‌عملكرد گوش‌ مياني‌ بدليل‌ تغييرات‌ فشارجو، استفاده‌ مي‌شود.
    مكانيسم‌ اثر: پسودوافدرين‌ با تاثير برگيرنده‌هاي‌ آلفا آدرنرژيك‌ در مخاطدستگاه‌ تنفسي‌، موجب‌ تنگ‌ شدن‌ عروق‌ وكاهش‌ تورم‌ مخاط بيني‌ مي‌گردد و درحقيقت‌ مجاري‌ تنفسي‌ بيني‌ بازترمي‌شوند. دارو مي‌تواند موجب‌ افزايش‌تخليه‌ ترشحات‌ سينوس‌ها و باز شدن‌شيپور استاش‌ مسدود شده‌، گردد.
    فارماكوكينتيك‌: پسودوافدرين‌ به‌طورناقص‌ در كبد متابوليزه‌ شده‌ و شروع‌ اثرآن‌ پس‌ از 30 ـ 15 دقيقه‌ مي‌باشد كه‌ طي‌
    60 ـ 30 دقيقه‌ به‌ حداكثر مي‌رسد. طول‌ اثردارو حدود 4 ـ 3 ساعت‌ مي‌باشد. دفع‌ دارواز طريق‌ كليه‌ها صورت‌ گرفته‌ و در حدود75 ـ 55 درصد مقدار مصرفي‌ به‌صورت‌تغيير نيافته‌ دفع‌ مي‌شود. سرعت‌ دفع‌ درادرار اسيدي‌ افزايش‌ مي‌يابد.
    هشدارها: 1 ـ در مواردي‌ چون‌ بيماريهاي‌قلبي‌ ـ عروقي‌ از جمله‌ بيماريهاي‌ ايسكميك‌قلبي‌ يا بيماري‌هاي‌ حاد شريان‌ كرونر،زيادي‌ فشار خون‌ ديابت‌، گلوكوم‌، پركاري‌تيروئيد و بزرگ‌ شدن‌ پروستات‌، بايد بااحتياط فراوان‌ تجويز شود.
    2 ـ از آنجا كه‌ اغلب‌ سالمندان‌ به‌ بزرگي‌پروستات‌ مبتلا هستند، لذا مقدار مصرف‌دارو در اين‌ افراد بايستي‌ تنظيم‌
    گردد.
    3 ـ پسودوافدرين‌ را نبايد همزمان‌ باتركيبات‌ مهاركننده‌ مونوآمين‌اكسيداز(MAO) تجويز نمود و در صورت‌ نياز،حداقل‌ 2 هفته‌ پس‌ از قطع‌ اين‌ تركيبات‌ بايدتجويز گردد.
    عوارض‌ جانبي‌: تشنج‌، ايجاد توهم‌، ضربان‌نامنظم‌ قلب‌، بروز اشكال‌ تنفسي‌، آشفتگي‌،بيقراري‌ و اشكال‌ در به‌ خواب‌ رفتن‌ ازعوارض‌ جانبي‌ دارو هستند.
    تداخل‌هاي‌ دارويي‌: مصرف‌ همزمان‌تركيبات‌ مسدد گيرنده‌ بتا آدرنرژيك‌با پسودوافدرين‌ موجب‌ مهار اثرات‌درماني‌ دو گروه‌ دارويي‌ مي‌گردد.
    انسداد گيرنده‌ بتا ممكن‌ است‌ موجب‌افزايش‌ فعاليت‌ ناخواسته‌ گيرنده‌ آلفاو در نتيجه‌ خطر بروز زيادي‌ فشار خون‌،براديكاردي‌ بيش‌ از حد و احتمالا وقفه‌قلبي‌ گردد. مهاركننده‌هاي‌ آنزيم‌مونوآمين‌اكسيداز (MAO)نيز چنانچه‌توام‌ با پسودوافدرين‌ تجويز شوند،موجب‌ تقويت‌ و تشديد آثار تحريك‌ قلبي‌و اثر تنگ‌ كننده‌ عروقي‌ پسودافدرين‌مي‌گردند. در نتيجه‌ احتمال‌ بروزسردرد، آريتمي‌ قلبي‌، استفراغ‌ وزيادي‌ فشار خون‌ حاد يا ناگهاني‌ وجوددارد.
    نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 
    1 ـ براي‌ جلوگيري‌ ازبيخوابي‌، دارو با فاصله‌ چند ساعت‌ قبل‌ ازخواب‌ مصرف‌ شود.
    2 ـ در صورت‌ وجود تب‌ يا عدم‌ بهبودبيماري‌، طي‌ 7 روز پس‌ از مصرف‌، به‌پزشك‌ مراجعه‌ گردد.
    مقدار مصرف‌:
    بزرگسالان‌: به‌ منظور رفع‌ احتقان‌ بيني‌،60 ميلي‌گرم‌ هر 6 ـ 4 ساعت‌ يكبار
    تجويز مي‌شود. حداكثر ميزان‌ مصرف‌240mg/day است‌.
    كودكان‌: در كودكان‌ 6 ـ 2 سال‌، 15ميلي‌گرم‌ هر 6 ـ 4 و در كودكان‌ 12 ـ 6 سال‌،30 ميلي‌گرم‌ هر 6 ـ 4 ساعت‌ مصرف‌مي‌شود.
    اشكال‌ دارويي‌:
    Liquid: 30 mg / 5 ml
    داروی منفی کننده آزمایش ماده مخدر شیشه - opium.site - Blogger
    بخور ویکس می تواند تست اعتیاد به مخدر متامفتامین - opium ...
    opium.site: Synephrine -oxedrine- سینفرین

    گوشی دستتان باشد اگر برای ازمایش اعتیاد به مخدر شیشه گرفتننت بگو قطره چشم یا بینی یا ویکس مصرف کردی ؟
    Tablet: 30 mg

    ترک اعتیاد مواد مخدر با مخدر هروئین (دیامورفین ) در انگلستان

    نتایج اولیه اجرای طرح استفاده از هروئین (دیامورفین )با مقدار (دوز) کنترل شده در کلینیک‌های درمان اعتیاد در انگلستان، نشان می‌دهد این شیوه میزان استفاده از مواد‌مخدر و ارتکاب به جرم را کاهش می‌دهد.
    به گزارش بی‌بی‌سی، ‌این طرح هم اکنون در برخی کلینیک‌های دولتی بریتانیا به‌طور آزمایشی در حال اجراست و طی آن 150 معتاد به هروئین که شیوه‌های ترک سنتی درباره آنها جواب نداده، تحت درمان قرار گرفته‌اند.
    یک سوم معتادان در این شیوه آزمایشی از متادون خوراکی استفاده می‌کنند، یک سوم دیگر متادون تزریق می‌کنند و یک سوم باقی مانده، تحت نظارت پزشکان و پرستاران به خودشان دیامورفین (هروئین خالص) تزریق می‌کنند. دیامورفینی که این افراد به خود تزریق می‌کنند از سوئیس وارد شده و از سوی کلینیک در اختیار معتادان قرار می‌گیرد.
    با اینکه تا معلوم شدن نتیجه نهایی این طرح یک سال دیگر زمان لازم است پزشکان و سایر دست اندر کاران معتقدند تا به اینجا هم مصرف مواد‌مخدر در میان معتادان تحت درمان، کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.
    به گفته آنها زندگی این افراد به این دلیل که از دلالان خیابانی، مواد‌مخدر نمی‌خرند و به تبع آن درگیر جرائم نمی‌شوند، از ثبات نسبی برخوردار شده است. بر اساس این گزارش، روابط این افراد به‌دلیل اینکه دیگر به زندان نمی‌افتند با خانواده، دوستان و آشنایانشان لذت بخش‌تر و مستحکم‌تر شده است.
     تزریق مواد‌مخدر مشابه هروئین (دیامرفین ) به معتادان این ماده مخدر در قالب طرح‌های درمانی در هلند و سوئیس موجب شده برخی از این افراد به‌طور کلی دیگر مرتکب جرم نشوند.
     به‌نظر می‌رسد شیوه‌های ترک اعتیاد در دنیا دستخوش برخی تحولات شده، در ایران نیز رسانه‌ها چندی پیش از باب شدن شیوه ترک با متادون خوراکی خبر دادند.
    رسانه‌های ایرانی همچنین اعلام کردند دولت این کشور در نظر دارد به زودی علاوه بر توزیع شربت تریاک میان معتادان شناخته شده، دستگاه‌های خودپرداز سرنگ و کاندوم را هم به‌طور آزمایشی راه اندازی کند.
    برخی صاحب‌نظران معتقدند، این گونه روش‌های جدید، بیش از شیوه‌های سنتی کارآیی دارد.
  • ماده مخدر کراک اوکراین ارمغانی برای توریست ها
  • ماده مخدر شیشه در سوپر مارکت ها در ایران به فروش م...
  • دکسدرین دکستروآمفتامین Dexderine
  • عکس سیگاری
  • عکس هایی از کارناوال ماری جوانا در امریکا
  • برادپیت ماریجوانا را ترک کرد
  • رئیس جمهور کلمیبا :کشیدن ماریجوانا را در دنیا آزاد...
  • ادامه ممنوعیت حشیش و یا آزادی مصرف آن
  • مخدر کراک که تا چندی پیش قویترین ماده مخدر بو...
  • معجزه وحشتناک دستمال‌های مرطوب (السیمن )
  • دکستروآمفتامین Dextroamphetamine
  • حشیش
  • خواص آنالوگ های امینورکس در متابولیت های لوامیزول
  • اثرات هارمین در دیابت و افرایش نيتريك اكسايد(NO)
  • گیاه گل ساعتی ؛ آرامبخش و ضد اضطراب و خواب آور است...
  • متادون
  • دود سیگار روی سن بلوغ موثر است
  • مواد مخدر از دیدگاه آیات و روایات
  • متادون چيست؟
  • اسکوپولامین پچ (ترانس درمال اسکوپولامین )scopolami...
  • تاتوره در طب سنتی-Datura
  • مخدر"رکس" قوی تر و ارزانتر از شیشه
  • عکس جاسازی هروئین داخل اسکناس
  • متامفتامین مخدر همجنسگرایان مرد درPNP پارتی و پلی...
  • عکس لابراتوار ساخت مواد مخدر متامفتامین (شیشه)
  • اکستاسی و متامفتامین و روانگردان ها جنون جنسی می د...
  • باز گشت از اعماق اعتیاد به متامفتامین (شیشه)

    Back from the depths of methamphetamineسیراکوس امریکا
    دو سال پیش در پارکی در  سیراکوس امریکا رایان یارآن Yarian از  خدا خواست که او را بکشد و از این زندگی نکبت بار و اعتیاد به متامفتامین(شیشه) نجات بدهد .
    رایان به خاطر اعتیاد به متامفتامین (شیشه) همه زندگی خود را از دست داده بود
    او تصمیم گرفت یا بمیرد و یا ترک کند
    امروز رایان یارآن سرپرست یک شرکت با بیش از 160 کارگر است .

    opium: غذای نذری امام حسین در روز عاشورا داروی ترک متامفتامین (شیشه)

    opium: روش پرومتا PROMETAT برای ترک متامفتامین کارایی ندارد

    opium: ژن پرودینورفین باعث وابستگی و اعتیاد به متامفتامین ...

    opium: نقش ژن نیتریک اکساید در اعتیاد به متامفتامین و ناتوانی جنسی ...

    تمجیزک ، نورجیزک .دورجیزک

    تمجیزک ، نورجیزک .دورجیزک


    یکی از داروهای ترک اعتیاد که امروزه در سطحی وسیع مورد استفاده مصرف‌کنندگان موادمخدر به منظور ترک اعتیاد قرار گرفته و می‌گیرد ، تمجزیک است. این دارو برای اولین بار توسط یک شرکت داروسازی انگلیسی به صورت آمپول و قرص به بازار داروهای ترک اعتیاد عرضه شد. ظاهراً این دارو از ترکیب مرفین صنعتی ، هیدروکلراید و دیگر داروهای شیمیایی ساخته شده است. نام تجاری این دارو تمجیزیک است و نام‌های عامیانه آن که در بین مصرف‌کنندگان شایع است ، تیمجیزک ، تیدی‌جیزک و اورجیزک است و نام‌های ژنریک آن که در دسته بندی‌های دارویی از آن‌ها یاد می‌شود بوپرنورفین و نوپره‌نرفین می‌باشد. نتایج تحقیقات کنگره 60 که با استفاده از تجربیات مصرف‌کنندگان این دارو به دست آمده است نشان می‌دهد این دارو به قدری مخرب ، ویران‌گر و وحشتناک است که در تصور نمی‌گنجد. بعد وحشتناک قضیه این است که مصرف‌کنندگان این دارو به منظور ترک موادمخدر سنتی نظیر تریاک و هرویین به مصرف آن روی آورده‌اند و یا توسط بعضی افراد که کارشان ترک اعتیاد است به آنها تجویز شده و بعد از مدتی چنان اعتیاد سنگینی به آن پیدا می‌کنند که ابعاد تخریب آن از تصور ما و شما خارج است. این دارو اغلب به صورت آمپول به منظور تزریق وریدی تجویز و استفاده می‌شود. درنظر بگیرید شخصی که مقداری تریاک به صورت کشیدنی یا خوراکی استفاده می‌کند و به آن اعتیاد دارد و درحالیکه با داشتن اعتیاد به تریاک قادر است به امورات زندگی خود رسیدگی کند ، برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کند و به او آمپول تیمجیزک تجویز می‌شود و بایستی آن را به صورت تزریق استفاده کند. به دلیل قدرت بالای این دارو شخص مصرف‌کننده بعد از چندبار استفاده طوری نشئه می‌شود که با مقادیر بسیار زیاد تریاک و حتی هرویین به آن نشئگی نمی‌رسد. بعد از مدتی ترس او از تزریق از بین می‌رود و حتی نسبت به تزریق شرطی هم می‌شود زیرا عمل تزریق مقدمه‌ای است برای نشئه شدن. در این حالت او خودش عمل تزریق را انجام می‌دهد ، رفته رفته نقطه تحمل یا تلورانس مصرف بالا می‌رود و از روزی یک یا دو عدد آمپول به تدریج به عددی می‌رسد که شما باورتان نمی‌شود. جایگزینی این دارو و اعتیاد به آن وضعیتی را به وجود می‌آورد که مصرف‌کننده نه تنها نمی‌تواند آن را کنار بگذارد بلکه اگر بخواهد به مصرف قبلی خودش یعنی تریاک هم برگردد ، نمی‌تواند. در این فرایند ، یعنی اقدام به ترک اعتیاد تریاک ، یک معتاد ساده با مصرف تریاک به یک معتاد تزریقی تبدیل می‌شود که روزانه بایستی ده‌ها آمپول به خودش تزریق کند و دیگر قادر به ادامه زندگی و رسیدگی به امورات روزمره خود نیست.


    داستان داروهای ترک اعتیاد و تجویزهای بعضی افراد که خود را متخصص ترک اعتیاد می‌دانند ، داستان بسیار تلخ و گریه‌آوری است که تمامی مصرف‌کنندگان موادمخدر که قصد ترک اعتیاد خود را دارند با آن آشنا هستند و خوب می‌دانند که این افراد چگونه آن‌ها را از چاله درمی‌آورند و به چاهی عمیق می‌اندازند که بیرون آمدن از آن بسیار سخت و طاقت‌فرساست. جالب است بدانیدکه شرکت سازنده این دارو در اروپا ادعا کرده است که این دارو بهترین جایگزین برای موادمخدر و ترک آن است درحالی که تجربه مصرف‌کنندگان این دارو هرگز چنین چیزی را تأیید نمی‌کند. یکی از مصرف‌کنندگان این دارو می‌گوید بعد از گذشت مدتی از مصرف این دارو گاهی اوقات 20 عدد آمپول تیمجیزک در روز تزریق می‌کرده است.
    از عوارض اعتیاد به این داروی خطرناک می‌توان به علاقه شدید به تزریق و شرطی شدن نسبت به آن ، بی‌قراری شدید و تشنج ، کمر درد ، بی‌خوابی ، ضعیف شدن و پوکی استخوان به گونه‌ای که با کوچکترین ضربه منجر به شکستگی استخوان می‌گردد ، لکه‌های پوستی ناشی از آسیب‌های کبدی ، پرخاشگری ، بی‌حسی بدن و خواب رفتن اعضای بدن ، فراموشی ، برخورد با دیوار و عدم تشخیص موانع اشاره کرد.

    نگاهی به نورجیزک مخرب ترین ماده مخدر...

    بوپره نورفین یک ماده نیمه صناعی مشتق از تبائین و یکی از آلکالوئید های طبیعی فناترن است که از گیاه خشخاش گرفته می شود و یک ضد درد اپیوئیدی محسوب می گردد و برای اولین بار در سال 1968 ساخته شد . بوپره نورفین یک آگونیست نسبی گیرنده مو است که همزمان خاصیت آنتا گونیست گیرنده کابا K را نیز دارد . بطوریکه در دوزهای پائین اثر آگونیستی و در دوز های بالاتر اثر آنتاگونیسیتی اش غالب می گردد و افزایش دوز بالاتر از 30 میلی گرم باعث افزایش تاثیر دارو نمی گردد و چون یک آگونیست نسبی است علائم محرومیت آن بعد از قطع مصرف نسبت به دیگر مخدرها نظیر متادون و مرفین ضعیف تر است . به علت خواص ذکر شده در سال های اخیر مصرف گسترده ای در درمان اعتیاد ، برای سم زدائی و یا نگه دارنده داشته است . بوپره نورفین به صورت ترکیب با نالکسون ( سوبکسن ) ، قرص خوراکی ، قرص زیر زبانی و آمپول تزریقی وجود دارد و نام های تجاری متفاوتی نظیر ، تمجیزک ، نورجیزک ، ، بیوپری جیزک ، تی دی جیزک ، جیسن ، و.... دارد .
    بوپره نورفین به صورت خوراکی میزان جذب ناچیزی دارد که علت آن متابولیسم شدید روده ای و کبدی آن است و برای درمان اعتیاد تنها نوع زیر زبانی آن کاربرد داشته و نمونه تزریقی آن تنها به عنوان یک مسکن مخدر در گذشته مصرف داشته که آنهم اکنون منسوخ شده و مصرف ندارد . در سالیان گذشته نوع تزریقی بوپره نورفین در بعضی مراکز غیر مجاز برای درمان اعتیاد تجویز شد که در آن سال ها به نام تمجیزک مورد مصرف قرار می گرفت و همین امر دستاویز عده ای سود جو شد تا ماده مخدر ترکیبی و مخربی وارد چرخه مصرف مواد مخدر گردد با نام نور جیزک که هیچ شباهتی به نوع تزریقی بوپره نورفین واقعی نداشت .
    از هر 10 کیلو تریاک بطور متوسط یک کیلو مرفین استخراج می گردد . ماده موثر در آمپول های نورجیزک 23 برابر قوی تر از مرفین است ، بطوریکه شخص پس از چند بار مصرف مکرر به آن وابسته شده و مجبور است هر چند ساعت مصرف خود را تکرار کند و در صورت قطع هیچ ماده دیگری جایگزین علائم خماری آن نمی باشد. نورجیزک در آمریکا و اروپا نام داروئی است با خاصیت شل کننده عضلانی با پایه فنادرین و آسپرین اما این نورجیزک در واقع نامی است جعلی و داروئی کشنده با ترکیبی از مرفین مصنوعی ، کورتون و رنگ که به صورت فله ای از کشور های شرقی نظیر هند و پاکستان وارد ایران شده و در شرایط کاملاَ غیر بهداشتی در ویال های کوچک بسته بندی و روانه بازار مصرف می گردد . .


    سودا گران مرگ برای اینگه بتوانند برای ادعای خود مبنی برای اینکه نورجیزک داروئی برای ترک اعتیاد است دلیلی عوام پسند بیاورند و فریب خود را کامل کنند ، یک کورتون مانند هیدرو کورتیزن را به آن افزوده اند که دارای نقش بسیار حساس در غدد فوق کلیوی می باشد و با ورود آن به سیستم داخلی بدن تعادل متابولیسم قند ها بهم خورده و چنین اختلالاتی سبب می گردد مایع بین سلول ها جذب شده به زیر پوست انتقال یافته و سبب چاقی کاذب افرادی گردد که از روی ناآگاهی و جهل و به توصیه دیگران برای ترک اعتیاد رو به مصرف این ماده خطر ناک آورده اند و عاملی می شود برای فریب این افراد ، خانواده ، اطرافیان مبنی بر اینکه شخص ترک کرده و به اصطلاح رو آمده است . غافل از اینکه مصرف توامان و تداخل داروئی کورتن با شبه مرفین موجود در نورجیزک و تمجیزک ، سبب عوارضی مانند چاقی کاذب ، تجمع چربی پشت گردن ، فشار خون و تضعیف سیستم ایمنی بدن و اختلالات کبدی می گردد . تضعیف سیستم ایمنی یکی از خواص شایع کورتن هاست و به علت مصرف تزریقی نورجیزک و غیر استریل بودن آن به دلیل تهیه و ساخت آن در شرایط کاملاَ غیر مساعد و زیر زمینی باعث می گردد ، عفونت سریع در بدن شخص کسترش یافته و از محل تزریق به نقاط دیگر بدن شخص سرایت کرده و به علت وجود نقص در سیستم ایمنی و عدم مراجعه به موقع به پزشک ، بافت ها دچار تخریب و آسیب جدی شدید می شود بطوریکه در مواردی مشاهده شده است اندام ها سست و با فشار کوچکی فرو می رود یا کنده می شود و یا در مواردی کرم گذاشته و محل تجمع انواع باکتری ها و میکروب می گرد

    تاریخچه و مکانیسم اثر متادون

    متادون یک مخدر صناعی است که در آلمان دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم تولید شد. در سال ۱۹۴۱ در آلمان معرفی شد اما پزشکان آلمانی به علت عدم دانستن دوز بی خطر دارو از آن استفاده نمی‌کردند. بعد از جنگ متادون در آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این دارو اثراتی مشابه مورفین ولی با طول اثر بلندمدت تر دارد. این بررسی‌های ابتدایی به استفاده از متادون برای بی دردی و کاهش علائم سندرم ترک هروئین منجر شد. به عنوان داروی نگهدارنده، متادون اثرات ویژه‌ای دارد. در صورت استفاده از دوز مناسب، تک دوز آن بیمار را برای ۲۴ تا ۳۶ ساعت بدون ایجاد یوفوریا، سدیشن، یا بی دردی پایدار نگه می‌دارد. بنابراین بیمار می‌تواند کارکردهای عادی خود را بدون اختلال در فعالیت‌های فیریکی یا ذهنی داشته باشد. بیماران درک درد و واکنش‌های احساسی عادی خواهند داشت. مهمتر از همه اینکه متادون میل شدید دائمی به مخدرها و گرسنگی برای آنها که عوامل عمدهٔ عود هستند را از بین می‌برد. سیمل و کریک گزارش نموده‌اند که استفادهٔ مزمن از اپیوئیدهای کوتاه اثر تاثیر عمده‌ای بر پاسخ دهی به استرس دارد. مصرف کننده در سیکل‌های مصرف هروئین دچار افزایش پاسخ و در سیکل‌های عدم مصرف دچار کاهش پاسخدهی می‌گردد. و در طی مصرف نگهدارنده با متادون به سطح پایه و نرمال پاسخ به استرس باز می‌گردد.
    سیکل‌های مصرف کوتاه مدت بر عملکرد سیستم هیپوتالاموس هیپوفیز آدرنال اثر می‌گذارد و مصرف نگهدارندهٔ متادون آن را نرمال می‌کند.
    مطالعات تصویری مغز نیز نشان می‌دهند که اختلالات نوروبیولوژیک مغزی ناشی از مصرف نارکوتیک‌ها می‌توانند برای مدت طولانی باقی بمانند و مغز مصرف کنندگان متادون به مغز گروه کنترل از مغز ترک کنندگان مواد شبیه تر است. تحمل متقاطع یا بلوک، خصوصیت مهم دیگر این داروها است. در دوزهای کافی متادون اثر نارکوتیکهای خیابانی (مانند هروئین در دوز معمول) را بلوک کرده و احتمال مصرف آن در حدی که باعث overdose شود را کاهش می‌دهد. به این علت که تحمل نسبت به این دارو ثابت می‌ماند بیماران –در مواردی حتی تا ۲۰ سال – بر دوز مشابهی باقی می‌مانند. در نهایت، متادون از نظر دارویی، دارویی با عوارض جانبی بسیار اندکی می‌باشد

    متادون

    صحبت‌های زیادی در مورد پروتکل و دوز مصرفی مناسب متادون شده‌است. عده‌ای از پزشکان به علت تمایل به ترک کامل مواد از ابتدا از دوزهای پایین متادون استفاده می‌کردند؛ این پزشکان این تصور اشتباه را داشتند که راحت تر می‌توان دوزهای پایین متادون را قطع و به هدف کامل رسید. بیماران نیز با این تصور که متادن استخوان‌ها را خراب، لیبیدو را کاهش می‌دهد و ترک آن سخت تر از هروئین است در مقابل مصرف دوز دارویی کافی مقاومت می‌کنند. با وجود آنکه بسیاری از درمانگران ترک کامل را هدف خود قرار می‌دهند این هدف مشکل زا است و رسیدن یه آن برای اغلب بیماران دشوار است. به هر صورت در حال حاضر شواهد علمی کافی وجود دارد که از استفاده از دوز کافی حمایت می‌کند و بیان می‌دارد که دوز کمتر از mg۶۰ تنها برای عدهٔ محدودی از بیماران مناسب می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد رابطهٔ مستقیمی بین کاهش دوز متادون و مصرف هروئین وجود دارد. در بررسی ۲۴ مقاله دربارهٔ مصرف متادون در آمریکا، این نتیجه حاصل شد کهmg۶۰ حداقل دوز کافی برای قطع مصرف هروئین بوده و درمان نگهدارنده با دوز که(mg۴۰-۲۰) ناکافی می‌باشد. نیمه عمر متادون ۲۴-۳۶ ساعت می‌باشد. ۱۲ ساعت بعد از تجویز دوز ابتدایی، نیمی از متادون در خون باقی می‌ماند و دوز دوم به آن اضافه می‌شود. نتیجهٔ این عمل افزایش قابل توجه در میانگین سطح متادون بدون افزایش در دوز آن است. این فرایند تجمع ادامه می‌یابد تا بعد از ۴-۵ نیمه عمر یا روز به سطح پایداری در خون برسد. درس مهم بالینی ای که باید گرفت این است که اثر دارو در غیاب افزایش دوز، افزایش می‌یابد و در صورت بروز علائم ترک در زمان شروع مصرف دارو پیش از افزایش دوز باید مدتی صبر کرد. پیک غلظت پلاسمایی دارو ۲-۴ ساعت بعد از مصرف خوراکی است و طی اینداکشن اولیه قبل از اضافه نمودن دوز دارو باید ۳ ساعت صبر نمود..سمت عمدهٔ بیمارانی که مرخص می‌شوند به سمت مصرف مجدد هروئین روی می‌آورند، سایرین از نارکوتیک‌ها و الکل استفاده خواهند کرد. روس و بال متوجه شدند ۸۲٪ بیماران طی ۱۰ ماه اول خروج از برنامه مصرف IV خواهند داشت. تقریبا نیمی از افراد در۱-۳ ماه اول خروج از برنامه مجددا مصرف را شروع خواهند کرد. دال به این نتیجه رسید که عود مستقل از متغیرهای فردی مانند نژاد، جنس و سطح تحصیلات است. ترک درمان عوارض کشنده‌ای دارد. اپل ذکر می‌کند که میزان مرگ بیماران مرخص شده ۲ برابر بیمارانی است که هنوز در برنامهٔ درمانی هستند. MMT برنامه‌ای سودآور بوده و از نظر اقتصادی برای جامعه مفید است. به صورتی که نسبت سود به هزینهٔ آن ۴٫۴ به ۱ است. این سود نه تنها به خود بیمار بلکه به کل جامعه می‌رسد..علی رغم تفاوت‌های زیاد در اهداف و سیاست گذاری‌ها در درمان با متادون، درمان نگهدارنده همواره از سال ۱۹۶۴، در ارزیابی‌ها نتایج مثبت را به بار آورده‌است. برای درک کامل درمان با متادون، اهداف مشترک برنامه‌های ترک باید در نظر گرفته شود: ۱. حذف یا کاهش علائم ترک ۲. حذف یا کاهش میل شدید به مواد ۳. جلوگیری از عود ۴. بازگرداندن سطح فعالیت فیزیولوژیکی که بواسطهٔ مواد از بین رفته‌است. ۵. کاهش رفتارهای مجرمانه و بهبود رفتارهای تولید کننده اجتماعی و سلامت روانی. این درمان استفاده از هروئین را کاهش می‌دهد، میزان مرگ و ارتکاب جرم ناشی از مصرف هروئین را کم می‌کند و برای بیمار این امکان را فراهم می‌کند که سلامت و سازندگی اجتماعی خود را افزایش دهد. علاوه بر آن از شیوع بیماریهای عفونی ناشی از تزریق جلوگیری می‌نماید. اثر اصلی مصرف متادون کاهش میل فرد به مواد، پیشگیری از سندرم ترک و جلوگیری از حالت نشئهٔ ناشی از مصرف هروئین است.تاکنون تحقیقات زیادی دربارهٔ اثرات درمان با متادون انجام شده‌است. و مدارک معتبری وجود دارد که نشان می‌دهد، تا زمانی که معتاد به هروئین در سیستم درمان حضور دارد، معتادین به هروئین در ریسک پایین تری از مرگ، انجام جرم‌های اجتماعی هستند و احساس و عملکرد بهتری دارند. بسیاری از مطالعات کاهش میزان وقوع جرم را با شروع درمان اثبات نموده‌اند. مانند بسیاری دیگر از متغییرهای تحت تاثیر درمان میزان کاهش جرم رابطهٔ مستقیمی با طول مدت باقی ماندن در درمان دارد. برای مثال در هنگ کنگ همزمان با معرفی متادون در سال ۱۹۷۶ کاهش ۸۵٪ در تعداد سوء مصرف کنندگان هروئین ای که طی ۴-۶ سال به زندان فرستاده شدند دیده شد. فعالیت‌های اجتماعی سازنده - که با معیارهایی مانند اشتغال و ادامه تحصیل ارزیابی می‌شود- نیز با افزایش زمان ماندن در درمان افزایش می‌یابد. افسردگی مشکل شایعی در میان بیماران وابسته به مواد اپیوئیدی است و باعث پیش آگهی بدتر در این بیماران می‌شود. افسردگی رابطهٔ پیچیده‌ای با سوء مصرف مواد اپیوئیدی دارد و ممکن است اختلالی مجزا بوده یا به دنبال استرس‌های روانی-اجتماعی یا اثرات سمی و یا عوارض ترک مواد ایجاد شود. درمان‌های اولیهٔ سوء مصرف اپیوم‌ها (درمان نگهدارنده یا جایگزین با متادون و بوپرونورفین) با بهبود قابل توجه در افسردگی همراه هستند. در مقابل مطالعات مختلف اثرات متفاوتی را برای مصرف داروهای ضدافسردگی ذکر کرده‌اند، اکثر آنها به تاثیر منفی و تعداد کمتری به تاثیر مثبت استفاده از این داروها اشاره کرده‌اند. علت تفاوت نتایج این مطالعات معلوم نیست و به بررسی‌های بیشتری برای درک چگونگی انتخاب سوء مصرف کنندگانی که بیشترین سود را از داروهای ضدافسردگی می‌برند احتیاج است. مطالعات محدودی به بررسی مداخلات رفتاری و روانی-اجتماعی برای درمان افسردگی در این بیماران پرداخته اند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که خصوصیات برنامه فاکتور بسیار مهمی در نتایج حاصله از آن هستند. روس و بال فاکتور اساسی در ماندن در درمان را دوز کافی دارو، ارائه دهندگان خدمات آموزش دیده، اعتماد و رابطهٔ استوار بین بیمار و ارائه دهندگان خدمات، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های روشن و مشخص، ثابت بودن ارائه دهندگان خدمات و اخلاق مند بودن آنان، انعطاف پذیر بودن قوانینی که در منزل قرار است اجرا شوند و سایر خصوصیات مرتبط با اجرا می‌دانند. همانطور که ذکر شد در دوز‌های کافی، مصرف هروئین مشحصا در اکثر بیماران کاهش می‌یابد، الکل و کوکائین(کراک و کوکائین هیدروکلراید) مهمترین داروهایی هستند که مصرفشان در MMT ادامه می‌یابد. الکل خصوصا یکی از علل عمدهٔ مرگ در این برنامه‌است. با وجود آنکه شیوع مصرف کوکائین در میان مصرف کنندگان در ابتدای شروع MMT از ۸۴٪ به ۶۶٪ کاهش می‌یابد اما عدم توانMMT در کاهش چشمگیر آن از نقاط ضعف و انتقاد برانگیز این روش درمان بوده‌است. قبل از گسترش کوکائین و ایدز همراه آن، مصرف همزمان الکل از مشکلات عمدهٔ این روش درمان بود که حدود ۲۰-۲۵٪ بیماران را درگیر می‌کرد. پیش از ۱۹۸۶ شرایط طبی مرتبط با الکلیسم اصلی ترین عامل مرگ درMMT بود. تحقیقات نشان می‌داد وقتی بیمارانMMT را ترک می‌کنند مصرف الکلشان افزایش می‌یابد. احتمالا بیماران به منظور فرار از میل به نارکوتیک‌ها و افتادن مجدد به دام هروئین مصرف الکل را افزایش می‌دهند. دو مشکل دیگر متادون درمانی شامل:۱-افزایش احتمال مرگ و میر در دوران اولیهٔ ورود به سیستم درمان. ۲- تبدیل شدن تجارت متادون به بازار سیاه می‌باشددرمان نگهدارنده با متادون همواره به عنوان عامل کاهش دهندهٔ میزان مرگ و میر سوء مصرف کنندگان مواد در نظر گرفته شده‌است. مطالعهٔ ۷ سالهٔ کلازن به منظور بررسی میزان این کاهش بر روی ۳۷۸۹ شرکت کننده در برنامهٔ متادون درمانی انجام شده‌است. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که ریسک نسبی مرگ و میر افراد تحت درمان ۰٫۵ درصد کمتر از زمان آن قبل از شروع درمان است. ریسک مرگ در کسانی که «قصد شروع درمان» را داشتند ۰٫۶ درصد کمتر از دوران قبل از درمان است. از طرفی کسانی که برنامهٔ درمان را ترک می‌کنند، خصوصا مردان در خطر بالای مرگ و میر قرار دارند. البته در این مطالعه آمار مرگ ناشی از مسمومیت دارویی لحاظ نشده‌است و در صورت بررسی اثر آنان میزان کاهش کمتر از داده‌های ذکر شده خواهد بود(۴).مطالعه‌ای در تگزاس در سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲ علل مرگ ۷۶۶ بیماری را که تحت درمان با متادون بودند بررسی کرده‌است. در مقایسه با آمار مرگ و میر جامعهٔ عمومی تگزاس، علت مرگ در اثر مسمومیت دارویی در این افراد ۴٫۶ برابر؛ مرگ به علت بیماری کبدی ۳٫۴ برابر؛ به علت بیماریهای تنفسی ۱٫۷؛ به علت قتل۱٫۵ و به علت ایدز ۱٫۴ برابر بیشتر از عموم جامعه بود. آمار مرگ به علت خودکشی و تصادفات نقلیه در این افراد کمتر از میانگین جامعه گزارش شده است(۵..نگرانی‌ها نسبت به افزایش خطر خودکشی در طی درمان با نالترکسان و در شروع درمان با متادون در میان معتادین افزایش یافته‌است. مطالعهٔ تریت ر. در استرالیا افزایش خطر مرگ در زمان ورود به سیستم درمان با متادون را ثابت می‌کند. این مطالعه یافته‌ای مبنی بر افزایش میزان خودکشی یا مسمومیت در زمان استفاده از نالترکسان را گزارش نمی‌کند

    مراکز درمانی ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه) در لوکس ترین ساختمانها

    عکس یک مرکز ترک اعتیاد به شیشه
    بر عکس انچه  در افکار  مردم  ایران مراکز درمانی و ترک اعتیاد  را جاهای  در بسته و زندان مانند تصور می کنند  مراکز درمانی ترک اعتیاد در خارج از کشور در  لوکس ترین محل ها و ساختمانها است .
    البته درست است کسانی که به این مراکز مراجعه می کنند از شرایط به نسبه مالی خوبی بر خوردار هستند اما باید این را در نظر داشت حتی کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد در ایران را می توان در محل های  خوش اب هوا و با ظاهری خوب و طراحی زیبا ساخت و حداقل امکانات راحتی را برای  ترک اعتیاد معتادین فراهم کرد مضاعف بر اینکه در مرحله دوم  و بعد از ترک در  دوران  نقاهت بیماران وجود پرستاران زن زیبا می تواند در افزایش روحیه  معتادین بسیار کمک کننده باشد  .

    متامفتامین و سکس و ایدز

    Meth use fueling unsafe sex

    یک مطالعه جدید نشان داده است که ماده مخدر ارزان و محرک متامفتامین احتمال شیوع بیماری ایدز را افزایش می دهد 

    ماده مخدر متامفتامین  در ابتدای اعتیاد باعث افزایش شهوت جنسی می شود محققان بر این باورند که استفاده از متامفتامین می تواند منجر به رفتار پر خطر در ارتباط  جنسی شود 

    آمار دانشگاه جان هاپکینز

    پژوهشگران در دانشگاه جان هاپکینز  در یک بررسی برروی 64 نفر از مصرف کنند ه گان ماده مخدر متامفتامین متوجه شده اند که یک سوم از این 64 نفر  پس از مصرف متامفتامین   رابطه های جنسی  با افراد الوده به ویروس ایدزHIV  داشتند 34 نفر از این افراد اقرار کرده اند که در رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده نکرده اند 
    نانسی وبلارد کارشناس دانشگاه جان هاپکینز  می گوید 
    متامفتامین منجر به افزایش میل جنسی و شهوت می شود که می تواند شخص را در معرض  سکس  با افراد پر خطر قرار داده و منجر به انتقال بیماری ایدز شود 
    افزایش ناگهانی شهوت در موقع استفاده از ماده مخدر متامفتامین باعث می شود که مصرف کننده ان دیگر به فکر  استفاده از وسائل پیشگیری (کاندوم ) و یا در صدد تهیه انها نباشد و با هر کسی  به فوری و در جا  سکس کند
    ایرانی ها ی نارکومانیاnarcomania از بیماری نارکومانیک narcomaniac رنج می برند

    علل ناتوانی جنسی

    opium.site: سکس با عنکبوت بیوه سیاه black widow spiderخطر مرگش ...
    opium.site: سکس با تریاک

    Could Methamphetamine hydrochloride cause Sexual dysfunction

    Erectile Dysfunction Caused By Methamphetamine

    مخدر متامفتامین (شیشه )‌اختلال عملکرد جنسی (ایمپوتانس ) فقدان نعوظ(اریکشن ) می دهد Erectile Dysfunction Caused By Methamphetamine

    opium.site: اثرات متامفتامین (شیشه)در زنان باردار و بر روی جنین

    opium.site: متامفتامین مخدر همجنسگرایان مرد درPNP پارتی و پلی ...

    opium.site: برای جلوگیری از ابتلا به ایدز قبل از مصرف مخدر ...