چرا زنان شیشه، ماری‌جوانا و گُل می‌کشند/ آیا مخدر روانگردان بُنزای (بونسای ) وارد ایران شده است

رییس‌کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تحلیل کرد
چرا زنان شیشه، ماری‌جوانا و گُل می‌کشند؟
  رییس‌کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به مخدر خطرناک دیگری به نام بُنزای اشاره کرد و گفت: وجود این مخدر در ترکیه بیداد می‌کند و از آن‌جایی که ترکیه کشوری در نزدیکی ماست ممکن است که این مواد به داخل ایران راه پیدا کند که باید حتما جلوی آن گرفته شود.
اگر می خواهید بیشتر از مسئولین بدانید (لینک های زیر )


مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ترکیه چیست : اعتیاد ...
آیا یک بار مصرف روانگردان بونسای ترکیه اثراتی مشابه با ...
رواج و مصرف ماده مخدر روانگردان صنعتی جدید بونسای در ...
رواج ماده مخدر ماری جوانا مصنوعی (مخدر اسپایس ) مخلوط با ...


البته ممکن است تا به حال این مواد وارد ایران شده باشد.
ما این مشکل را در مورد مخدر گُل نیز داشتیم.
 پیش از ورود مخدر گل  به ایران و در اختیار مردم قرار گرفتن آن، بسیاری از مسئولان و افراد وارد شدن آن به کشور را انکار می‌کردند.
 در حالی که این ماده به دست توزیع‌کنندگان و مردم رسیده بود.
چرا زنان شیشه، ماری‌جوانا و گُل می‌کشند؟
اعتیاد در میان زنان ایرانی افزایش پیدا کرده است.
این خبر جدید نیست. نزدیک به یک‌سال است که هشدارها در این باره بیشتر شده است. خصوصا که بنابرآمار منتشرشده در سال 93 تعداد 279 زن معتاد جانشان را از دست دادند؛ که این تعداد نسبت به سال 92، چیزی در حدود 33 درصد افزایش داشت. آنچه که در میان آمار و ارقام بیش از همه مسئولان را نگران کرده، کشیده‌شدن زنان به سمت مخدرهایی صنعتی مانند شیشه است. به تازگی مسئولین حوزه مواد مخدر گفته‌اند برگ جدیدِ اعتیاد زنان بالارفتن میزان مصرف مخدر گُل یا حشیش صنعتی است.
به گفته کارشناسان، هرچند که این روزها اعتیاد زنان رو به افزایش دارد، اما در گذشته نیز نیز زنان زیادی معتاد می‌شدند. اما تفاوت اعتیاد زنانه در قدیم و حال تفاوت در نوع مواد مصرفی، میزان آن و رده سنی اعتیاد است. اگر زمانی برخی از زنان ایرانی در کنار شوهرانشان به کشیدن تریاک مشغول بودند، حال دختران نوجوان ایرانی در محیط‌هایی غیر از خانواده اولین‌بارِ‌ مصرف مخدر را با مخدرهایی مانند شیشه، ماری‌جووانا و علف تجربه می‌کنند.

بنابر آمار رسمی، زنان به طور کلی 10 درصد از معتادان کشور را تشکیل می‌دهند. این 10 درصد بیش از همه حدِفاصل 20 تا 36 سالگی قرار دارد، اما سن خطر برای شروع مصرف مخدر در میان زنان 15 تا 19 سال است. جدای از این آمار، بسیاری معتقدند میزان اعتیاد زنان تا بخش زیادی پنهان است. چرا که اعتیاد زنان ممکن است به دلایل متفاوت اجتماعی و فرهنگی چندان مشخص شود.


چرا زنان شیشه، ماری‌جوانا و گُل می‌کشند؟

گذشته از هر نوع آمار و ارقام رسمی و غیررسمی، مسئولان و پژوهشگران به‌دنبال دلایل واقعی روند صعودی مصرف مواد مخدر در میان زنان هستند.
  دکتر فرید براتی - رییس‌کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از دلایل روانی مصرف مواد مخدر در میان زنان ایرانی سخن می‌گوید. او معتقد است تا زمانی که تعریف مشخص و درستی از زن ایرانی نداشته باشیم و نگاهمان را تغییر ندهیم، نمی‌توانم ازاعتیاد زنان پیشگیری کنیم.

فرید براتی‌سده گفت: مسلما ما با افزایش مصرف مواد مخدر در میان زنان روبرو هستیم. اما میزان آن به‌روشنی مشخص نیست. البته آمار که درباره اعتیاد زنان پیش رو داریم به دو دلیل عمده در دستمان هست. یکی از این دلایل افزایش مراکز درمان ترک اعتیاد زنان در سال‌های اخیر است. با تاسیس این مراکز تعداد زیادی از زنان معتاد به این مراکز رفتند که بخشی از آمار توسط این مراکز ترک اعتیاد روشن شد. دلیل دیگر کم‌اهمیت‌تر شدن خوردن "برچسب" یا "انگ اجتماعی" برای زنان است. اگر زمانی زنان اعتیاد را انگی از میان نرفتنی تصور می‌کردند، حال راحت‌تر درباره اعتیاد و مصرف مواد مخدر صحبت می‌کنند.

دکتر براتی با واکاوی دلایل افزایش اعتیاد در میان زنان ادامه داد: دلایل مختلفی را می‌توان برای رشد اعتیاد زنان برشمرد. اما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این دلایل، ابراز وجود کردن از این طریق است. از آن‌جایی که برای ابراز هویت اجتماعی زنان راهکارهای مشخصی وجود ندارد، اعتیاد می‌تواند راهی باشد که زنان خود آن را برگزینند.


وی با تشریح دلایل استفاده از مخدرهایی مانند شیشه و ماری‌جووانا در میان زنان توضیح داد: زن‌ها بیشتر سعی می‌کنند به سراغ مخدرهایی بروند که میزان اعتیادآوری آن‌ها زیاد نیست. زمانی زنان تصور می‌کردند که مخدر شیشه اعتیاد آور نیست، اما پس از مدتی اعتیاد شدید به این مواد مشخص شد. زنان از آن‌جایی که گمان می‌کردند این مواد اعتیاد نمی‌آورند و همچنین می‌توانند خواصی مانند لاغرشدن داشته باشندبیش از سایر مواد به آن‌ها تمایل نشان دادند.

چرا زنان شیشه، ماری‌جوانا و گُل می‌کشند؟
سلامت روان زنان
براتی‌سده همچنین به موضوع مهمی به نام سلامت روان اشاره کرده و در ادامه گفت: بحث سلامت روان زنان در امر اعتیاد بسیار مهم است. اگر اعتیاد زنان روند افزایشی دارد بخش مهمی از آن به مشکلات سلامتِ روان زنان بازمی‌گردد.

 متاسفانه مسئولان نیز صراحتا گفته‌اند که در مورد بهداشت روانی افراد در طرح تحول نظام سلامت اقدامی نمی‌توان انجام داد.
 سلامت روان زنان، جزو آن دسته از مواردی است که در مورد زنان نادیده گرفته شده است. از آن‌جایی که نرخ اختلالات روانی در زنان بیشتر است، می‌تواند بر مصرف مواد تاثیر زیادی بگذارد.
کما اینکه تمام سیستم‌های اجتماعی و انسانی به یکدیگر مربوط‌اند.

دکتر فرید براتی‌سده درباره نگرانی‌هایی که نسبت به استفاده زنان از ماده گُل وجود دارد و همچنین درباره این مخدر توضیح داد: در حشیش دوماده وجود دارد، که یکی از آن دو خاصیت درمانی دارد و می‌تواند اثرات ماده دیگر حشیش را که با توهم و نشئگی همراه هست کاهش دهد.

 در مخدر گُل(که به حشیش صنعتی معروف شده) این بخش درمانی و کاهش‌دهنده را از حشیش جدا می‌کنند که تاثیر، شدت و نشئه‌آوری آن را بسیار بیشتر از ماری‌جوانا می‌کند.
 هشداری که باید در رابطه با این مخدر داد اشکال جدید ورود آن به مصارف مردم است؛ در کشورهای آمریکایی و اروپایی این مواد به صورت چاشنی غذا استفاده می‌شود، که ما باید جلوی ورود این اشکال را بگیریم.

رییس‌کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به مخدر خطرناک دیگری به نام بُنزای اشاره کرد و گفت: وجود این مخدر در ترکیه بیداد می‌کند و از آن‌جایی که ترکیه کشوری در نزدیکی ماست ممکن است که این مواد به داخل ایران راه پیدا کند که باید حتما جلوی آن گرفته شود.

 البته ممکن است تا به حال این مواد وارد ایران شده باشد. ما این مشکل را در مورد مخدر گُل نیز داشتیم. پیش از ورود این ماده به ایران و در اختیار مردم قرار گرفتن آن، بسیاری از مسئولان و افراد وارد شدن آن به کشور را انکار می‌کردند. در حالی که این ماده به دست توزیع‌کنندگان و مردم رسیده بود.
بهترین کار چیست؟

دکتر براتی در ادامه تصریح کرد: ما باید در زمینه مواد مخدر بسیار قوی‌تر و به روزتر عمل کنیم. دو عامل آگاه‌سازی و پیشگیری در این زمینه بسیار موثر است. پیش از ورود مخدرهای جدید ما باید بتوانیم به‌سرعت آن‌ها را شناسایی کرده و نسبت به آن آگاهی ببخشیم. اقدامی که در رابطه با مخدر گُل انجام ندادیم و حالا هرگونه اقدامی نوعی مداخله سطح سوم در این رابطه است و کار از پیشگیری گذشته است.

رییس‌کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در انتها گفت: متاسفانه دستگاه‌های اطلاع‌رسانی ما ضعیف است.



 انواع رسانه‌های ما باید دست به دست یکدیگر بدهند و درمورد مخدرها آگاهی‌بخش باشند. با ابراز تاسف باید اذعان کنم که در مدارس ما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و همچنین در رسانه ملی آگاهی‌بخشی موثر و مفیدی درباره این مخدرها صورت نمی‌گیرد. کمک به پیشگیری و آگاهی سازی درمورد مواد مخدر در کشور نیازمند راهکارهای جدید و قوی، زیر نظر و مدیریت رئیس دولت و همت رسانه‌ای و همگانی است.
منبع فرارو تاریخ انتشار
عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقابله با مخدر گل توجیه پذیر نیست
وجود ماده مخدر گل و کشت ماری جوانا و ساخت شیشه در تهران تکذیب می شود مدعیان سند ارائه کنند ؟ (طنز گل و بلبل )
ماری جوانا گل - opium.site - Blogger
کانابیس زغال اخته (بلوبری ) ماری جوانا گل Blueberry (Cannabis) ماری جوانا گل طلایه دار ورود و رواج ماده مخدر اسپایس (کانابیس صنعتی ) چالشی بین ایران و اسرائیل
فرم های رایج ماری جوانای گل در ایران (زغال اخته -هیز -نیروانا ) heaz( Cannabis )-Nirvana Aurora Indica -Blueberry ( Cannabis ) تاریخچه ماری جوانای گل در ایران (لیست دلالان وتولی...
  • فلسفه و راز خلقت گیاه مقدس شاهدانه (ماری جوانا ) ...



  •  مصرف ماده مخدر ماری جوانا جدید (مخدر گل و اسپایس ) در حاملگی خطرناک است (اثرات مخدر گل بر جنین ) High Potency And Synthetic Marijuana Pose Real Dangers in First Weeks of Pregnancy
  • من به دشمن دانا و باهوش هر چند شیطانی مثل کانابیس...
  • چگونه گیاه شاهدانه هدیه بهشتی خداوند تبدیل به پنجه شیطان برای رسیدن به سعادت جهنمی و اسمان نهم شد
    opium.site: من اثرات درمانی گیاه شاهدانه را ستایش می کنم
    اسopium.site: خداوند گل انسان رابا پنجه شیطان (حشیش ) افرید ؟؟
    opium.site: فرم های رایج ماری جوانا گل در ایران (زغال اخته -هیز -نیروانا ...
    opium.site: سوء استفاده جنسی ,و رواج فحشا و اعتیاد به مخدر شیشه ...
    opium.site: مخدر جدید گل سویه ماری جوانای کش افغان Kush Cannabis ...
    opium.site: افسانه جاسوسی ماری جوانای بکر زای G13 جی سیزده G-13 ...
    فلسفه و راز خلقت گیاه مقدس شاهدانه (ماری جوانا ) - opium.site - Blogger
     opium.site: ترک و درمان اعتیاد به مخدر گل (ماری جوانا گل ) با ...
    دیگر مخدر گل را نمی توانید ماست مالی کنید سردار؟ - opium
    (مخدر گل ) Kush (Cannabis) - opium.site - Blogger
    opium.site: مصرف ماده مخدر ماری جوانا جدید (مخدر گل و اسپایس ) ...
    opium.site: چرا مصرف حشیش و ماری جوانا باعث افزایش اشتها و ...
    opium.site: واکس گوش ماری جوانا از کلرادو امریکا تا شهرک ...
    opium.site: اثرات درمانی حشیش و ماری جوانا
    opium.site: آیا امکان دارد دختری با نشستن روی توالت فرنگی ...
    opium.site: مردی در امریکا به جرم فروش ماری جوانای مصنوعی ...
    opium.site: آیا ماری جوانا و حشیش مواد مخدر سیاسی هستند Do ...
    opium.site: برداشت ماریجوانا و حشیش در آذربایجان غربی ...
    opium.site: ماده مخدر افلاطونی (کلم پلو)کوکتل حشیش با ...
    opium.site: تصویب لایحه قانونی شدن مصرف روغن حشیش حاوی ...
    دانشجویان دختر دانشگاه ها می گویند - opium.site - Blogger
    opium.site: سوالات پزشکی :استفاده از عسل و شکر در مقاربت ...
    ایرانی ها موفق به ساخت ماده مخدرشیشه ( متامفتامین )از خون شتر شدند


    opium.site: سیانور، مدفوع انسان و زهره گاو مواد تشکیل دهنده ...
    مواد اولیه و مکان های ساخت روانگردان اکستازی در ای... -
    opium.site: ضرورت زدن شلاق به کمر مسئولان مرتبط با مواد ...
    opium.site: در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما ...
    کارنامه مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر (1) - opium.site - ...
    opium.site: نماینده گان مجلس از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با ...


    نه شیر شتر نه شلاق بر پیکر ستاد مبارزه با مواد مخدر خرما از کره گی الاغ بود
    دی متیل هپتیل پیرن Dimethylheptylpyran کانابیس صنعتی و یک سلاح کشتار جمعی برای امریکا
    opium.site: در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما ...
    opium.site: ضرورت زدن شلاق به کمر مسئولان مرتبط با مواد ...
    کانابیس صنعتی جدید HU-320 دارای اثرات دارویی مشابه کانابیدیول Cannabidiol شاهکار دکترRaphael Mechoulam
    سیستم اندوکانابینوئید چیست Endocannabinoid system - ...
    opium.site: کانابینوئید مصنوعی جدید O-1871 (کانابیس ...
    opium.site: کانابیسیکلوهگزانول Cannabicyclohexanol ...
    opium.site: اثرات اگونیست و آنتاگونیست گیرنده های NMDA ...
    سیستم گلوتامینرژیک(گلوتاماترژیک ) - opium.site - Blogger
    opium.site: سربازانی که با توهم HU-210 همدیگر را می کشند ...
    opium.site: اسرائیل و امریکا می خواهند مردم جهان را دیوانه کنند ؟
    opium.site: مخدر اسپایس spice امریکا به جنگ با مخدر ...
    opium.site: پسر خوب Nice Guy (اسپایس )چهار جوان را در ...
    opium.site: انچه باید در مورد کانابیس های صنعتی بدانیم (سه ...
    opium.site: پرگننولون (pregnenolone) امیدی تازه در درمان ...
    opium.site: ماده مخدر HU-210 اسپایس توسط اسرائیل ساخته ...
    opium.site: چشم روشنی نوبرانه کانابیس صنعتی جدید AK-47 ...
    کانابیس صنعتی جدید CP 47497 or (C7) - opium.site - ...
    opium.site: کانابیس زغال اخته (بلوبری ) ماری جوانا گل ...
    opium.site: ماده روانگردان صنعتی کانابینوئید UR-144 چیست
    opium.site: کانابینوئید صنعتی AM-2201 چیست ؟
    دکتر جان ویلیام هافمن jwhاولین کاشف کانابینوئید مصنوعی ...
    opium.site: آناندامیدAnandamide چیست
    opium.site: ماده مخدر روانگردان spiceاسپایس اسرائیل HU ...
    علت خروج باد از واژن و درمان نفخ واژن چیست - opium.site


  • opium.site: ماده مخدر گل کش افغان ریسک Aboulia ابولیا و سندرم فقدان ...
    opium.site: ماده مخدر جدید گل چیست و چه تفاوتی با ماری جوانا دارد (رواج ...
    opium.site: ماده مخدر گل قویتر و توهم زا تر از ماری جوانا و حشیش است



    هیچ نظری موجود نیست: