تغذیه نوزاد با شیر مادر در امارات متحده عربی اجباری شد

تغذیه نوزاد با شیر مادر در امارات متحده عربی اجباری شد

امارات متحده‌ی عربی قانونی تصویب کرد که مادران را موظف می‌کند به نوزادان خود تا ۲سالگی شیر مادر بدهند. پدر می‌تواند در صورت امتناع مادر از او به دادگاه شکایت کند.این قانون باعث اعتراض زنان شاغل و حامیان حقوق زن شده است.
"شورای ملی فدرال" دولت امارات متحده‌ی عربی قانونی را تصویب کرد که مادر را موظف می‌کند تا دست‌کم دوسالگی فرزندش از شیر او تغذیه کند.

این قانون بی‌سابقه می‌گوید در صورت امتناع مادر از تغذیه‌ی فرزند با شیر خود، پدر می‌تواند از مادر به دادگاه شکایت کند. این قانون بخشی از مصوبات تازه‌ی قانون "حمایت از کودک" در این کشور عربی حاشیه‌ی خلیج فارس است.

وب‌سایت خبری "نشنال" در امارات متحده‌ی عربی گزارش داد که بحث موافقان و مخالفان بر سر تصویب این قانون تازه‌ی جنجالی در نشست شورای ملی فدرال کشور بسیار جدی بود.

مریم الرومی، وزیر خدمات اجتماعی این کشور که از مخالفان طرح است، گفت که قانون‌گذار عملا راه را باز می‌کند تا پدر به بهانه‌ی واهی از مادر بچه شکایت کند و این قانون را طرحی در راستای دامن زدن به تنش در خانواده‌ها دانست.

با این‌حال موافقان طرح را در راستای حمایت از حقوق کودک و "پایبندی به ارزش‌های اسلام" دانستند.

هنوز مشخص نیست که قانون تازه قرار است با چه شیوه‌ها و راهکارهایی اجرایی شود و قانون‌گذاران با چه شیوه‌ای می‌خواهند بررسی کنند که هر کودک تا دوسالگی از شیر مادر تغذیه شده است.

قانون جنجال‌برانگیز تازه مادرانی را که از شیردهی ناتوان‌اند معاف کرده است. با این‌حال تاکید کرده که برای کودکان این مادران باید دایه‌ای برای شیردهی استخدام شود.

قانون مشخص نکرده است که دقیقا کدام مادران از شیردهی "ناتوان" محسوب شده و از قاعده‌ی تازه مستثنا خواهند شد. معلوم هم نیست که آیا دولت هزینه‌ی استخدام دایه را خواهد پرداخت یا تامین هزینه برعهده‌ی خانواده‌ها خواهد بود.

اعضای شورای ملی فدرال امارات متحده‌ی عربی قول دادند راهکارهایی را پیش‌بینی کنند که زنان شاغل راحت‌تر بتوانند برای دوسال تمام به کودک خود شیر دهند. آن‌ها همچنین مدعی شدند که این قانون گام موثری برای ایجاد رابطه عاطفی عمیق‌تر میان مادر و کودک است.

با این‌حال این وعده‌ها مادران شاغل و نهادهای مدافع حقوق زنان در خاورمیانه را آرام نکرده است. آن‌ها قانون تازه را گامی در راه محدود کردن اختیار زن بر تن خود و در راستای خانه‌نشین کردن زن‌ها ارزیابی می‌کنند. فعالان حقوق زن می‌گویند این قانون به زنانی که تازه مادر شده‌اند فشار عصبی و استرس بیشتری وارد می‌کند و کمکی برای مراقبت از حال مادران نیست.

تحقیقات بسیاری بر فواید شیر مادر برای سلامتی کودک و برتری‌اش به شیرخشک تاکید می‌کنند. برخی تحقیقات می‌گویند کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند سلامت جسمی و حتا روحی بیشتری دارند. با این‌حال این اولین‌بار است که کشوری در پی تصویب قانون و اجبار مادران به شیردهی برآمده است.

opium.site: آیا دیازپام و متابولیت ها آن از شیر مادر به بدن کودک وارد می ...
شیر سینه مادر معتاد به شیشه (متامفتامین ) - opium.site - Blogger
opium.site: شیر مادر شانس ارتقای اجتماعی را بالا می‌برد
opium.site: دولت بریتانیا لقاح مصنوعی یک پدر با دو مادر را بررسی ...
opium.site: شیر مادر نوشیدنی ثروتمندان چینی
opium.site: مادران معتاد به شیشه (متامفتامین ) نباید به نوزادان شیر ...
opium.site: اثرات اعتیاد مادر به مواد مختلف بر روی جنین و نوزادان شیر ...
opium.site: مادران معتاد نباید به فرزندشان شیر خود را بدهند

هیچ نظری موجود نیست: