مبارزه با اعتیاد موفقیت هایی داشته اما مطلوب نبوده است/باید در برنامه ها تجدید نظر کنیم

 
معاون وزیربهداشت درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد:

مبارزه با اعتیاد موفقیت هایی داشته اما مطلوب نبوده است/باید در برنامه ها تجدید نظر کنیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به رغم موفقیت هایی که داشته اما تاکنون مطلوب نبوده بنابراین باید در بسیاری از این برنامه ها تجدیدنظر کنیم.
دکتر رضا ملک زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین، اعتیاد را مسئله خیلی پیچیده ای دانست و اظهارکرد: متولی عمده مبارزه با آن شامل ستاد مشترکی بین همه وزارتخانه ها از جمله وزارت کشور و وزارت بهداشت؛ سازمان برنامه وبودجه، نیروی انتظامی،رسانه ملی و چندین نهاد ودستگاه دیگر در این باره مسولیت دارند و آنچه ما در وزارت بهداشت انجام می دهیم درمان افراد معتاد است.

وی ادامه داد: در حقیقت وظیفه اصلی ما درمان افراد معتاد آن هم با روش های صحیح است.ضمن اینکه به طور کلی ما با رفتارهای خشونت آمیز در این زمینه موافق نیستیم.

ملک زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون مبارزه ها مطلوب نبوده البته موفقیت هایی داشته اما نگاه به شرایط کنونی حاکی از آن است که باید در بسیاری از برنامه ها تجدید نظر کنیم.

Image result for ‫اعتیاد‬‎

وی تأکید کرد: نکته خیلی مهم آن که باید بپذیریم اعتیاد یک بیماری است و فرد معتاد به عنوان یک بیمار نیاز به کمک و درمان دارد و البته این یک جرم هم محسوب می شود.
بیشترین علل گرایش جوانان به مواد مخدر
وی یکی از علل گرایش جوانان به اعتیاد را فراوانی و ارزانی مواد مخدر و بیکاری دانست و افزود: برای این دو مورد مذکور به عنوان مسائل اجتماعی باید راهکارهای اندیشید و از طرفی دیگر برای جوانان در جامعه تفریحات سالم، شادی و نشاط را باید فراهم کرد تا سراغ مواد افیونی وویرانگرنروند.

هیچ نظری موجود نیست: