بیماران هموفیلی به علت نبودن دارو مواد مخدر مصرف می کنند

بیماران هموفیلی به علت نبودن دارو  مواد مخدر مصرف می کنند
کمبود دارو به مرحله‌ای رسیده که بیماران برای تسکین درد خود مجبورند به مصرف داروهای مخدر روی بیاورند. این هشداری است که مسئولان بنیاد امور بیماری‌های خاص می‌دهند.
500 بیمار هموفیلی در خوزستان تحت پوشش کانون هموفیلی در خوزستان قرار دارند. دو مرکز درمانی برای کل استان. یکی در دزفول که خود شهر و اندیمشک و شوش و آن حوالی را پوشش می‌دهد، یکی دیگر هم در اهواز. اما شهرهای نزدیک به استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و از آن طرف بندرماهشهر و شهرهای دیگر برای دریافت دارو و خدمات درمانی ناچارند مسافت زیادی را به سمت این دو مرکز طی کنند.

به گفته اشرف فرامرزیان، مدیر کانون هموفیلی استان خوزستان ، بیماری که خونریزی می‌کند تا به مرکز درمانی برسد ناچار باید مسافت زیادی را طی کند. گرمای هوا، دوری راه و آلودگی‌های غباری شرایط را سخت می‌کند و نرسیدن دارو در شرایط خونریزی در مفاصل، باعث فلج می‌شود. چندین ماه کمبود دارو و خونریزی یعنی خارج شدن مفاصل از شکل طبیعی و معلولیت‌های مفصلی. فرامرزیان ادامه می‌دهد:«زمانی که درد زیاد می‌شود و دارویی وجود ندارد، مشاهده می‌کنیم که بیمارانمان ناچار به مصرف داروهای مخدر روی می‌آورند تا دردشان را تسکین دهند. حتی پزشکان به این بیماران توصیه می‌کنند کمتر داروهای کدئین‌دار مصرف کنند چراکه امکان دارد خونریزی بیشتر داشته باشند.

 فرامرزیان اضافه می‌کند: «نکته ایی که در واردات داروهای بیماران هموفیلی حائز اهمیت است اینکه باید توجه شود داروها از منابع معتبری تامین شود. درصورتی که به‌دلیل قیمت بالای ارز داروهای بی‌کیفیت وارد شود در آینده شاهد مشکلات پیچیده‌تری خواهیم بود. بیمارانی که در دهه 60 و 70 دچار آلودگی ویروسی شده‌اند امروز کبدهایشان از کار افتاده است.» ارز گران می‌شود و این یعنی ارزش پول کاهش پیدا می‌کند و داروها به نسبت جیب ما گران‌تر می‌شوند آنقدر که شاید دیگر نتوانیم بین مرگ و زندگی راه دیگری را انتخاب کنیم.

 به گفته مدیر کانون هموفیلی خوزستان، تامین‌اجتماعی زیر بار افزایش قیمت داروها نمی‌رود و بیمار ناچار است مابه‌التفاوت را از جیب خودش بپردازد. به گفته فرامرزیان، پرداخت مبالغ بالای 170 تا 200 هزار تومان برای بیماری که به دلیل ناتوانی کاری هم ندارد، سخت است و البته بماند داروهای جنبی و هزینه فیزیوتراپی و خرج راه تا رسیدن به بیمارستان. در شرایطی که منابع مالی کانون محدود است و نمی‌تواند از بیماران حمایت کند و از طرف دیگر مشکلات اقتصادی سبب می‌شود کمک‌های مردمی محدودتر شوند و حتی گاهی از بعضی منابع، قطع شود.

opium.site: از واردات زین اسب به جای دارو تا سرنگ های چینی الوده مرگ ...
opium.site: "قیمت درمان اعتیاد" از موانع مراجعه معتادان برای ترک است
opium.site: برخورد نزدیک از نوع سوم با معتادان در تهران ؟ Close ...
opium.site: رابطه بین مصرف ماری جوانا و عشق به ماری جوانا و حشیش
opium.site: افزایش 60 برابری قیمت دولتی داروهای ترک اعتیاد و کاهش ...
opium.site: افزایش ریسک عفونت با استرپتوکوک ...
opium.site: ماری جوانا ریسک ابتلا به سرطان بیضه را افزایش می دهد ...
opium.site: اثرات ضد سرطانی هارمین و هارمالین در اسپند و ایاهواسکا

هیچ نظری موجود نیست: