تهران ۱۶ هزار معتاد کارتن‌خواب دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه کمپ "فشافویه" با ظرفیت نگهداری سه هزار معتاد فردا به بهره‌‌برداری می‌‌رسد، گفت: در سه ماهه امسال بیش از ۱۶ هزار خرده‌‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در تهران دستگیر شدند.
به گزارش همدان پرس؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه کمپ "فشافویه" با ظرفیت نگهداری سه هزار معتاد فردا به بهره‌‌برداری می‌‌رسد، گفت: در سه ماهه امسال بیش از ۱۶ هزار خرده‌‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در تهران دستگیر شدند

محمدرضا آذرنیا با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال دستگیری بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر خواهیم داشت، اظهار کرد: در سه ماه امسال ۷۹۵ معتاد متجاهردستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در صورت بهبود معتاد و گذشتن شش ماه از پاکی آن برای آن حتما اشتغال پیش بینی کرده ایم، افزود: کارآفرینان در صورت بکارگیری معتادان بهبود یافته به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد دریافت خواهند کرد.

اذرنیا افزود: به دنبال ساماندهی پاتوق معتادان هستیم تا جلوی آسیب های بیشتر را بگیریم. اقدامات دولت تدبیر و امید در پیگیری مبارزه با مواد مخدر بسیار بیشتر از دولت های قبلی است

و همین که توانسته ایم نرخ اعتیاد را ثابت نگه داریم و ظرفیت نگهداری و کمپ ها را افزایش دهیم، پیشرفت است.

وی گفت: تهران ۲۲۰ هزار معتاد دارد که ۱۶ هزار نفر آنها کارتن خواب هستند.

فروش مواد مخدر به معتادان توسط دولت در کمیسیون امنیت ملی بحث شد و زمانی که توسط اقای پزشکیان این مساله را مطرح کرد خیلی موضوع قبح بالایی داشت.

سال گذشته ۹۲ مرکز ترک اعتیاد غیر مجاز تعطیل شد و در حال حاضر ۲۲۲ مجموعه ترک اعتیاد داریم که توسط تشکل های غیر دولتی اداره می شود.

کد مطلب:  13813تاریخ انتشار:  14 تیر 

هیچ نظری موجود نیست: