افزایش 20 تا 50 درصدی قیمت «شیشه»

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به ایسنا اعلام کرد

افزایش 20 تا 50 درصدی قیمت «شیشه»



معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه به علت عدم دسترسی به مواد پیش ساز و دستگیری باندهای زنجیره‌ای تولید و توزیع شیشه در اواخر سال گذشته، قیمت شیشه بالا رفته و فعالیت تولیدکنندگان کاهش یافته است، گفت: قیمت شیشه از 20 تا 50 درصد افزایش یافته و به طور میانگین در تهران قیمت شیشه از کیلویی 18 میلیون تومان به 25 میلیون تومان رسیده است. دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴
 

اسدالله هادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سال گذشته انواع کشفیات مواد مخدر به 556 تن رسید اظهار کرد: 87 درصد این کشفیات در استان‌های شرقی و مرزها اتفاق افتاده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی استان‌های مرزی و کرمان و هرمزگان استان‌های حاشیه مرزی محسوب می‌شوند.
 در این میان بیشترین کشفیات مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بوده است که 75 تا 80 درصد آمار کشفیات را به خود اختصاص می‌دهند و هر چه از مرز به سمت داخل می‌آییم از میزان کشفیات کاسته می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اکثر کشفیات مربوط به تریاک است گفت: البته هروئین، حشیش، مورفین، شیشه، قرص، آمپول و پیش سازها هم جزو مواد مکشوفه هستند.

هادی‌نژاد اعلام کرد: طی سه ماهه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد کشفیات داریم و 150 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که حدود 70 تا 75 درصد آن در استان‌های مرزی رخ داده است.

وی درخصوص کشف مواد مخدر جدید به کشور گفت: فعلا مواد مخدر جدیدی نداریم، اینکه شنیده می‌شود مواد جدیدی مشاهده شده، ممکن است شخصی خودش از کشوری قاچاقی برای مصرف خودش ماده‌ای را به همراه آورده باشد. اما مواد جدیدی که در عموم جامعه شایع شده باشد گزارش نشده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت که سه ماهه اول امسال 20 تا 25 درصد کاهش کشف و انهدام کارگاه‌های تولیدی شیشه داشتیم که البته با ضربه شدیدی که سال گذشته به تولیدکنندگان وارد شد باز می‌گردد و باعث شد قیمت شیشه افزایش یابد.

هادی‌نژاد افزود: به علت عدم دسترسی به مواد پیش ساز و دستگیری باندهای زنجیره‌ای تولید و توزیع شیشه در اواخر سال گذشته، قیمت شیشه بالا رفته و فعالیت تولیدکنندگان کاهش یافته است و قیمت شیشه از 20 تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت استان به استان و منطقه به منطقه متفاوت است. به طور میانگین در تهران اگر شیشه قبلا کیلویی 18 میلیون تومان بود، اکنون به 25 میلیون تومان رسیده است

هیچ نظری موجود نیست: