بیش از یک سوم موارد سرطان گلو ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که از راه سکس دهانی منتقل می شود

نتایج تحقیق پژوهشگران دانشگاه آکسفورد که در نشریه سرطان‌شناسی بالینی منتشر شده نشان می‌دهد که بیش از یک سوم موارد سرطان گلو ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که از راه تماس جنسی دهانی منتقل می‌شود.

دکتر روث تراویس، یکی از پژوهشگران این تحقیق گفت "این نتایج چشمگیر نشان می دهد که HPV-۱۶ یکی از دلایل اصلی سرطان بخش دهانی حلق است."

این تحقیق یک ماه بعد از آن منتشر می‌شود که مایکل داگلاس، هنرپیشه هالیوود که به سرطان گلو مبتلاست درباره رابطه ویروس پاپیلومای انسانی با این سرطان صحبت کرد: "بدون آنکه وارد جزئیات بشوم، ویروس پاپیلوما باعث این نوع خاص سرطان می شود و این ویروس از راه سکس دهانی منتقل می شود."

البته بعدا سخنگوی مایکل داگلاس توضیح داد که اشاره او به عامل این سرطان بطور کلی بوده و الزاما به شخص خودش اشاره نداشته است.

این خبر در آمریکا باعث شگفتی شد چون عموم مردم این ویروس را به عنوان عامل اصلی سرطان دهانه رحم (دومین سرطان شایع زنان در دنیا) می شناختند.

با این حال در آمریکا ویروس پاپیلوما شایعترین عفونت منتقله از راه جنسی است.

اما این ویروس باعث سرطان‌های مقعد و دستگاه تناسلی مردان هم می شود.

پژوهشگران در جریان این تحقیق ۹۳۸ بیمار مبتلا به سرطان‌های سر و گردن، مری، یا بخش دهانی حلق (oropharynx) را با ۱۵۹۹ فرد سالم مقایسه کردند.

بخش دهانی حلق بطور ساده شامل پشت گلو، انتهای زبان و لوزه‌هاست.

این مقایسه نشان داد در خون ۳۵ درصد مبتلایان به سرطان گلو برعلیه پروتئینی به نام E۶، آنتی بادی وجود دارد در صورتیکه این آنتی بادی فقط در خون یک در صد افراد سالم پیدا شد.

پروتئین E۶ یکی از مهمترین پروتئین های ویروس پاپیلومای انسانی است که دفاع سلول انسان را در مقابل سرطان از کار می‌اندازد.

وجود آنتی بادی علیه E۶ نشان می دهد که ویروس بر سیستم دفاعی بدن غلبه کرده است.

بعلاوه این پژوهش نشان داد که در مبتلایان به سرطان گلو طول عمر کسانی که این آنتی بادی را در بدن دارند، بیشتر از آنهایی است که آنتی بادی ندارند یا به علت سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل به این سرطان مبتلا شده‌اند.

برای ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) واکسنی وجود دارد که بر علیه تمام انواع این ویروس ایمنی ایجاد نمی‌کند، اما نمونه‌های خطرناک ۱۶ و ۱۸ را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر این واکسن بیشتر برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم استفاده می شود، اما استفاده از آن برای پیشگیری از سرطان گلو رو به افزایش است.

این ویروس در حال حاضر بیشتر عامل ایجاد سرطان دهانه رحم است، اما بر اساس پژوهش‌ها، در سال ۲۰۲۰ میزان سرطان حلق دهانی ناشی از این ویروس، از سرطان دهانه رحم پیشی خواهد گرفت.

سارا هیوم، مدیر اطلاع رسانی مرکز تحقیات سرطان بریتانیا می گوید که "ویروس پاپیلوما بسیار شایع است. پرهیز از رفتارهای پرمخاطره جنسی انتقال آن را کاهش می دهد هر چند کاندوم کاملا از انتقال آن جلوگیری نمی کند."

به گفته سارا هیوم " اگر این واکسن از پاپیلومای دهان و سرطان جلوگیری کند موارد استفاده پیشگیرانه از آن وسیع‌تر خواهد شد، اما در این زمینه تحقیقات کافی انجام نشده است."

در مورد شیوع این ویروس در ایران آمار دقیقی وجود ندارد، اما بعضی بررسی ها نشان می‌دهند که شیوع و ابتلا به این ویروس در ایران نسبت به کشورهای غربی و آفریقایی کمتر است.
opium.site: سکس دهانی ORAL SEX و لزوم واکسیناسیون بر علیه ...
opium.site: متامفتامین و سکس و ایدز
opium.site: رواج مواد مخدر جدید بوسیله سکس با فواحش Sex Drugs And ...
opium.site: دانلود فیلم سکسی با لینک مستقیم از ساخت شیشه جلو زد؟
لیسیدن ناحیه تناسلی (واژن ) و سینه زنان روسپی و خوردن آلت مردان معتاد  اعتیاد اور است
لیسیدن و ساک زدن پستان و واژن زنان روسپی معتاد به مخدر متامفتامین (شیشه ) باعث اعتیاد می شود ..Sex on Meth & Methamphetamine
لیسیدن و ساک زدن پستان و واژن زنان روسپی معتاد به ...
opium.site: سکس با متامفتامین در بست از جلو با دست جنده ای که شاعر ...

opium.site: سکس با کوکائین .دیوانه کردن جنسی زن با کوکائین sex

هیچ نظری موجود نیست: