پیشگیری از اسیب های بیشتر راه دیگری در مبارزه با مواد مخدر است

در این پست بحثی درباره ازادی مواد مخدر در یکی از فروم ها صورت گرفته است که ما انرا کپی پیست کرده ایم
ما در برابر مواد مخدر شکست خورده ایم
من شخصا این عقیده را دارم که دنیا در برابر رواج مواد مخدر و درمان اعتیاد فعلا دچار شکست شده است البته اعتراف این مسله برای من به عنوان یک مبارز بسیار سخت است اما باید حقایق را قبول کرد که دیگر مبارزه با مواد مخدر به طرق قبلی کار ساز نیست و محکوم به شکست است
از نظر من اگر ما دیروز همانند یک استاد رزمی کار کاراته از راه دور گاهی ضربه می زدیم امروز باید همانند یک کشتی گیر مواد مخدر را در بغل گرفته و با او زور ازمایی کنیم و این فقظ تغییر روش مبارزه است نه انکه ما از مبارزه دست برداشتیم ؟

دکتر یزدان نیاز 

پیشگیری از اسیب بیشتر راه دیگری در مبارزه با مواد مخدر ا
Arash6m

به نظر من مبارزه با مواد مخدر (Drugs) از اول هم اشتباه بوده و هست و با اصول آزادی انسان در تداخل هست، و تحت تاثیر چند پیمان بین الملی در سالهای 1912 و 1925 به سرکردگی ایالات متحده قرار گرفته و از آن پس تلاش شد تا در جوامع مخالفت با مواد مخدر به یک نوع ایدولوژی تبدیل شود که موقعیت آمیز هم بود، در عین حال به دلیل تقاضای بالا برای مواد مخدر در همان سالها واژه ای به نام بازار سیاه هم جای خود را باز کرد! اینکه آیا این روند باعث جلوگیری از گسترش و کاهش تقاضا شده است خود جای سئوال دارد، چراکه آمار و ارقام در کشور هلند نشان داد که مدل این کشور در آزاد سازی مواد سبک تاثیر چندانی در میزان مصرف کننده و تقاضا نداشته در عین حال از میزان جرم و جنایت کاسته است، همچنین به سلامت مصرف کننده افزوده است. تمام اینها در حالی است که دارو ها و موادی که ممکن است اثراتی مشابه روحی و روانی ایجاد کنند در عموم مردم پذیرفته شده اند و به آنها کمتر به عنوان مواد مخدر نگاه میشود ، مواد مخدر مختلف را میتوان به نوعی در زیر گروه داروها طبقه بندی کرد ، داروهایی که به دلایل قانونی کاردبر پزشکی ندارند !
در تبلیفات، فیلمها و سریالها سعی شده فرد معتاد با مصرف کننده مواد مخدر همیشه مفلوک نمایش داده شود، ولی واقعیت غیر از این است، روزانه با افراد زیادی روبرو میشویم که مواد مخدر مصرف کرده اند و سر و شکل آنها هم شباهتی به معتادین در فیلمها و سریالها ندارد، در تبلیغات تاکید بر این است که اثرات مستقیم ماده مصرفی باعث میشود معتادین به این روزگار دچار شوند! پرفسور David Nutts در سالهای 2007 تا 2009 مدارک مربوط به تحقیقاتی چند سالها را منتشر کرد که در آن میزان ریسک و تاثیرات مخرب مواد مختلف آمده بود و برای اولین بار مشخص شد که مواد پذیرفته شده در جوامع میتوانند حتی خطرناک تر از مواد غیر قانونی باشند:

Zoom in (real dimensions: 794 x 794)تصویر

از این صحبتها که بگذریم من به شخصه اولین با 12 سال پیش با drugs آشنا شدم ، تجربه استفاده از بعضی مواد مختلف را دارم ، پشیمان نیستم ، قسد کنار گذاشتن را ندارم، چون دلیلی برای ندارم، دیگر با آنها آشنا شدم و چیزی را که میخواهم از آن دریافت میکنم، زیاده روی هم نمیکنم، تا آنجایی که ممکن است سعی میکنم مصرف دائمی نداشته باشم، زندگی خوبی دارم و مصرف مواد مخدر اگر تاثییر خوبی بر روی زندگی نگذاشته باشد، تاثییر منفی هم نداشته. من سیگار نمیکشم ، سالهاست که الکل مصرف نکردم.

معتقدم خیلی از موادهای غیر قانونی اگر صحیح و خالص مصرف شوند میتوانند جایگزین خوبی برای داروهای ضد افسردگی SSRI و SNRI هستن و عوارض کمتری را از خود نشان میدهند!

به نظر من کسی که مواد مختلف را تجربه نکرده باشد، نمیتواند برداشت واقعی از دلایل مصرف مواد را داشته باشد، همانند نابینایی که نمیتواند ببیند و برای وی اجسام تشریح میشوند!

امیدوارم در بحثهای دیگر بیشر با یکدیگر آشنا بشویم و تبادل اطلاعات کنیم

با سپاس
آرش



دکتر یزدان نیاز
جناب اقای ارش
من با اکثریت مطالب شما موافقم  اما این جا یک مسله مهم مطرح است

چامعه کنونی ایران هنوز قادر به درک و هضم این مطالب نیست هنوز اکثریت مصرف کننده های ماری جوانا در ایران فرق ماری جوانا تک جنسی با دو جنسی (مخدر گل ) را نمی دانند
در جامعه ای که مسئو لین امور مبارزه با مواد مخدر ان ال اس دی را با نام ماشروم و ماده ای دارای هروئین می دانند از مردم ایران چه توقعی دارید که فرق بین مجیک ماشروم یا هروئین را بدانند
این جا هنوز صحبت ازاد سازی مواد مخدر بسیار زود به نظر می رسد ابتدا باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود کاری که هیچکس در ایران انجام نمی دهد و ان اطلاع رسانی هم که در حال انجام است بیشتر تخریب فضایی است که ما برای یک مبارزه صحیع از طرق جدید در اینده به ان نیاز داریم
عکسی که شما گذاشته اید همیشه در نظر من است و در هر مقاله ای که به نظرم بیاید می گذارم زیرا در این کشور هنوز میران درستی از شدت خطرات مواد مخدر در نظر اذهان عمومی وجود ندارد
ایکاش افرادی مثل شما بیشتر در نشر افکارشان کوشاتر بودند تا مفهوم درستی از مصرف مواد به تدریج در این جامعه ایجاد شود
خداوند یار و همراه شما باشد

دکتر یزدان نیاز