فرماندار اسدآباد : لزوم حمايت دولت از مراکز ترک اعتياد با پرداخت يارانه

فرماندار اسدآباد : لزوم حمايت دولت از مراکز ترک اعتياد با پرداخت يارانه
فرماندار اسدآباد با بيان اينکه نهايت تفريح معتادان در مراکز کمپ‌هاي ترک اعتياد تماشاي تلويزيون است، گفت: اين مراکز توان پرداخت حقوق پزشک را ندارند و دولت بايد با پرداخت يارانه‌هاي کمکي در اين زمينه آنان را حمايت کند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسدآباد، مسعود بکائي در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسدآباد با بيان اينکه سه کمپ ترک اعتياد در سطح شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: يکي از مشکلات مراکز ترک اعتياد کم بودن درآمد سرانه‌اي است که از سوي بهبوديافتگان دريافت مي‌کنند، به همين دليل شايد نتوانند خدمات مناسبي در اختيار معتادان قرار دهند.
وي با بيان اينکه مراکز ترک اعتياد توان پرداخت حقوق پزشک را ندارند، افزود: دولت بايد با پرداخت يارانه‌هاي کمکي در اين زمينه آنان را حمايت کند.
فرماندار اسدآباد با تأکيد بر افزايش يارانه‌هاي درمان معتادان، گفت: هزينه درمان هر معتاد که به بهزيستي داده شده، 50 هزار تومان بوده و اين مبلغ ناچيز است که بايد دولت در اين زمينه بيشتر سرمايه‌گذاري کند.
وي با اشاره به اينکه کمپ ترک اعتياد ويژه بانوان در اسدآباد وجود ندارد، گفت: ما براي برگزاري جلسات NA بانوان با مشکل مواجه هستيم که اين قشر از جامعه نيز نياز به مرکز ترک اعتياد دارند.
بکائي با اشاره به نبود فضاي مناسب تفريحي و سرگرمي معتادان در کمپ‌ها، گفت: نهايت تفريح معتادان در کمپ‌ها تنها تماشاي تلويزيون است و حتي آنان از وجود فضاي سبزي که در روحيه آنان اثرگذار باشد، بي‌بهره هستند و بايد به اين مسائل توجه شود.
وي با تأکيد بر ايجاد اشتغال معتادان و جامعه‌پذيري آنان بعد از ترک اعتياد، گفت: بايد براي پذيرفتن معتادان در جامعه و خانواده در خارج از مراکز ترک اعتياد فرهنگ‌سازي صورت بگيرد.
فرماندار اسدآباد با قدرداني از مأموران نيروي انتظامي در جمع‌آوري خرده‌فروشان مواد مخدر، گفت: اين مأموران با ايجاد ناامني محيط براي خرده‌فروشان مواد موجب کوچ آنان و رضايت‌مندي مردم شدند.
وي با اشاره به اينکه نيروي انتظامي اسدآباد در طي سال گذشته کشفيات خوبي در زمينه مواد مخدر داشته است، تصريح کرد: کشف محموله 20 کيلويي هروئين و انهدام باند تهيه توليد شيشه در سال گذشته از جمله فعاليت‌هاي نيروي انتظامي اسدآباد بوده است.
منتشر شده در یکشنبه, 14 تیر 1394

هیچ نظری موجود نیست: