از واردات زین اسب به جای دارو تا سرنگ های چینی الوده مرگ آور و کرم حلزون ؟

شایعه داروی "کبد شور" تا کاهش مصرف مواد روانگردان در کشور و آمپول‌های چینی
از واردات زین اسب به جای دارو تا سرنگ ها و پنی سیلین  های الوده مرگ آور تا کرم حلزون ؟
در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله اینکه شمسعلی رضازاده معاون دارویی سازمان غذا و دارو با اشاره به صحت داشتن ماجرای خرج شدن ارز دارو برای واردات زین اسب گفت: خوشبختانه این مشکل دیگر در سال 92 رخ نداد.
وی در پاسخ به این پرسش "یعنی شما صحت مشکل ترخیص ارز دارو به‌جای زین اسب و کالاهای دیگر را تأیید می‌کنید؟"، خاطرنشان کرد: حتماً بوده است ولی بنده در جریان دقیق آن نیستم ولی در زمان مسئولیت ما چنین مشکلی دیگر رخ نداد و ما نیز متعاقباً نسبت به بانک مرکزی ادعایی نداریم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اواخر سال گذشته احمد شیبانی رئیس سابق سازمان غذا و دارو  با رد اظهارات یکی از مسئولان بانک مرکزی که گفته بود ارز اختصاص یافته و در اختیار وزارت بهداشت صرف خرید کالاهای آرایشی شده است عنوان کرده بود که این موضوع از طرف کسی که خود را از مقامات بانک مرکزی معرفی کرده و خواسته نامش فاش نشود کذب محض بوده و اتفاقاً ما شاکی هستیم که چرا به‌جای اینکه ارز مرجع را به داروهای حیاتی و مورد نیاز و نیز برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهمترین اولویت‌های کشور است اختصاص دهند آن را برای خرید و واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس اختصاص داده‌اند.
شیبانی بیان کرده بود که انتشار اخباری از منبع ناشناخته یا کسی که خود را از مسئولان بانک مرکزی معرفی کرده، که خواسته نامش هم فاش نشود سندیت ندارد و بیان غیرواقع چنین مطالب کذبی نشان می‌دهد که این فرد یا اطلاع کافی در این خصوص ندارد یا این احتمال وجود دارد که مبالغ بسیار بیشتری از آنچه تاکنون تصور می‌شد و همواره مورد گلایه و شکایت وزارت بهداشت و درمان بوده است بدون کسب نظر این وزارتخانه و برخلاف توافقات قبلی به کالاهای غیرضرور همچون کالاهای آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ... داده شده است.
مردم تا 2ماه دیگر صبوری کنند
در نشست خبری مشکلات دارویی که در خبرگزاری نسیم برگزار شده بود شمسعلی رضازاده معاون دارویی سازمان غذا و دارو  اظهارداشت: از اول سال 91 ما در حدود 350 تا 360 قلم کمبود جدی دارو داشتیم که این مسئله بر می‌گردد به افزایش نرخ ارز و 2 نرخی شدن ارز به صورت مرجع و مبادله‌ای که شرکتهای دارویی در این زمینه نمی‌توانستند با توجه به تحریم‌های عدم بستن LC پول دارویی را منتقل کنند و این مشکل از برج 4 سال 91 با کمتر شدن ذخایر دارویی ادامه یافت و تا اواخر سال 91 و اوایل سال 92 نیز ادامه داشت.
وی افزود: بر این اساس یک عزم جدی دارویی از اوایل سال در وزارت بهداشت با همکاری دیگر نهادها صورت پذیرفت و با همکاری بانک مرکزی تصمیماتی اتخاذ شد تا برای ترخیص دارو از گمرک و تامین ارز برای واردکنندگان دارو و مواد اولیه اقدامات لازم صورت پذیرد که در نخستین اقدام قیمت دارو را اصلاح کردیم و در حال حاضر نیز فقط 50 تا 60 قلم دارو دچار کمبود هستیم ولی این کمبودها جدی نیست و مردم نیز می‌توانند کمبودهای دارویی را با شماره 1490 اطلاع دهند.
رضازاده در تشریح افزایش قیمت دارو بیان داشت: در اصل افزایش قیمت صورت نپذیرفت بلکه قیمتها اصلاح یافت زیرا با توجه به گران شدن مواد اولیه دارویی و تورم جاری هزینه‌های افزایش تولید دارو نیز بالا رفت و براساس کمیسیون قیمت‌گذاری که نماینده حمایت از مصرف‌کننده نیز حضور داشت قیمت دارو که در سالهای قبل 15 درصد افزایش می‌یافت بر اثر تورم کنونی داروهای ایرانی 20 تا 67 درصد افزایش قیمت یافت  و داروهای خارجی نیز 90 درصد افزایش داشت ولی از آن طرف که تعرفه واردات دارو که 65 درصد بود به 33 درصد کاهش دادیم و شرکت‌ های خارجی نیز توانستند با رایزنی‌هایی که انجام دهند 4 تا 40 درصد از شرکت‌های تولید داروهای خارجی تخفیف بگیرند و این در شرایطی است که در داروهایی که با ارز آزاد وارد کشور شده است 200 درصد افزایش قیمت داشته است.
رضازاده در پاسخ به این پرسش که چه زمانی آرامش به بازار دارویی برخواهد گشت، افزود: ما مشکل جدی کمبود دارو نداریم بلکه مشکل توزیع داریم مثلا همین امروز سوءتفاهم یکی از شرکتهای بزرگ دارویی در زمینه داروی پیوند کلیه در مقوله تخصیص یارانه برای این شرکت برطرف شد و این داروخانه این داروی خود را به بازار عرضه کرد ولی بر اساس آمار رسمی در سال گذشته 800 میلیون دلار خرید داروی وارداتی داشتیم که در حال حاضر  در سالجاری و تا این مدت 600 میلیون دلار ارز دارویی تخصیص یافته که دوسوم آن پرداخت شد و برای مواد اولیه نیز 250 میلیون دلار ارز تخصیص یافت و سعی می‌کنیم تا 2 ماه آینده ذخیره دارویی داروهای وارداتی کشور را به اندازه 6 ماه برسانیم و ذخیره داروهای داخلی را نیز به 9 ماه ارتقا دهیم.
اهدای عضو دختر یک ساله
اعضاء بدن یک دختر بچۀ یک ساله که در بیمارستان ابوذر اهواز دچار مرگ مغزی شده بود، توسط تیم هماهنگی پیوند اعضاء بیمارستان گلستان و با رضایت خانواده وی برای پیوند به بیماران نیازمند از بدن وی خارج شد.
عباس چنانه مدیر مرکز پیوند اعضا در بیمارستان گلستان اهواز در این خصوص اظهارداشت: صبح روز گذشته با تلاش تیم پیوند اعضا و دکتر امین بحرینی، فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، دو کلیه و کبد "آتنا بهمنی"، کودک یک سالۀ مرگ مغزی شده از بدن وی خارج و برای پیوند به شیراز انتقال داده شد.
وضعیت دارویی بیماران کلیوی بحرانی شده است
مصطفی قاسمی رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از وضعیت بغرنج بیماران کلیوی برای تامین داروهای خود خبر داد.
قاسمی با اشاره به کمبودهای شدید داروی و همچنین افزایش قیمت داروهای پیوندی ادامه داد: این در شرایطی است اگر بیماری هم در نهایت موفق شود داروی خود را تهیه کند باید چند برابر گذشته برای این دارو پول بپردازد مثلأ داروهای سلسپت و ساندیمون که در گذشته رایگان بود و بعد بیمار مجبور شد 60 تا 90 هزار تومان آن را بپردازد به شرایطی رسیده است که بیمار باید 360 هزار تومان برای این داروها بپردازد البته اگر این داروها را بتواند پیدا کند.
رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: ما تمام این مشکلات دارویی بیماران از جمله نایابی و افزایش هزینه‌های دارویی را به مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام کرده ایم ولی هیچ پاسخی در این زمینه به ما نمی‌دهند و شرایط به صورتی شده است که محل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به محل گریه و زاری بیماران تبدیل شده است و وضعیت بیماران اصلأ مناسب نیست.
بیمارانی که پول کرایه ماشین ندارند باید میلیون‌ها تومان پول دارو بپردازند
بیمارانی که پول کرایه ماشین ندارند باید میلیون‌ها تومان پول دارو بپردازند، تمام داروهای بیماران کلیوی نایاب شده و دارویی که تا دیروز رایگان بود امروز به مبلغ 360 هزار تومان به فروش می‌رسد.
هر روز در جامعه مشکلات عدیده‌ای در حوزه دارو به گوش می‌رسد و متعاقب آن مسئولان هم در برنامه‌های مختلف نوید برطرف شدن مشکلات حوزه سلامت از جمله دارو را می‌دهند ولی هر روز که پیش می‌رود به تعداد بیمارانی که در تامین هزینه‌های دارویی مشکل دارند افزوده می‌شود.
بیماران متعدد تالاسمی، ام اس، کلیوی و بیماری‌های دیگر هر روز بجای اینکه استراحت کنند تا درد و رنج بیماری‌شان کمتر شود باید خودشان و اعضای خانواده‌شان کفش‌های آهنی پا کنند تا بتوانند برای بیماری‌شان دارو تهیه کرده و بعد از مدت‌ها که با هزار زحمت داروی خود را پیدا می‌کنند تازه متوجه می‌شوند که هزینه‌های دارویی به طور سرسام آوری بالا رفته است و بیماری که حتی در تامین کرایه ایاب و ذهاب خود مشکل دارد چطور می‌تواند هزینه‌های صدها هزارتومانی و گاها میلیونی را بپردازد.
بیماران برای کمک هزینه‌ دارویی به معاونت دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند
شمسعلی رضازاده معاون دارویی سازمان غذا و دارو گفت: بیماران تا قبل از پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دارویی توسط بیمه‌ها برای دریافت کمک هزینه‌ دارویی می توانند به معاونت دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند.
شرایط کنونی دارو از زمان دفاع مقدس نیز دشوارتر شده است
سید حمید خوئی رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه شرایط کنونی داروی کشور از زمان دفاع مقدس نیز دشوارتر شده است،اظهار داشت: متاسفانه نمایندگان مجلس در کنترل مدیران وزارت بهداشت در جهت برنامه‌های ملی نقش بسیار ضعیفی داشتند.
وی در تشریح چگونگی انتخاب وزیر بهداشت مبنی بر اینکه آیا وزیر بهداشت باید پزشک عمومی باشد یا متخصص، در حالی که هرگز نیز یک پزشک عمومی نتوانسته است وزیر بهداشت کشور شود، اظهار داشت: وزیر بهداشت آینده باید معضلات جامعه پزشکی را حل کند و سیاست‌های این جامعه را به اجرا بگذارد و اینکه وزیر بهداشت پزشک باشد یا نباشد یا اینکه پزشک عمومی باشد یا متخصص مهم نیست.
مصرف مواد روانگردان در کشور کاهش یافت
سید مهدی صابری استادیار روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی گفت:در جلسه ای که مسئولان حوزه مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند اعلام شد با توجه به ارائه آموزش‌ها در زمینه آگاهی بخشی در مقوله مواد روانگردان خوشبختانه مصرف مواد روانگردان در کشور کاهش یافته است.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌ها در این زمینه به آحاد جامعه ادامه داد: بنده در یکی از جلساتی که مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند اعلام شد از وقتی که این آگاهی‌ها در زمینه مواد روانگردان زیاد شده است و رسانه‌ها و روزنامه‌ها اخبار متعدد از جرم و جنایت ناشی از مصرف مواد روانگردان منتشر کردند یا در ادامه آن برنامه‌های تلویزیونی در این مقوله ساخته شده است گرایش به مواد روانگردان رو به کاهش رفته است. البته این به معنای آن نیست که هنوز به آن حدی رسیده باشیم که ما انتظار داشته ایم.
وجود داروی "کبد شور" شایعه و کذب است/علت مرگ‌های ناگهانی در جوانان
اکبر خزایی یک کارشناس حوزه سلامت با اشاره به اینکه وجود داروی"کبد شور" که می‌گویند می‌تواند عوارض داروهای استروئیدی را بشوید شایعه و کذب است، گفت: عوارض داروهای استروئیدی باعث عقیمی، دیابت، آکنه، بیماری‌های کلیوی، کبدی و مرگ‌های ناگهانی می‌شود.
قلب در ماه رمضان استراحت می‌کند/امکان روزه‌داری برای افرادی که سابقه سکته‌ دارند
علی جمالیانی فوق تخصص قلب گفت: روزه برای بیماران قلبی به خصوص افراد سکته کرده امکان‌پذیر است ولی باید توصیه‌های مربوطه را رعایت کنند و گرفتن روزه باید زیر نظر پزشک معالج صورت پذیرد ولی در مجموع بهترین زمان استراحت برای قلب، ماه رمضان است.
ضرورت ساخت بیمارستان روانپزشکی قضایی در کشور/راه‌اندازی در پیچ و خم اداری
سید مهدی صابری استادیار روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه ایجاد بیمارستان روانپزشکی قضایی در کشور بسیار ضروری است، گفت: سال‌هاست با وجود تاکید رئیس قوه قضائیه وقت هنوز ساخت چنین بیمارستانی در کشور در پیچ و خم اداری باقی مانده است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که ما در این زمینه داریم ولی در بسیاری از کشورها این مسئله حل شده است وجود بیمارستان‌های روانپزشکی قضایی است. بیمارستان‌هایی که افرادی که تحت تاثیر بیماری‌های روانی مرتکب جرم می‌شوند برای آنها اقدامات درمانی همراه با توانبخشی انجام می‌دهند بطوری که این فرد بعد از اینکه از بیمارستان مرخص می‌شود ضمن اینکه بیماری روانی وی درست شده است اصلاح رفتار نیز بر روی این فرد انجام شده است تا بار دیگر مرتکب جرم نشود.
صابری اظهارداشت: این در شرایطی است که این روند به حوزه سلامت روان برای درمان سایر بیماری‌ها نیز کمک می‌کند، ما چه بسا داریم خیلی زمان‌ها حضور یک بیمار مجرم در یک بخش روانپزشکی که باعث می‌شود بیماران روانپریش دیگر از خیر درمان خود بگذرند و راضی به بستری نشوند زیرا احساس امنیت نمی‌کنند و در بسیاری از ممالک دنیا مانند کانادا، انگلستان، ‌آلمان، روسیه و حتی کشورهای آسیایی مانند سریلانکا و حتی در قاره آفریقا در کشور مصر بیمارستان‌های روانپزشکی قضایی ایجاد شده است و در اکثر کشورهای دنیا به این موضوع توجه شده است.ولی در کشور ما به این موضوع پرداخته نشده است. البته پیشنهاد آن ارائه شده است ولی چندین سال است که از این پیشنهاد می‌گذرد و بنده در سال 83 برای نخستین‌بار مطلب راه‌اندازی بیمارستان‌های روانپزشکی قضایی را مطرح کردم و به نظر رئیس وقت قوه قضائیه رسید و وی نیز ضرورت آن را تاکید کردند ولی در پیچ و خم‌های اداری مبنی بر اینکه آیا راه‌اندازی بیمارستان‌های روانپزشکی قضایی بر عهده وزارت بهداشت است یا قوه قضائیه؛ همچنان مسکوت باقی مانده است.
مردم به خاطر تعارض مدیریت‌ وزرای بهداشت باید برای درمان پول بیشتری بپردازند
سید امیر حسین قاضی زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در تشریح چگونگی انتخاب وزیر بهداشت آینده گفت: افزایش هزینه‌های درمان از جیب مردم به دلیل تعارض مدیریتی وزرای بهداشت در دولت‌ها است که هر کدامشان در زمان مسئولیت خود بدون توجه به کارهای وزیر گذشته راه خود را پیش می‌گیرند.
عدم پاسخگویی به سبک جدید/درباره کرم حلزون نمی‌خواهم صحبت کنم
محمدرضا فاضلی معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بنده درباره کرم حلزون یک بار مصاحبه کرده ام و برخی رسانه‌ها آن را به صورت‌های دیگری منتشر کرده اند، گفت: بنده دیگر درباره کرم حلزون صحبت نمی‌کنم.
بیماران قلبی روزه دار برای جلوگیری از عطش تشنگی و گرسنگی عصبانی نشوند
علی جمالیان یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه بیماران نارسایی قلبی می‌توانند با رعایت موارد پزشکی روزه بگیرند،گفت: این بیماران برای جلوگیری از عطش تشنگی و گرسنگی نباید عصبانی شوند و از مصرف نمک و دخانیات در زمان افطار تا سحر نیز خودداری کنند.
هر فصل و شغلی مزاج خاصی دارد/انجام توصیه‌های حکمای طب سنتی الزامیست
محمود خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر فصل و شغلی یک مزاج خاصی برای افراد ایجاد می‌کند، رعایت توصیه‌های حکمای طب سنتی را الزامی دانست.
پزشک خانواده به نمایشگاه قرآن آمد
سید نصرالله موسوی مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از مشاوره به مراجعه کنندگان نمایشگاه قرآن در زمینه تشکیل پرونده و ثبت نام طرح پزشک خانواده خبر داد.
تعرفه گذاری صحیح یعنی بیمار پول نپردازد/سرنگ‌های آلوده چینی واقعیت داشت
ایرج خسرونیا عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بهترین تعرفه گذاری صحیح پزشکی یعنی بیمار پول نپردازد و بیمه‌ها ورود کنند، گفت: درباره سرنگ‌های آلوده چینی این مقوله صحیح بود ولی متضرران شکایت نکردند که پزشکی قانونی آن را بررسی کند.
چگونه بوی بد دهان در روزه داری را برطرف کنیم
افراد گرم مزاج، معده‌های بلغمی، رفلاکس معده به مری، یبوست و اختلالات قاعدگی و سیگار از جمله دلایل مهم بوی بد دهان در روزه داری به حساب می‌آید که با رعایت توصیه‌های طب سنتی می‌توان این بوی بد دهان را برطرف کرد.
توصیه‌های نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان
یک مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت با اشاره به اینکه کمبود آب باعث برهم خوردن غلظت الکترولیت‌ها و املاح در خون و عوارض ناگوار گرگرفتگی عضلانی، ورم مغزی و تشنج می‌شود،گفت: باید توصیه‌های نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان مدنظر قرار بگیرد
opium.site: پنی سیلین سر سبز چینی ارمغان آور مرگ برای ایرانی ها
opium.site: افزایش 60 برابری قیمت دولتی داروهای ترک اعتیاد و کاهش ...
opium.site: فارماکولوژیست پژوهشگرقرانی و واردات ریتالین دولتی ...
opium.site: واردات ماده مخدر شیشه ارزان توسط وزارت بازرگانی IMPORT ...
opium.site: فروش مخدر قوی هیدروکودون به عنوان مسکن در امریکا
opium.site: پروتکل درمان ترک اعتیاد شیشه ماتریکس وماتریکس ...
opium.site: آیا روفلومیلاست roflumilast وارد متد درمان و ترک اعتیاد ...
opium.site: مجیک ماشروم ( سیلوسایبین ) ترس را از بین برده شما را ...
opium.site: مجیک ماشروم یک دارو است نه ماده مخدر (آثرات مجیک ماشروم در ...
سنکوپ و غش و مرگ با خوردن افطاری سنگین

هیچ نظری موجود نیست: