مرگ و میر در بین زنان معتاد بیشتر از مردان معتاد است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

مرگ و میر در بین زنان معتاد بیشتر از مردان معتاد است

مرگ و میر در بین زنان معتاد بیشتر از مردان معتاد است
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: مرگ و میر زنان معتاد در کشور بنا به دلایل مختلف افزایش یافته اما آمار مرگ و میر معتادان مرد ۳/۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عارف وهاب زاده مدیرکل دفتر امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به افزایش مرگ و میر بین زنان معتاد عنوان کرد: با توجه به شیوع مصرف شیشه، رفتارهای پرخطر بین زنان افزایش یافته که نتیجه آن افزایش مرگ و میر در میان این زنان است که نسبت به چند سال گذشته تعداد زنان کارتن‌خواب افزایش پیدا کرده و وضعیت آن‌ها هم نسبت به قبل بدتر شده است.
وی افزود: مرگ و میر زنان معتاد در کشور بنا به دلایل مختلف افزایش یافته اما آمار مرگ و میر معتادان مرد ۳/۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وهاب زاده در ادامه گفت: متاسفانه سازمان پزشکی قانونی برای طراحی مکانیسم دقیق تر در تشخیص علل مرگ معتادان در خصوص دلایل افزایش مرگ و میر زنان معتاد در کشورمان معتقد است مرگ و میر در میان زنان، عمدتاً به دلیل «چند مصرفی» رخ می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: استفاده از مواد محرک توسط زنان باعث تغییرات زیادی در خُلق و خوی آنها می‌شود و از این رو مجبورند تا برای تثبیت خلقیات خود به سمت استفاده از ترامادول سوق پیدا کنند.
وی اظهار داشت: درمان زنان معتاد نسبت به مردان هزینه خیلی بیشتری دارد البته با کارهایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر، NGOها و رسانه‌ها انجام داده‌اند، خیرین حاضر شدند بیشتر در این مقوله کمک کنند.

هیچ نظری موجود نیست: