رئیس باند مواد مخدر مکزیک برای "دومین بار" کشته شد

رئیس باند مواد مخدر مکزیک برای "دومین بار" کشته شد

"ال چایو"، رئیس یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر در مکزیک، که پیش‌تر گمان می‌رفت کشته شده، به گفته وزارت کشور این‌بار حقیقتا در جریان یک درگیری در غرب کشور جان باخته است. ال چایو به یک افسانه تبدیل شده بود.
ال چایو، پایه‌گذار "خانواده میچواکانا" و رئیس "کابایروس تمپلاریوس" یکی از بزرگترین باندهای مواد مخدر در مکزیک، روز یکشنبه (۹ مارس/۱۸ اسفند) در یک درگیری در ایالت میچواکان کشته شد.
 این خبر روز دوشنبه از سوی وزارت کشور مکزیک اعلام شد.

به گفته یکی از مقامات دولتی مکزیک، رد پای نازاریو مورنو گونزالس، پس از جستجوهای فراوان سرانجام در منطقه تومبیسکاتیو پیدا شد و در یک عملیات ویژه که بامداد روز یکشنبه اجرا شد، وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

مورنو گونزالس یکی از بنیادگذاران خانواده میچواکانا به شمار می‌رفت. او شخصا قوانین کارتل را نگاشته بود و گفته ‌می‌شو‌د‌ برای هر چه بیشتر وابسته کردن اعضای باند و افزایش میزان وفاداری آنان، یک مرام شبه‌دینی ابداع کرده بود.

این برای نخستین بار نیست که خبر کشته شدن ال چایو با نام اصلی نازاریو مورنو گونزالس منتشر می‌شود.

اواخر سال ۲۰۱۰ دولت وقت مکزیک اعلام کرد که این سرکرده‌ی باند مواد مخدر در جریان یک درگیری شدید میان نیروهای پلیس و اعضای باند کشته شده است. با این حال جسد وی هرگز یافت نشد.
از آن زمان داستان‌های زیادی در مورد ال چایو بر سر زبان‌‌ها افتاد و وی در ایالت میچواکان به یک افسانه تبدیل شد.

شاهدان عینی هر بار از مشاهده او در زادگاهش خبر می‌دادند و حتی گفته می‌شد که به یک بیماری روانی دچار شده و از همین رو از روبرو شدن با دیگران پرهیز می‌کند.

کارتل "کابایروس تمپلاریوس" کنترل بخش‌های وسیعی از میچواکان را بر عهده دارد و صاحبان فعالیت‌های بازرگانی در این ایالت بایستی به کارتل مالیات پرداخت کنند.

از حدود یک سال پیش شماری از شهروندان میچواکان برای مبارزه علیه "کابایروس تمپلاریوس" متحد شدند. پس از آن که چندین درگیری خونین در این منطقه رخ داد، دولت هزاران سرباز و نیروی پلیس به منطقه اعزام کرد.

مشاوره پزشکی مشاوره روان پزشکی مشاوردر ترک اعتیاد مواد مخدر دکتر یزدان نیاز 9099070459
- Ananda Addiction Treatment Center For Telemedicine Services please call: (9099070459 in Tehran) and (9099305017 in other cities within Iran)*******مشاوره تلفنی مشاور روانپزشکی دکتر یزدان نیاز 9099070459 تلفن هوشمند تهران 9092305017 *******


هیچ نظری موجود نیست: