بیشترین مواد مخدر توسط دانشجویان استفاده می شود

بیشترین مواد مخدر توسط دانشجویان استفاده می شود
رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مواد در بین پسران سه برابر دختران است؛ با این حال شیوع مصرف مواد صنعتی در بین دختران رو به افزایش است. 
   
 پایگاه خبری «دانشجویان بیدار»، رئیس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: مصرف مواد مخدر علاوه بر بار مالی برای فرد، خانواده و جامعه؛ تبعات روانشناختی بسیاری نیز دارد .
 
 
علیرضا نیکزاد دوری از محیط خانواده، تجربه زندگی جمعی و شور و هیجانات خاص دوران دانشجویی را از جمله دلایلی عنوان کرد که ممکن است فرد را دچار مواردی از قبیل اضطراب، افت تحصیلی، رفتار های خود آسیب رسان و انصراف از ادامه تحصیل کند .
 
 
وی مهمترین عوامل تاثیرگذار در دانشجویان در معرض خطر مصرف مواد را وجود افراد مصرف کننده در شبکه های دوستان و خویشاوندان، ضعف عملکرد آموزشی، ضعف مهارت های ارتباط اجتماعی و جرات مندی و فقدان حمایت های اجتماعی، فشار اقتصادی و شکست های عاطفی دانست .
 
 
رئیس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار شیوع مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه ها 6/2 درصد می باشد که 65 درصد این افراد اطلاعات کافی در مورد عوارض مصرف مواد ندارند و در 39 درصد موارد شروع مصرف قبل از ورود به دانشگاه است.
 
نیکزاد دانشجویانی که در خانه های مجردی و خوابگاه ها زندگی می کنند بیشتر در معرض خطر جدی مصرف مواد هستند، تصریح کرد: در خانه های مجردی 21 درصد و خوابگاه ها 9/14 درصد و منازل مسکونی 11 درصد امکان زمینه سازی مصرف مواد مخدر را در بین دانشجویان به خود اختصاص داده اند .
 
 
وی در ادامه عنوان کرد: قلیان، قرص های کدئین و ترامادول و مشروبات الکلی پر مصرف ترین مواد دخانی در بین دانشجویان می باشد و تریاک و هروئین و کراک درصد پایین تری نسبت به سایر مواد دارد.

 
به گفته رئیس اداره مشاوره معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مصرف مواد در بین پسران سه برابر دختران است و با این حال شیوع مصرف مواد صنعتی در بین دختران رو به افزایش است .
 
 
نیکزاد همچنین به مصرف برخی از داروها و مواد صنعتی مانند ریتالین، ترامادول و شیشه در بین دانشجویان اشاره کرد و گفت: الگوی مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان از مواد افیونی به مواد محرک تغییر کرده است که دلایل آن هم متاسفانه به خاطر باور غلط ایجاد افزایش تمرکز و بهبود مطالعه، به خاطر کاهش خواب به خصوص در شب های امتحان است.

هیچ نظری موجود نیست: