پیشگیری از اعتیاد مهمترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر است?

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:
پیشگیری از اعتیاد مهمترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر است
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این ستاد پیشگیری از اعتیاد است که در این راستا برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بسیاری را باید مدنظر داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: پیشگیری از اعتیاد مهمترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر است

 علیرضا جزینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از یکی از مراکز درمانی ماده 16 استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه آموزش‌ها به خانواده‌ها و آگاه‌سازی درست و دقیق به جوانان یکی از راهکارهای مهم مبارزه با مواد مخدر است.
وی ادامه داد: متأسفانه یکی از دلایل مهم روی آوردن نوجوانان و جوانان به استفاده از مواد مخدر ناآگاهی است لذا باید با برنامه‌ریزی‌های لازم قشر نوجوان و جوان را که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند را آگاه سازیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه براساس برآوردهای انجام شده سن اعتیاد 18 تا 38 سال رقم خورده است افزود: در سال جدید برنامه‌ریزی‌های اساسی را به منظور مقابله و جلوگیری از ورود مواد مخدر اندیشیده‌ایم.
جزینی کاهش جمعیت این دسته از بیماران، توانمندسازی آنان و همچنین اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار یکی از راهکارها اساسی به منظور عدم بازگشت مجدد به اعتیاد می‌شود لذا ایجاد اشتغال پایدار یکی از رکن‌های اساسی برای ما محسوب می‌شود.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان این که یکی از مأموریت‌های این سازمان جمع‌آوری معتادان و کارتن خواب‌ها است، خاطرنشان کرد: مراکز ماده 16 در استان‌ها وظیفه نگهداری و بازگرداندن معتادان به آغوش خانواده را عهده‌دار هستند.
وی با تأکید بر این که معتادان در کمپ‌های این مراکز یک تا سه ماه بازتوانی می‌شوند، اظهار کرد: استان البرز از استان‌های برخوردار از مرکز ماده 16 است.
جزینی اعلام کرد: در حال حاضر 400 معتاد در مرکز درمانی ماده 16 استان البرز نگهداری می‌شوند که پس از تکمیل درمان به آغوش خانواده باز می‌گردند.
آزاد سازی مصرف مواد مخدر و رودرواسی دولت ایران

هیچ نظری موجود نیست: