ماده مخدر "ماری جوانا" در فروشگاه های یکی از ایالت های آمریکا به معرض فروش گذاشته شد

بین الملل

ماده مخدر "ماری جوانا" در فروشگاه های یکی از ایالت های آمریکا به معرض فروش گذاشته شد

19:08|1392 / 10 / 11
 
مسکو، 11 دی، خبرگزاری «ریانووستی»/ ماده مخدر "ماری جوانا" برای اولین بار در تاریخ آمریکا از اول ژانویه سال 2014 میلادی در قفسه های فروشگاه های اختصاصی در ایالت "کلرادو" (Colorado) این کشور به معرض فروش گذاشته شده است. این مطلب را کانال تلویزیونی سی ان ان (CNN) گزارش داد.
"کلرادو" اولین ایالت آمریکا است که فروش مواد مخدر در فروشگاه های آن مجاز اعلام شده است. این اجازه فروش از تاریخ 1 ژانویه به اجرا گذاشته شده است.
طبق خبر شبکه های تلویزیونی، تعداد 30 فروشگاه در این ایالت اجازه فروش این ماده مخدر را دارند. تعداد 18 فروشگاه از این فروشگاه ها در شهر دنور (Denver) مرکز این ایالت قرار دارند. طبق قوانین این ایالت، افراد با سن 21 سال تمام می توانند این ماده مخدر را برای مصرف شخصی خود تهیه و خریداری نمایند. همچنین هر شهروند ایالت "کلرادو" بی هیچ مجازاتی می تواند,35 28 گرم ماری جوانا و یا شش گیاه داشته باشد.  
مصوبه قانونی کردن مصرف ماری جوانا در برخی ایالات آمریکا براساس نتایج همه پرسی مورخ 6 نوامبر 2013 میلادی اتخاذ شد. همزمان، شهروندان ایالات واشنگتن و ماساچوست نیز از این اقدام استقبال کردند. قانون مربوط به مصرف مجاز این ماده مخدر در ایالت واشنگتن قبلا به اجرا گذاشته است، اما فعلا اجازه فروش ماری جوانا در فروشگاه اختصاصی مطرح نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: