خاتمی مدیر بنیاد جرج سوروس می‌شود؟ و ماری جوانا گل همان شاهدانه است !!



جرج سوروس یکی از 30 میلیونر اول  جهان است او فردی کلیمی است که از دهه 1990 میلیون ها دلار برای ازاد سازی مصرف مخدر گل در امریکا هزینه کرده است و دارای  بیشترین سهام در شرکت مونسانتو است و پشت پرده رواج ماده مخدر ماری جوانا طبی (مخدر گل ) در جهان است
چندی قبل او با پرداخت مبلغ یک میلون دلار  به خوزه موهیکا رئیس جمهوراوروگوئه  باعث تصویب  قانون ازادی مصرف ماری جوانا در ان کشور شد  زیرا می خواست در اوروگویه برای کشت فرم جدیدی از شاهدانه دو جنسی سرمایه گذاری کند  
یک شرکت  متعلق به او می خواهد  فرم های جدیدی از مخدر گل (ماری جوانا طبی ) با ژنتیک جدید و قوی را در اروگوئه ثبت و بعد از کشت انرا به امریکا وارد کند 
 
August 12, 2015   by Dan Werb

Separating Fact from Fiction in the Cannabis Debate

بنیاد جامعه باز  او در همه جهان فعالیت دارد و به ظاهر اعلام می کنند که می خواهند با بیماری ایدز و رواج ماده مخدر مبارزه کنند اما   همکاران و مدیران این بنیاد  با نوشتن و نشر مطالبی در حال از بین بردن ذهنیت بد مردم دنیا درباره ماری جوانا هستند انها  با نشر اینکه ماری جوانا طبی (مخدر گل )  قدرت درمانی دارد و اعتیاد ندارد باعث ایجاد یک ذهنیت نادرست و رواج مخدر گل می شوند
سوروس سالیانه 600 میلیون  دلار به 60 کشور جهان کمک مالی می کند تا مسئولان این کشورها بگویند  


جام نیوز :: JamNews - با ماری‌جوآنا مشکلی نداریم!
کشت ماری‌جوانا در کشور نداریم - همشهری آنلاین
۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر :تا به امروز در بحث ماری‌جوآنا با یک کیس مواجه نشده‌ام ... مبنی بر آموزش کشت ماری‌جوآنا در برخی سایت‌ها، گفت: در بحث ماری‌جوآنا ... در بحث ماری‌جوآنا کم‌ترین دغدغه را داریم و عمومیت و اولویتی هم برای ما ندارد
ماده مخدر گل جدید نیست - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ...
سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران واردات ماده مخدر جدیدی به نام گل را تکذیب کرد.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم این ماده مخدر(گل ) از همان انواع قبلی است و ماده مخدر جدید نیز محسوب نمی‌شود
شلدون ادلسون کلیمی طرفدار اسرائیل قبلا ایران را با حمله بوسیله  بمب اتمی  تهدید کرده  و گفته بود برای حفظ اسرائیل باید  با بمب اتمی  به ایران حمله کرد اما گویا جرج سوروس به جای بمب اتمی  از گل اتمی  استفاده کرده است  
جالب اینکه سوروس می خواهد مخدر گل یا همان ماری جوانا طبی را در دنیا و امریکا رواج بدهد اما  شلدون ادلسونیک کلیمی پولدار دیگری  بر علیه  سوروس است و می خواهد از رواج مخدر گل در امریکا جلوگیری کند اما موافق رواج ماری جوانا معمولی است




خاتمی مدیر بنیاد جرج سوروس می‌شود؟
سیدمحمد خاتمی‌، رئیس جمهوری سابق ایران‌، کاندیدای اصلی جرج سوروس برای تصدی پست 'بنیاد جامعه باز' (OPEN SOCIETY FOUNDATIONS) است.
به گزارش مشرق، پایگاه خبری روزنامه "گسترش صنعت" به نقل از یک منبع آگاه نوشت: سیدمحمد خاتمی‌، رئیس جمهوری سابق ایران‌، کاندیدای اصلی جورج سوروس برای تصدی پست "بنیاد جامعه باز" (OPEN SOCIETY FOUNDATIONS) است.
این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: خانم ماری تایدینگز (MARY TYDINGS) مدیر انجمن راسل‌- رینولدز و مسؤول کمیته منابع انسانی بنیاد جامعه باز‌، در تاریخ 14 می ‌2011 میلادی با ارسال نامه‌ای محرمانه به محمد خاتمی از وی دعوت نموده است که ‌به‌عنوان رئیس (PRESIDENT) بنیاد جامعه باز فعالیت خود را آغاز نماید.
متن کامل نامه خانم تایدینگز خطاب به آقای خاتمی چنین است:



Confidental
Letter No.3164 ,
14 May 2011
Search committee/ Open Society Foundation
1701 Pennsylvania Ave., NW Suite 400 ,
Washington ,
DC 20006-5805
آقای خاتمی عزیز!
بنیاد جامعه باز در جست‌وجوی یک راهبر تئوریک (VISIONARY LEADER) برای انتصاب در رأس این سازمان جهانی است که در بیش از 80 کشور جهان برای پیاده‌سازی جامعه باز و توسعه حقوق بشر، عدالت و جامعه مدنی تلاش می‌نماید.
بنیاد جامعه باز دارای چند مرکز اصلی در نیویورک، لندن و بوداپست است و همه ساله مبلغی بالغ بر 800 میلیون دلار در سراسر جهان برای برنامه‌های خود هزینه می‌نماید.
کاندیدای ریاست بنیاد جامعه باز فردی خواهد بود که بتواند در طیف گسترده فرهنگ‌ها و جوامع مختلف جهانی به‌طور موفقیت‌آمیز اقدام کرده و به ارزش‌های این بنیاد به‌طور علنی و آشکار پایبندی نشان داده باشد‌.
بر همین مبنا آقای جورج سوروس ‌به‌عنوان موسس این بنیاد علاقه‌مند است که شما ‌به‌عنوان فردی نوآور، مستقل‌، پرانرژی و برخوردار از تجارب گسترده بین‌المللی‌، ریاست بنیاد جامعه باز را برعهده بگیرید.
وظایف شما ‌به‌عنوان رئیس (President) بنیاد شامل نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌های بنیاد جامعه باز‌، ارائه گزارش ماهانه به هیئت مدیره بنیاد و همکاری نزدیک با آن هیئت و بنیانگذار (جرج سوروس) خواهد بود.
با احترام
ماری تایدینگز»
 
جرج سوروس کیست؟
«جورج سوروس» در 12 آگوست 1930 (21/5/1309) در بوداپست مجارستان متولد شد. وی یک یهودی است که با مدرک هویت جعلی در بخشی از مجارستان که توسط نازی‌ها اشغال شده بود در پناه دوستان خانوادگی‌اش بزرگ شد. او در دوران پس از جنگ با فرار از قوانین کمونیست‌ها در دانشکده معروف اقتصاد لندن شروع به تحصیل کرد. سوروس در سال 1956 به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در همین سال بود که انقلاب مجارستان به‌وقوع پیوست. طی سه دهه پس از آن، او توانست ‌به‌عنوان مدیر صندوق مالی و متخصص در امنیت مالی و معامله‌های ارزی در حدود هفت میلیارد دلار سرمایه جمع کند. در حالی که دیوار برلین فرو پاشید، سوروس اعلام کرد که نیمی از ثروت خود را صرف دموکرات سازی اتحاد جماهیر شوروی سابق کرده است.
سوروس خود را پیرو فیلسوف مشهور «کارل پوپر» می‌داند. از وی در تحلیل‌ها و مقاله‌های رسانه‌های خارجی اغلب ‌به‌عنوان «سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی و یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین» نام برده می‌شود. فعالیت سوروس با هدف ایجاد زیربنای اجتماعی و سیاسی «جامعه باز» صورت می‌گیرد و اغلب نیز معتقدند هدف از طرح‌های خیریه سوروس نه حمایت از علم و آموزش بلکه ایجاد تغییرهای تمدنی در کشورهاست.
بر مبنای ادعای رسانه‌های آمریکایی، جورج سوروس در سال‌های اخیر مبلغ چهار میلیارد و 600 میلیون دلار آمریکا به ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان برای امور خیریه اهدا کرده است.
تأمین مالی و سرمایه‌گذاری هنگفت سوروس در کشورهای مختلف روی محورهای زیر استوار شده است:
- ایجاد شبکه اطلاع رسانی و تأسیس فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی علیه کشورها؛
- ایجاد سیستم آموزشی موردنظر؛
- حمایت از روزنامه‌ها و تلویزیون؛
- توسعه فرهنگ (فرهنگ سازی)؛
- تاسیس انجمن وکلای مدافع در کشورها؛
- حمایت از مطبوعات آزاد؛
- حمایت از برنامه دموکراسی و رسانه‌ها؛
- حمایت از پروژه تکثیر دموکراتیک رسانه‌ای؛
- حمایت از مطبوعات قومی و محلی؛
- حمایت از اپوزیسیون داخل و خارج؛
- راه‌اندازی و حمایت از فعالیت سایت اینترنتی و خبرگزاری در کشورها (‌به‌عنوان مثال سایت ورارود در تاجیکستان)
در سال‌های اخیر، جورج سوروس ضمن ارتباط‌گیری و ملاقات با سران احزاب و سازمان‌های سیاسی کشورها، نمایندگانی را با هدف کمک به توسعه دموکراسی به کشورهای هدف اعزام داشته است. ارتباط سوروس و نفوذ وی در کشورهای غربی به حدی است که سفرای کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس ‌به‌عنوان مجریان و مدیران اجرایی بنیاد سوروس و هماهنگ‌کننده نیروها در کشور هدف عمل می‌کنند. سوروس در مصاحبه‌ای که در سال 2008 با روزنامه لس‌آنجلس تایمز انجام داده، عنوان داشته است:
«من دوست دارم سناریوی مشابه با وقایعی که در گرجستان به‌وقوع پیوسته در کشورهایی نظیر قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در آسیای مرکزی تکرار شوند.»

نقش بنیاد جورج سوروس در انقلاب‌های مخملیبنیاد در بیش از 30 کشور جهان از جمله کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اوکراین، تاجیکستان، روسیه، گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی دارای نمایندگی‌های فعال است.
روند کاری بنیاد سوروس به این شکل است که مرکزی مطالعاتی را در کشورهای مختلف فعال کرده و سپس با ارزیابی مخالفان دولت مرکزی و حمایت از مطبوعات مخالف دولت، زمینه را برای انقلابی آرام فراهم می‌نماید.
عمده‌ترین فعالیت این بنیاد در حوزه کشورهای آسیای میانه و قفقاز است. برای اولین‌بار در سال 1997 و در جریان ورشکستگی مالی و اقتصادی کشورهای جنوب شرق آسیا، فعالیت بنیاد مذکور به آسیای میانه کشیده شد و در کشورهای این منطقه نمایندگی‌هایی را تحت عنوان «جامعه باز» تاسیس نمود. هدف این بنیاد از تاسیس این نمایندگی‌ها، به راه انداختن انقلاب‌های مخملی در کشورهای هدف و تغییر نظام سیاسی این کشورها بود. سوروس اهداف پنهانی مناسب با منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در کشورهای مختلف را دنبال می‌کند و بازوی غیررسمی «سیا» و «موساد» در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود. برای واکاوی دقیق‌تر اهداف پیدا و پنهان سوروس به فعالیت‌های مخرب بنیاد سوروس در برخی کشورهای آسیای میانه اشاره می‌شود:
1- سورس در گرجستان
در گرجستان بنیاد سوروس با صرف 20 میلیون دلار به حمایت از مخالفین شوارد نادزه برخاست، علت این مساله گرایش وی به مسکو بود که رژیم صهیونیستی و آمریکا آن را برنمی تابید. سوروس جهت براندازی شوارد نادزه حدود 500 هزار دلار در «شبکه روستاوی2» که نقش برجسته ای در انقلاب مخملی گرجستان داشت سرمایه‌گذاری نمود. اقدامات سوروس در گرجستان تا آنجا ادامه یافت که پس از استعفای شوارد نادزه و تشکیل دولت جدید، چهار نفر از اعضای دولت جدید گرجستان شامل وزرای آموزش و پرورش، دادگستری، دارایی و ورزش جوانان وابسته به جورج سوروس بودند و از کارمندان سابق دفاتر وی محسوب می‌شدند.
2- سوروس در آذربایجان
گفته می‌شود «موسسه جامعه باز» سوروس تاکنون 20 میلیون دلار در راستای به اصطلاح کمک به فعالیت‌های رسانه‌های جمعی و سازمان‌های غیردولتی در جمهوری آذربایجان هزینه کرده است. آن دسته از نشریاتی که بنیاد سوروس به آن‌ها کمک مالی کرده است، مطالب توهین‌آمیز علیه مقدسات اسلامی و ترویج صهیونیسم چاپ کرده‌اند. ‌به‌عنوان نمونه می‌توان به اقدامات اهانت‌آمیز نشریه «صفت گون» و «یئنی فاکت» اشاره کرد.
3- سوروس در ارمنستان
اگرچه طی سال‌های اخیر فعالیت بنیاد سوروس در جمهوری ارمنستان چندان مطرح نشده است، اما «موسسه جامعه باز ارمنستان» شعبه رسمی بنیاد سوروس در این کشور محسوب می‌شود و از سال‌ها قبل در ایروان فعالیت می‌کند.
انجام طرح‌های مختلف بنیاد سوروس در ارمنستان از طریق این موسسه پیگیری می‌شود و از جمله موضوعاتی که بنیاد سوروس در ارمنستان در‌خصوص آن فعالیت می‌کند، رسانه‌ها هستند.
4- سوروس در تاجیکستان
افزایش مخالفت از طریق رسانه‌ها در تاجیکستان نیز توسط بنیاد سوروس علیه نظام حاکم دنبال می‌شود؛ به‌گونه‌ای که رئیس‌جمهوری تاجیکستان با اظهار نگرانی از فعالیت‌های این بنیاد در کشورش گفته است:
«روزنامه‌های «روز نو»، «ارورود»، «اودامواولام» و برخی رادیوهای خصوصی از سوی بنیاد سوروس حمایت مالی شده است و هدف اصلی آنها فرسوده کردن حکومت تاجیکستان است.»
5- سوروس در قزاقستان و قرقیزستان
بنیاد سوروس از طریق سایت‌های اینترنتی، روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، طرح‌های آموزشی، کتاب‌ها و موسسات غیردولتی و با سایت رژیم صهیونیستی و آمریکا، سعی کرده است در قزاقستان زمینه شکل‌گیری دموکراسی هدایت شده را فراهم سازد و در انقلاب مخملی قرقیزستان نیز نقش‌آفرین بوده است.

ماجرای ملاقات سوروس با خاتمی
بنا‌بر اسناد منتشر شده در سایت رسمی بنیاد جامعه باز‌، ارتباط جورج سوروس با محمدخاتمی از سال 2003 میلادی برقرار شده است. در همین رابطه خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهریور 88 گزارشی را به شرح زیر منتشر کرد: «جورج سوروس رئیس هیات مدیره موسسه جامعه باز در مراسمی که به مناسبت هشتمین سالگرد حوادث یازدهم سپتامبر در نیویورک برگزار شد‌، ضمن تاکید بر لزوم تقویت رویکردهای روادارانه در جهان اسلام‌، دیدار خود با محمد خاتمی در سال 2006 میلادی را در همین راستا ارزیابی کرد.
به گزارش ایرنا‌، جورج سوروس که شامگاه 11 سپتامبر 2009 در سالن اجتماعات هتل بین‌المللی ترامپ (Trump International Hotel) نیویورک و در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمان‌های غیردولتی آمریکا سخن می‌گفت، ضمن تحلیل ریشه‌های واقعه 11 سپتامبر اظهار داشت: ریشه‌های واقعه تاریخی 11 سپتامبر 2001 را باید در بنیادگرایی، تصلب و عدم رواداری بخشی از مسلمانان جست‌و‌جو کرد.
رئیس هیات مدیره موسسه جامعه باز ادامه داد: در مقابل این جریان ستیزه‌جو، بخشی از اندیشمندان مسلمان نظیر نصر حامد ابوزید، عبدالکریم سروش و محمد خاتمی با بهره‌گیری از آموزه‌های کارل پوپر تلاش می‌کنند تا اسلام را با دنیای مدرن آشتی داده و رواداری را در جوامع اسلامی ترویج کنند.
جورج سوروس اظهار کرد: موسسه جامعه باز در راستای هدفگذاری‌های خود همواره تلاش کرده است تا آن دسته از جریان‌های فکری را در جهان اسلام مورد توجه قرار دهد که به ارزش‌های جهان مدرن (سکولار) پایبندی بیشتری دارند.
وی در همین رابطه اظهار کرد: یکی از بهترین جلساتی که من در ارتباط با پیشبرد دموکراسی در جهان اسلام و بویژه ایران در آن حضور یافتم، ملاقاتی بود که در روز سه‌شنبه 14 سپتامبر 2006 با محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق ایران برگزار کردم.
جورج سوروس در ادامه سخنانش با بیانی طنز افزود: من حدود 10 سال در انتظار دیدار آقای خاتمی بودم و به همین دلیل این دیدار آنچنان برای من جذاب و به یاد ماندنی بود که حتی روز و ساعتش نیز در حافظه‌ام ثبت شده است.
طراح و حامی مالی انقلاب‌های مخملی سپس تاکید کرد: البته من در 14 ژانویه 2005 بعد از سخنرانی جواد ظریف در موسسه جامعه باز، حدود یک ساعت با ظریف صحبت کرده بودم و دغدغه‌های خود را در خصوص روابط ایران و آمریکا با توجه به پیشینه‌ای از بی‌اعتمادی نسبت به برنامه اتمی ایران و نیز تنش‌های تاریخی ناشی از نقش ایالات متحده در خاورمیانه به ظریف که آن زمان سفیر ایران در سازمان ملل بود، منتقل کرده بودم.
جورج سوروس افزود: هدف از دیدار من با محمد خاتمی نیز دستیابی به آگاهی از درون کشوری منزوی بود، کشوری که برای برقراری ارتباطات با آن فرصت‌های محدودی وجود دارد و با توجه به تحولات اخیر منطقه چنین جلساتی ارزشمند است و می‌تواند به اتخاذ تصمیمات سیاسی موثر کمک کند.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه جامعه باز ادامه داد: در این جلسه من به خاتمی گفتم که جوانان ایران ‌به‌عنوان بخش بزرگی از جمعیت ایرانیان، مشتاق تغییری سیاسی هستند که حاصل آن جامعه‌ای آزادتر باشد.
سوروس ادامه داد: به خاتمی گفتم که هرچند دغدغه خاطر کنونی بیشتر ایرانیان وضعیت اقتصادی خودشان است و انتخابات ژوئن 2005 نیز همین موضوع را تایید می‌کند اما باید گرایش‌هایی را در ایران تقویت کرد که آزادی بیان و ارتباط با جهان آزاد را مولفه‌های اصلی پیشرفت و ثبات ایران می‌دانند.
وی سپس اظهار کرد: به خاتمی گفتم با اینکه تعداد بسیاری از شهروندان سرخورده ایرانی از تغییرات اساسی در ساختار سیاسی ایران حمایت خواهند کرد اما آنان هنوز فاقد «گروه‌های سازماندهی شده» برای پشتیبانی از یک انقلاب (براندازی) هستند.
جورج سوروس ادامه داد: به خاتمی گفتم که سرعت جوانگرایی جمعیت و شدت بیکاری در ایران احتمال تغییر در کوتاه‌مدت را کاهش می‌دهد و برای این منظور باید به باز کردن بیشتر فضا، توسعه سازمان‌های غیردولتی و افزایش تعداد رسانه‌های مستقل کمک کرد تا یک دموکراسی پرشور و روادار در ایران نهادینه شود.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه جامعه باز سپس به اظهارات خاتمی اشاره کرد و گفت: خاتمی در این جلسه به من گفت که تعارض موجود بین ساختار حقیقی و ساختار حقوقی در ایران مهم‌ترین مانع برای پیشرفت و توسعه روابط ایران با غرب است.
سوروس افزود: خاتمی معتقد بود که دموکراسی و رواداری دولت با ساختار کنونی یک حکومت مذهبی که در راس آن رهبر مذهبی حکمرانی می‌کند، به دست نخواهد آمد.
وی افزود: خاتمی انتخاب احمدی‌نژاد را حرکتی در جهت تثبیت بیشتر قدرت رهبر مذهبی ایران ارزیابی کرد و معتقد بود که در دوران احمدی‌نژاد جامعه مدنی تحت فشارهای بیشتری قرار گرفته است.
رئیس هیات مدیره موسسه جامعه باز اظهار کرد: خاتمی معتقد بود که در دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری خود با هیولای انسداد سیاسی همه‌روزه دست و پنجه نرم کرده است و این بن‌بست سیاسی علی‌رغم گفت‌و‌گو‌های متداول و دامنه‌دار سیاسی در راس حاکمیت همچنان برقرار است.
سوروس ادامه داد: خاتمی در این جلسه به من گفت که کلید قفل بسته شده سیاست در ایران تنها و تنها فشارهای اجتماعی و کمپین‌های وابسته به جنبش‌های دانشجویی، کارگری و زنان است که باید خواسته‌های گروهی و شعار تغییر را از درون دفاتر دربسته خود به سطح معابر عمومی منتقل کنند.
وی اظهار کرد: خاتمی در این دیدار کاملا در نقش رهبر مخالفین دولت در ایران صحبت می‌کرد.
سوروس ادامه داد: من مجددا در سی و هشتمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس در ژانویه 2007 با خاتمی ملاقات کردم که متوجه شدم، پس از یک سال دغدغه‌های خاتمی رادیکال‌تر شده است تا آنجا که وی به دلیل برخی مشکلات سیاسی و حذف سیاسی گسترده همکارانش ناچار شد اجلاس داووس را نیمه‌کاره به مقصد تهران ترک کند.
سوروس در ادامه مدعی شد: برخلاف آنچه که از دخالت موسسه جامعه باز در تحولات اخیر ایران و آنچه که طی ماه‌های قبل در سطح خیابان‌های تهران ‌به‌عنوان تلاش برای آزادی و دموکراسی مشاهده می‌شد، گفته می‌شود، این موسسه هیچ گاه در امور داخلی ایران دخالت نکرده است.
رئیس هیات مدیره موسسه جامعه باز اظهار کرد: حضور موسسه جامعه باز در ایران در سال 2003 (1382 خورشیدی) و با دعوت رسمی دولت سابق ایران صورت گرفت که این فعالیت‌ها با آگاهی دولت آمریکا و در تبعیت کامل از مجوزهای ویژه صادر شده از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام شده است.
سوروس ادامه داد: فعالیت مؤسسه جامعه باز در ایران همواره بر کمک‌های بشردوستانه، بهداشت عمومی و هنر و فرهنگ متمرکز بوده است.
سوروس تاکید کرد: تلاش‌های مؤسسه جامعه باز در ایران با هدف منتفع شدن مردم ایران و پیشبرد گفت‌وگو بین ایرانیان و جامعه بین‌المللی صورت می‌گیرد.
رئیس هیات مدیره موسسه جامعه باز بار دیگر تأکید کرد: من در اینجا اعلام می‌کنم که برخلاف تبلیغات رسمی دولت ایران، مؤسسه جامعه باز نقشی در تحولات اخیر ایران که آن را انقلاب سبز نامیده‌اند، نداشته است.
وی با اعلام اینکه انقلاب سبز ایران و تمامی تحولات مرتبط با آن بر اساس خواسته و اقدام رهبران جامعه مدنی ایران برای رسیدن به پیشرفت و آزادی است، به نقش موسسه خود اذعان کرد و یادآور شد: نقش موسساتی چون جامعه باز در چنین تحولاتی حداکثر نقش الهام‌بخشی بوده است.
سوروس در همین رابطه اظهار کرد: با حضور رهبران هشیاری چون خاتمی و موسوی، انقلاب سبز ایران پیشرفت‌های اعجاب‌آوری را در ماه‌های اخیر داشته است.
رئیس هیات مدیره موسسه جامعه باز در پایان و ضمن آشکار ساختن نقش مداخله‌جویانه خود در حوادث اخیر ایران تاکید کرد: امیدوارم با پیشروی انقلاب سبز ایران و همکاری و ارتباط گسترده‌تر رفرمیست‌های ایرانی با موسسه جامعه باز، ساختاری دمکراتیک را در ایران پایه‌گذاری نماییم.
گفتنی است جلسه سخنرانی جورج سوروس در هتل بین‌المللی ترامپ، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.»
خبرگزاری فارس نیز پس از انتشار گزارش ایرنا در مورد دیدار جورج سوروس با محمد خاتمی چنین نوشت: «انتشار خبر مربوط به مشروح مذاکرات سه سال پیش سیدمحمد خاتمی و جرج سوروس به نقل از سوروس در جلسه‌ای که به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر در هتل بین‌المللی ترامپ (Trump International Hotel) نیویورک و در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمان‌های غیردولتی آمریکا واکنش شتابزده دفتر رئیس‌جمهوری سابق کشورمان و رسانه‌های حامی وی را در پی داشت، به‌طوری که ضمن تکذیب این خبر، روشنگری ایرنا را دروغ‌پردازی خواندند. متعاقب این تکذیب و پوشش یکپارچه آن به‌عنوان تیتر یک روزنامه‌ها و سایت‌های حامی خاتمی، بی‌بی‌سی فارسی نیز دست به‌کار شد و به نقل از فردی که او را ایمی ویل مسوول ارتباطات رسانه‌ای موسسه جامعه آزاد متعلق به سوروس می‌خواند، خبر داد: آقای سوروس با آقای خاتمی آشنایی شخصی ندارد و تماسی با او نداشته است. این خبر اگرچه در این رسانه‌ها به‌عنوان تکذیبیه دفتر سوروس مطرح شد اما هیچ نشانی از فرد مصاحبه‌شونده بی‌بی‌سی به‌عنوان یک مقام مسوول در سایت موسسه جامعه آزاد (www.soros.org) وجود ندارد و در ضمن دفتر سوروس یا سایت رسمی موسسه نیز هرگز نسبت به تکذیب این خبر اقدام نکرد. اما در حالی که دفتر خاتمی اظهارات کیان تاجبخش درخصوص دیدار وی با سوروس و سپس خبر ایرنا را تکذیب کرد، سند جدیدی برگرفته از مقاله سه سال پیش «کنت تیمرمن» (Kenneth R. Timmerman) مدیر اجرایی موسسه‌ موسوم به «بنیاد دموکراسی برای ایران»، پرده جدیدی از جزئیات شام محرمانه سوروس و خاتمی را فاش کرد.
تیمرمن، مؤسس بنیاد دموکراسی برای ایران است که خود نیز مدیر اجرایی آن بود. وی که از نیروهای بخش پژوهشی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است، با موسسه آمریکن اینترپرایز و همچنین پروژه قرن جدید برای آمریکا نیز همکاری دارد. این موسسات همانند موسسه جامعه باز سوروس آمریکا به‌صورت ویژه روی موضوع ایران تمرکز دارند. اما تیمرمن سه سال پیش در تاریخ 15 سپتامبر 2006 مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی نیوز مک ( http://archive.newsmax.com/archives/ticles/2006/9/14/205414.shtml?s=sr) با اشاره به موضوع هسته‎ای ایران و بررسی پیشنهادهایی برای چگونگی توقف ایران هسته‌ای از دیدار محرمانه سوروس و خاتمی در یک ضیافت شام خبر داده بود. تیمرمن در این زمینه نوشت: «همزمان و کمتر از یک مایل دورتر از محل گفت‌وگوی پهلوی با سانتوروم و مارتینز در سنای آمریکا، جرج سوروس و دیگر مخالفان دولت بوش در هتل «هایت» گردهم آمده بودند تا تعامل دولت با تهران را خواستار شوند. سوروس خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست که به همت «بنیاد آمریکای نوین» برگزار شده بود، درباره یک «معامله بزرگ» با تهران سخن گفت که به رسمیت شناخته شدن ایران از سوی آمریکا، پایان رویارویی هسته‌ای از طریق مذاکرات و ازسرگیری مناسبات عادی میان دو کشور را در بر خواهد داشت.
برخی مقامات روز پنجشنبه به نیوزمکس گفتند که سوروس در همین هفته و در یک مراسم خصوصی صرف شام در بوستون، درباره این ‌معامله بزرگ با ‌محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق ایران گفت‌وگو کرد. یک ایرانی که در آن مراسم شام حضور داشت، گفت: «خاتمی به ما گفت که آمریکا باید مذاکره با ایران را آغاز کند. او افزود که ایران مسلما خواهان تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، اما نه ‌به‌عنوان یک پیش‌شرط برای مذاکرات است. با این حال، فرد یادشده به نقل از خاتمی گفت که ایران «غنی‌سازی سوخت هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد»، زیرا وعده‌های غرب را مبنی بر عرضه سوخت مورد نیاز نیروگاه بوشهر باور ندارد. نیروگاه بوشهر با وجود 11 سال فعالیت پیمانکاران روسی، هنوز عملیاتی نشده است.
این مقام ایرانی همچنین گفت: «از این رو، یک برنامه R&D(تحقیق و توسعه) اجرا می‌شود و اگر حاضر به پذیرش آن نباشید، هیچ معامله بزرگی در کار نخواهد بود.» «استیون کلمنز»، مدیر «برنامه راهبرد آمریکا» در بنیاد آمریکای نوین نیز در مراسم صرف شام خاتمی با سوروس شرکت داشت و سخنان مقام ایرانی را تصدیق کرد. «هومن مجد»، روزنامه‌نگار آزاد که در طول اقامت خاتمی در آمریکا، مشاور و مترجم او بود، گفت، سفر خاتمی به آمریکا از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود. ‌این سفر با شروع ضرب‌الاجل سازمان ملل برای تعلیق غنی‌سازی، دقیقا همزمان شد. کلمنز انجام یک «‌معامله بزرگ» بر سر برنامه هسته‌ای با ایران را کار سخت و دشواری خواند که به نتیجه رساندن آن، راحت و آسان نیست.
یک ایرانی که در میهمانی شام خاتمی با سوروس، او را همراهی می‌کرد، گفت، رئیس‌جمهوری سابق ایران در توضیح رد مکرر پیشنهادهای آمریکا‌- از جمله تلاش چند ساله «بیل کلینتون» - درباره یک «معامله بزرگ» از سوی تشکیلات رهبری ایران‌، کلینتون را مسوول این بن‌بست دانست. این ایرانی گفت: ‌«پس از عذرخواهی مادلین آلبرایت وزیر خارجه وقت آمریکا بابت مداخله آمریکا در کودتای 1953 علیه دولت محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت ایران‌، همه مسائل در جهت آشتی پیش می‌رفت. ‌اما، خاتمی گفت، کلینتون، با «نامنتخب» خواندن تشکیلات رهبری ایران، این معامله را ضایع کرد.» کنت تیمرمن که مقالاتش گاهی در پایگاه اینترنتی newsmax.com منتشر می‌شود، چندی پیش نیز نوشته بود: بنیاد ملی برای دموکراسی میلیون‌ها دلار را در دهه‌های گذشته برای راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی در اوکراین و صربستان هزینه کرده و سیاسیون آنها را با تکنیک‌های سازماندهی و ارتباطات آموزش داده است.
وی همچنین افزوده بود: بنیاد ملی دموکراسی از ستاد میرحسین موسوی حمایت می‌کرده و این اقدام را از راه ارتباط با سازمان‌های غیر‌دولتی خارج از ایران انجام می‌داده است.
این سازمان‌ها آماده بودند تا به محض اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران معترضان را سازماندهی کنند. همچنین موسوی پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات به شکل غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که در این انتخابات به پیروزی رسیده است. اما شواهد ایرنا درباره دیدار خاتمی و سوروس به روایت کنت تیمرمن خلاصه نمی‌شود، به‌طوری که سیدمحمد خاتمی 25 شهریورماه 85 هنگامی که پس از دو هفته از سفر به آمریکا به ایران بازگشت، در تشریح نتایج سفر خود ضمن رد این مساله که سفرش غیرمنتظره بوده است، جزئیاتی از افراد و مقاماتی را که در این سفر با آنها دیدار داشته است، بیان کرد.
خاتمی اگرچه در برخی موارد به مکان دیدارها و حتی میزان جمعیت حاضر در آنها نیز اشاره دقیق داشت اما هنگامی که به موضوع دیدارش با روسای تینک تانک‌های آمریکا (اتاق‌های فکر) رسید، حاضر نشد جزئیاتی را بیان کند و تنها گفت: «فرصتی پیش آمد تا با برخی از روسای تینک تانک‌ها که دولتی نیستند اما فکرآفرین و ایجاد‌کننده‌ فکر هستند و در جامعه علمی، فرهنگی و سیاسی آمریکا تاثیرگذارند، دیدار کنم.» شاید اگر خاتمی در قبال خبر دیدارش با سوروس که نخستین‌بار کیان تاجبخش به آن اشاره و تاکید کرد ارتباطات مستمری بین این دو، وجود داشته است، اقدام به تکذیب شتابزده نمی‌‎کرد، اکنون اوضاع به مراتب برای وی راحت‌تر بود و لازم نبود رسانه‌های نزدیک به او از تهران تا لندن هر روز برای تکذیب مستندات روشن در زمینه این دیدار با دشواری مواجه شوند.


تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

هیچ نظری موجود نیست: