هفت سال واردات غیر قانونی پیش ساز ماده مخدر شیشه (پسودوافدرین ) زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر !!

اجتماعی - İslam
شماره : 8710200573

87/10/20 - 13:42
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس:
داروی «سودوافدرین» به علت سوء استفاده در ساخت مواد روانگردان حذف شد
خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تولید و عرضه داروی سودوافدرین به علت سوء استفاده از آن در ساخت مواد روانگردان شیمیایی از فهرست دارویی کشور حذف شد و درصدد حذف کامل تمام داروهای ترکیبی مشتق از آن در کشور هستیم.
رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: تولید و مصرف مواد روانگردان صنعتی در جهان و کشور ما به شدت افزایش یافته است، گزارش پلیس هم نشان می‌دهد کشفیات این مواد به میزان قابل توجهی بیشتر شده است.

پیش ساز ماده  مخدر شیشه (پسودوافدرین ) از سال 87 از فارماکوپه ایران حذف شد اما تا 93 وارد شد
هفت سال واردات غیر قانونی پیش ساز مواد مخدر (پسودوافدرین )  زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر !!

پسودوافدرین  ماده اولیه برای ساخت مخدر شیشه است  بدستور معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از سال 87 در ساخت دارو نباید  استفاده  شود 
 پسودو افدرین فقط دو مصرف دارد یکی برای داروهای ضد احتقان و دیگری برای ساخت مخدر شیشه 
 و چیزی که برای ساخت دارو استفاده نشود دیگر معنا ندارد  از سال 87 تا 93 وارد کشور بشود  انهم سالی حداقل 5 تن !!
به بین  بعضی ها  با وارد کردن پسود افدرین زیر چشم ستاد یا با هماهنگی ان  چه پولی به جیب زدند !!


اظهارات روسای قبلی ستاد مبارزه با مواد مخدر   در جهت مبارزه و شناخت ماده اولیه برای ساخت  مواد مخدر  
مخدر شیشه از  خون شتر  ساخته می شود
برای ساخت اکستاسی از زهره گاو و سیانور و مدفوع استفاده می شود 

افزایش قیمت «شیشه» با اقدام درست سازمان غذا و دارو
  چهارشنبه ۷ مرداد۱۳۹۴
 ایرنا: رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان اخیرا اقدامی مهم و تأثیرگذار در زمینه کاهش میزان واردات یک نوع ماده پیش‌ساز مخدر داشت که موجب افزایش قیمت شیشه شد.
 دکتر سعید صفاتیان افزود: تا حدود یک سال پیش ماده‌ای به نام «پسودوافدرین» برای استفاده در داروهایی مانند سرماخوردگی، قرص‌های حساسیت، آنفلوانزا و آنتی‌هیستامین توسط وزارت بهداشت وارد می‌شد که به‌دلیل توجه مسئولان وزارت بهداشت، شاهد کاهش میزان واردات آن شدیم.وی اظهار کرد: تا پیش از این ٦٠ تن از پسودوافدرین که پیش‌ساز شیشه هم می‌تواند باشد، با ادعای استفاده در داروها وارد کشور می‌شد اما زمانی که وزارت بهداشت متوجه موضوع شد، در سریع‌ترین زمان نسبت به کاهش میزان واردات این ماده تا پنج تن اقدام کرد.
 صفاتیان با بیان اینکه این ماده پیش‌ساز در تمام دنیا در داروهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به سوءاستفاده برخی قاچاقچیان از این نوع ماده پیش‌ساز، سازمان غذا و دارو نیز میزان این ماده در داروها را یا کاهش داد یا به صورت کامل حذف کرد.
 مدیرکل درمان سابق ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: این اقدام به‌موقع و تأثیرگذار وزارت بهداشت باعث شد که هم دست سودجویان موادمخدر در این زمینه قطع شود و هم اینکه قیمت شیشه به‌عنوان یک ماده روانگردان در کشورمان افزایش یابد و بسیاری از مصرف‌کنندگان این ماده مخدر به سمت استفاده از مواد کم‌خطرتر بروند.
 وی تصریح کرد: متأسفانه خیلی از قاچاقچیان موادمخدر از داروخانه‌ها حجم زیادی از داروهایی که در آنها پسودوافدرین وجود داشت خریداری می‌کردند تا بتوانند شیشه تهیه کنند که این اقدام وزارت بهداشت باعث شد این افراد دیگر فرصت سوءاستفاده نداشته باشند.
 صفاتیان افزود: نتیجه این اقدام وزارت بهداشت باعث شد علاوه بر کمبود این داروها، قیمت شیشه افزایش یابد و معتادان به سمت ماده مخدر تریاک یا مخدرهایی از این نوع بروند و داروهای روانگردان کمتری در اختیار مصرف کننده موادمخدر در کشورمان باشد.

افزایش سوابق تحصیلی در کنکور تکذیب شد
مهر: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رد افزایش ۴۰ درصدی تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری گفت: هر نوع تغییر در میزان تأثیر سوابق تحصیلی منوط به تصویب شورای سنجش و پذیرش است. دکتر ابراهیم خدایی در واکنش به خبری مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال آینده گفت: این مسئله صحت ندارد و درحال‌حاضر نیز شورای سنجش و پذیرش جلسه‌ای مبنی بر تغییر میزان سوابق تحصیلی برگزار نکرده است. وی افزود: براساس آخرین تصمیم شورای سنجش و پذیرش که مرجع تصمیم گیری درباره تأثیرات سوابق تحصیلی در کنکور سراسری است، هم‌اکنون این تأثیر، به‌میزان ۲۵ درصد و به‌صورت قطعی در کنکور اعمال می‌شود. خدایی اظهار کرد: پیش از این هم در نشست خبری کنکور سراسری یادآوری کرده بودم که شایعاتی در سطح دبیرستان‌ها مطرح شده است مبنی بر اینکه میزان تأثیر سوابق تحصیلی تغییر می‌کند. ما این شایعات را نیز رصد کرده‌ایم، اما فعلا هیچ تغییری در میزان تأثیر سوابق تحصیلی رخ نمی‌دهد. رئیس سازمان سنجش یادآور شد: برای تعیین میزان سوابق تحصیلی باید سه سال آموزش متوسطه و آزمون‌های نهایی آن در نظر گرفته شود و با توجه به بودجه‌بندی نمرات آزمون‌ها، اگر به‌صورت منطقی نیز بخواهیم تأثیر سوابق تحصیلی را محاسبه کنیم این میزان تا ۳۰ درصد قابل‌افزایش است. وی تأکید کرد: به‌طور قطع تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده صحیح نیست و هرگونه تصمیم‌گیری در این‌باره منوط به بحث‌های کارشناسی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.عطاالله سلطانی‌صبور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، صبح امروز گفته بود: تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری که درحال‌حاضر ۲۵ درصد است، سال آینده به ۴۰ درصد می‌رسد و درنهایت این درصدها حذف و کنکور برداشته می‌شود.
روزنامه شرق | شماره ۲۳۵۸ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد | صفحه ۱۷ | دريچه

هیچ نظری موجود نیست: