عربستان سعودی چهار نفر را به جرم قاچاق ماری جوانا با شمشیر گردن زد

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- عربستان سعودی چهار نفر را به جرم وارد کردن ماده مخدر و گیاهی ماری جوانا به این کشور گردن زد. 
 سعودی ها درحالی این چهار تبعه این کشور را با شمشیر گردن زده اند که خبرگزاری رسمی سعودی SPA اعلام کرده است این چهارتن، دو به دو با هم برادر بودند.  
این خبرگزاری نام این چهار قاچاقچی ماری جوانا را برادران هادی و عواد الطلق و همچنین مفرج و علی الیامی عنوان کرده است.
به گزارش خبرگزاری الجزیره، مقامات سعودی اعلام کردند این چهار نفر را در جنوب غربی استان نجران و به جرم قاچاق مقادیر زیادی مواد مخدر گردن زده اند. البته سعودی ها نگفته اند این اعدام در چه زمانی انجام شده است.
با اعدام این چهار نفر تعداد اعدام ها با شمشیر در عربستان سعودی از ابتدای امسال به 32 تن رسید. این درحالی است که دیدبان حقوق بشر ضمن انتقاد از افزایش اعدام ها در عربستان سعودی این اعدام ها را نگران کننده توصیف کرده است.
دیدبان حقوق بشر گفته است مقامات سعودی باید فوراً همه اعدام ها را متوقف کنند. این بنیاد حقوق بشری جهانی اعلام کرده است سعودی ها با فشار و شکنجه از این چهار برادر اعتراف گرفته و گردنشان را زده اند. این بنیاد گفته است در طول دو هفته گذشته 17 نفر در عربستان اعدام شده اند و این یعنی در هر روز بیش از یک نفر اعدام شده اند. دیدبان حقوق بشر ضمن ظالمانه خواندن این اعدام ها توقف هرچه سریعتر آنها را خواستار شده است.
در حالی که عربستان برای جرائمی چون تجاوز، قتل، مرتدشدن، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر مجازات اعدام تعیین کرده است، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد از 78 اعدام در کشور سعودی در سال گذشته با عنوان افزایش بسیار نگران کننده یاد کرده بود.
منبع: الجزیره
ترجمه: شفقنا