پیشگیری از اعتیاد باید از بدو تولد آغاز شود

باید از بدو تولد تا سه سالگی مهارت‌هایی را به کودک آموزش داد تا به تدریج هنگام نوجوانی و جوانی خود به خود از مصرف مواد مخدر پرهیز کنند
بیشتر بخوانید

 
مدیر موسسه کودک، سلامت و توسعه گفت: پیشگیری از ابتلا به اعتیاد مواد مخدر را باید از بدو تولد آغاز کرد.
 
به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «ربابه شیخ الاسلام» افزود: نتایج مطالعات و تجربیات در کشورهای مختلف نشان داده که برای مبارزه با مواد مخدر، باید آموزش را از دوران کودکی همراه با مراقبت‌های بهداشتی آغاز کرد تا دچار معضل و بلای جانی و روحی اعتیاد به مواد مخدر نشویم.
 
وی با بیان اینکه از شیوع مواد مخدر با آموزش از دوران کودکی می‌توان پیشگیری کرد، ادامه داد: ضروریست دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و رسانه‌ها برنامه‌ای اساسی در این زمینه طراحی و عملیاتی کنند.
 
شیخ الاسلام افزود: باید از بدو تولد تا سه سالگی مهارت‌هایی را به کودک آموزش داد تا به تدریج هنگام نوجوانی و جوانی خود به خود از مصرف مواد مخدر پرهیز کنند.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: از کسانی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسوول بوده و فعالیت می‌کنند، می‌خواهم نگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر را از دوران کودکی داشته باشند تا سلامت جسمی، روانی، عاطفی و معنوی کودک تامین شود.
 
به گفته شیخ الاسلام، انتشار کتاب‌هایی در زمینه اعتماد به نفس و ایجاد خلاقیت در کودکان نیز در بحث پیشگیری از اعتیاد موثر است.
 

ایلنا
۸ شهریور ۱۳۹۳