نامزدی جایزه صلح نوبل به خاطر قانونی کردن مصرف ماری جوانا

نامزدی جایزه صلح نوبل به خاطر قانونی کردن مصرف ماری جوانا !


خوزه پپه موجیکا رئیس جمهور اوروگوئه در حالی به خاطر تلاش برای قانونی شدن استفاده از ماری جوانا نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است که موسسه صلح مواد مخدر برای دومین سال متوالی از سال 2012 میلادی از قانونی شدن مصرف ماری جوانا به عنوان یک حق انسانی حمایت کرده است.


 به گزارش  راشا تودی ، بر اساس  گزارش موسسه صلح مواد مخدر همراه با اعضای حزب سیاسی چپگرای موجیکا از نامزدی وی برای دریافت جایزه صلح نوبل حمایت کرده اند.

 علی رغم انتقادات جهانی اوروگوئه اواخر دسامبر گذشته نخستین کشوری در جهان شد که به طور کامل تولید و فروش ماری جوانا را قانونی اعلام کرده است. بر اساس قانون جدیدی که از اوایل آوریل به اجرا گذاشته خواهد شد مردم اوروگوئه گزینه های مختلفی برای دسترسی به ماری جوانا خواهند داشت. رئیس جمهور اوروگوئه نیز در مصاحبه با یک روزنامه آرژانتینی تاکید کرد، از کسانی که از من تقدیر کردند بسیار تشکر می کنم. ما تنها پیشنهاد می دهیم که راه دیگری را انتخاب کنید چرا که راه سرکوب جواب نمی دهد.

ما نمی دانیم که آیا ما نیز موفق خواهیم شد یا نه. ما خواستار حمایت هستیم و از همه می خواهیم بدانند که اعتیاد چیز خوبی نیست. تلاش های ما فراتر از ماری جوانا و قانونی کردن مصرف آن است.



رئیس جمهور اوروگوئه 25 دسامبر قانون مصرف ماری جوانا را امضا کرده است. دولت این کشور نیز تا 9 آوریل فرصت دارد تا قوانین مربوط به مصرف ماری جوانا را نهایی و تصویب کند. این قانون اجازه خریداری ماری جوانا توسط اتباع خارجی را نمی دهد و به منظور کاهش قیمت ماری جوانا در بازار سیاه قیمت هر گرم ماری جوانا یک دلار تعیین شده تا از 1/40 دلار در بازار سیاه کمتر باشد.



جامعه بین المللی به شدت از اقدام رئیس جمهور اوروگوئه انتقاد کرده است. ریموند یانس رئیس هیات بین المللی کنترل مواد مخدر در این باره تاکید کرد، اوروگوئه باید بداند که تصمیم گرفته شده در خصوص قانونی شدن مصرف ماری جوانا نقض پیمان های بین المللی است. وی تصریح کرد، ادعاهای مطرح شده در این خصوص که این قانون می تواند موجب کاهش جرم شود بر اساس مفروضات و استدلال های بی پایه و اساس بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: