ریشه کنی مواد روانگردان تعامل دستگاه های دولتی را می طلبد

ریشه کنی مواد روانگردان تعامل دستگاه های دولتی را می طلبد

تهران - ایرنا - استاد دانشکده علوم اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ریشه کنی مواد روانگردان که بسیار خطرناک و کشنده هستند، همکاری و تعامل تمام دستگاههای دولتی را می طلبد، بگونه ای که باید با یک برنامه همه جانبه و منسجم برای برنامه ریزی اقتصادی، اجتماعی و ریشه کنی آسیب ها و مسایل اجتماعی صورت بگیرد.


به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر فواد شجاعی، همکاری تمامی نهادهای دولتی، خصوصی و مردمی را در تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مهم دانست، افزود: روانگردان ها که امروزه با اشکال و ابعاد متنوع و مختلف به راحتی تهیه و مصرف شوند، دارای ناخالصی های زیادی هستند که نگران کننده است.
محل های ساخت روانگردان اکستازی در ایران شناسایی شد جهان ...
وی با بیان اینکه هرویین، کافئین، گچ و مواد بیهوش کننده مثل کتامین از جمله مواد ناخالصی هستند که به روانگردان ها افزوده می شود، تصریح کرد: این مواد تبدیل به قرص هایی رنگارنگ شده که محرک زا بوده و در عین حال توهم ایجاد می کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اثرات قرص های روانگردان بعد از مصرف با عوارض متعددی بروز می یابد، ادامه داد: هر قرص برای هر شخص تحت هر شرایطی و با هر ترکیبی اثر یکسانی ندارد که عمده ترین دلیل آن وجود ناخالصی تفاوت دوزهای مواد ترکیبی و سابقه مصرف است، اگر میزان گرایش جوانان ایرانی به سمت موادمخدر افزایش پیدا کند قطعا شاخص سلامت ایران از متوسط به زیر متوسط می رسد.

شجاعی دیدن برنامه ها و فیلم های شبکه های ماهواره ای را در گرایش جوانان به مصرف مواد روانگردان موثر دانست و افزود: الگوهای کاذبی که از طریق ماهواره برای جوانان به نمایش در می آیند، می تواند یکی از عوامل مهم گرایش جوانان به سمت مصرف این مواد باشد.

Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: روانگردان ها چه ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: روانگردان جدید ...
مواد مخدر جدید روانگردان صنعتی و گیاهی ناشناخته در ایران
آخرین سردار روانگردان در ایران - Opium.Site وبلاگ رسمی ...

هیچ نظری موجود نیست: