مجازات حمل، نگهداري و فروش تا پنج سانتي متر شيشه (متامفتامین ) ?

مجازات حمل، نگهداري و فروش تا پنج سانتي متر شيشه،


سانتیمتر مخدر شیشه ؟




نویسنده
کشوری که در ان مخدر متامفتامین (شیشه ) رایج است  ومجاذات خرید و فروش و نگهداری  مخدر شیشه (متامفتامین ) را  بر حسب سانتیمتر  و کیلومتر حساب می کند  و هر صد سانتیمتر شیشه  را یک گرم می داند و دو واحد مختلف وزن و طول را در هم ادغام می کند و قوانین ان شلم شوربا است و ادعای مبارزه با مواد مخدر را هم دارد
واویلا


هشدار به قاچاقچیان مواد مخدر؛

آخرین اصلاحات قانون مبارزه با مواد مخدر اعلام شد

سرپرست دادسراي انقلاب قم گفت: با توجه به آخرين اصلاحاتي كه در قانون مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت؛ قانونگذار، مجازات حمل، نگهداري و فروش 30 گرم به بالاي شيشه را همانند ديگر مواد مخدر روانگردان مثل كراك و هرويين، اعدام در نظر گرفته است.





به گزارش فردونیوز، حجت الاسلام ' محمود طالبي ' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه هر صد سانتي متر شيشه، يك گرم محسوب مي شود افزود: مجازات حمل، نگهداري و فروش تا پنج سانتي متر شيشه، 500 هزار تا يك ميليون ريال جريمه نقدي و از 20 تا 50 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: مجازات حمل، نگهداري و فروش شيشه از پنج سانتي متر تا صد سانتي متر ( يك گرم )، دو تا شش ميليون ريال جريمه نقدي و 30 تا 70 ضربه شلاق و مجازات حمل، نگهداري و فروش يك گرم شيشه، حداقل دو سال حبس اعلام شده است.

طالبي اضافه كرد: مجازات حمل، نگهداري و فروش يك گرم تا چهار گرم شيشه، دو تا پنج سال حبس، 20 ميليون ريال جريمه نقدي و از 30 تا 70 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

وي همچنين يادآور شد: تمامي اجزا و ابزارآلات استعمال شيشه مانند پايپ كه در گذشته، جرم به حساب نمي آمد، از اين پس با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، جرم به شمار مي آيد.

طالبي با بيان اينكه در گذشته، اعتياد به مواد روانگردان، جرم، محسوب نمي شد خاطرنشان كرد: با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، از اين پس، اعتياد به مواد روانگردان همانند شيشه نيز جرم به شمار مي آيد.

معاون دادستان عمومي و انقلاب قم در ادامه با اشاره به اينكه آثار و تبعات بسيار زياد و جبران ناپذيري در مصرف شيشه وجود دارد اظهار داشت: اثرات تخريبي مصرف شيشه به مراتب از مصرف كراك، زيانبارتر بوده و سلامتي كه در مصرف شيشه براي شخص معتاد از دست مي رود، ديگر قابل جبران نخواهد بود.

طالبي با بيان اينكه در هر بار مصرف شيشه، مقدار قابل توجهي از سلول هاي مغزي شخص مصرف كننده از بين مي رود خاطرنشان كرد: اين سلول هاي مغزي، حتي پس از ترك شخص معتاد، ديگر قابل برگشت نبوده و اختلالات رواني و اثرات رواني بسيار بالايي براي معتادين به همراه دارد.

سرپرست دادسراي انقلاب قم در ادامه به معتادين هشدار داد كه هرچه زودتر به مراكز مجاز ترك اعتياد مراجعه نمايند و با گرفتن گواهي درمان معتبر، از كيفر مجازات، معاف تا ديگر تحت تعقيب كيفري قرار نگيرند.

طالبي ادامه داد: معتاديني كه داوطلبانه به مراكز ترك اعتياد مراجعه ننمايند، از يك ماه تا سه ماه و قابل تمديد تا شش ماه به مراكز ترك اعتياد شبانه روزي، معرفي مي شوند.

وي تصريح كرد: اگر استاني، مراكز ترك اعتياد شبانه روزي را با ظرفيت هاي لازم براي ترك معتادين نداشته باشد، اين دسته از معتادين كه داوطلبانه به مراكز ترك اعتياد مراجعه ننموده اند، به مراكز ترك اعتياد شبانه روزي در ديگر استان ها، معرفي مي شوند.
منبع:ایرنا
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست: