تاثیر مثبت برداشتن تحریم ها بر موضوع مقابله با مواد مخدر

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برداشتن تحریم ها تاثیر جدی و مثبت در امر مقابله با موادمخدر دارد.
سعید صفاتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، فروش ادوات و دادن اطلاعات را دو نکته مهم در امر مقابله با مواد مخدر و اعتیاد عنوان کرد که تحریم ها تاثیری منفی بر آنها دارند.
وی در رابطه با تحریم ادوات در حوزه مواد مخدر اظهارداشت: در این بخش،مواردی همچون تامین سگ های مواد یاب، لوازم الکترونیک، دوربین های دید در شب و سایر تجهیزات و ادوات کشف موادمخدر شامل تحریم است.
وی ادامه داد: در حوزه کاهش تقاضا نیز برای تهیه داروها، لوازم و روش های آزمایشگاهی با مشکلات جدی تحریم مواجه هستیم. به عنوان مثال در بخش روش های آزمایشگاهی تنها از طریق آزمایش ادرار نمی توان مثبت بودن موارد اعتیاد را تشخیص داد زیرا روش های دیگری از جمله تشخیص از طریق مو و بزاق دهان نیز امکان پذیر است که ما در این زمینه نیز در تحریم بوده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد که با برداشتن تحریم ها استفاده از روش های مختلف تشخیص موارد اعتیاد آسان تر شود.
صفاتیان افزود: همچنین با کاهش قیمت دلار ، سود ناشی از قاچاق موادمخدر نیز کاهش می یابد و این کاهش سود ، قاچاقچیان خرد را از عرصه قاچاق خارج و درآمد قاچاقچیان کلان را هم کمتر می کند.
رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به فعالیت گروهی تحت عنوان گروه مینی دوبلین، متشکل از کشورهای اروپایی در زمینه مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و اظهارداشت: با برداشتن تحریم ها این گروه بهتر می تواند به کشورمان در رابطه با مقابله با مواد مخدر کمک کند.
صفاتیان تاکید کرد: در صورت برداشتن تحریم ها ، سرمایه گذاری در حوزه درمان، پیشگیری، برگزاری دوره های تخصصی و شرکت در کنگره های بین المللی و دعوت از افراد از سطوح اجرایی جهان به کشورمان نیز امکان پذیر می شود.
کد خبر: 81561365 (4586353) | تاریخ خبر: 17/01/1394 | ساعت: 13:40|
کمی به خود بیاید و  اموزش  علمی و عملی  نیروهای مبارز با  مواد مخدر را  جهت شناسایی  روانگردان های جدید  را شروع کنید اطلاع رسانی را صد برابر کنید ازمایشگاهای تشخیص مواد مکشوفه مخدر را   به بهترین و اخرین دستگاهای  کشف   مواد مخدر و روانگردان مجهز کنید نه فقط در تهران  بلکه در تمامی  مراکز استانهایی که  همجوار با مرزها هستند سیستم های دستی شناسایی مواد روانگردان جدید را جهت پست های مرزی خریداری و اموزش انرا شروع کنید    وضعیت  بسیار حساس است  روانگردان های صنعتی  را می توان به راحتی قاچاق کرد یک بطری اب یک لیتری با ظاهری ساده و طبیعی می تواند حاوی 3 تن ماده روانگردان توهم زا باشد که  در  جلوی چشم  ماموران مبارزه با مواد مخدر می تواند بدون انکه شکی کسی را بر انگیزد  وارد کشور شود
داستان مورفین و وزیرش تریاک و ترامادول - Opium.Site وبلاگ ...


هیچ نظری موجود نیست: