بیسفنول آ ( BPA ) باعث اختلال در نعوظ وکاهش تمایل جنسی در مردان می شود Bisphenol A

فقظ دو کشوردر جهان  دیگر از بیسفنول ا استفاده نمی کنند
تحقیق : میزان بیسفنول A بالا، با مشکلات جنسی مردان ارتباط دارد
مردانی که به میزان بالایی در تماس با  بیسفنول ا هستند تمایل جنسی کمتری دارند.


11نوامبر2009 – یک مطالعه جدید نشان می دهد، کارگرانی که در تماس با میزان بسیار بالایی از مواد شیمیایی bisphenol A قرار گرفته بودند چهار تا هفت بار احتمال بیشتری نسبت به کارگرانی که در تماس هیچ مواد شیمیایی قرار نداشتند، مشکل شایع در عملکرد جنسی دارند.

تحقیقات اولیه، تماس با BPA را در مشکلات تولید مثل حیوانات، مرتبط میداند، اما این مطالعه پنج ساله، ابتدای کار روی انسان است.

محققان، بهمراه شرکت Kaiser Permanente، رتبه بندی شیوع عملکرد جنسی در میان کارگران مرد کارخانه ای در چین را توسط خود افراد که در تماس با BPA قرار داشتند و آنهائی که تماس نداشتند را مقایسه کردند.

محققان می گویند میزان BPA در میان مردان آمریکایی و چینی که به لحاظ شغلی در تماس مواد شیمیائی هستند، در حدود 50 برابر بیشتر از میزان متوسط مردانی است که به لحاظ شغلی با آن مواد تماس نداشته اند.

میل جنسی کمتر، ارضاء کمتر
در مطالعه، کارگرانی که در تماس با BPA قرار نداشتند مورد مقایسه قرار گرفتند، کارگرانی که در تماس با مواد قرار داشتند، چهار برابر بیشتر احتمال به شیوع نقص عملکرد جنسی و کمبود میل جنسی داشته اند، و به نسبت در زندگی جنسی آنها ارضاء کمتری وجود دارد و هفت بار بیشتر احتمال شیوع مشکل در انزال دارند.

دکتر دی کان لی، دکترای علم امراض تناسلی در موسسه Kaiser Permanente به WebMD می گوید، یافته ها برای اثبات ارتباط بین میزان بالای قرار گیری در تماس BPA و اختلال عملکرد جنسی در مردان باید تکرارشوند.

او می گوید " همچنین برای مطالعه، به تماس نزدیکتری نسبت به آنچه که مصرف کنندگان این وسایل تماس دارند نیاز داریم، اما تا این لحظه به دلیل اکثر تحقیقاتی که روی حیوانات شده است، منتقدان این ایده که BPA به هر میزان روی سلامتی تاثیر دارد را رد کرده اند و دیگر نمی توانند این کار را بیشتر ادامه بدهند".

BPA برای ساخت بطری های پلاستیکی و سایر محصولات مقاوم به ضربه و شفاف، برای بیش از سه دهه مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای پوشش بسیاری از غذاهای کنسرو شده و طیف وسیعی از کالاهای تجاری دیگر نیز استفاده می شود.

نزدیک به یک دهه است که دانشمندان قرار گرفتن در تماس با BPA از طریق محصولات تجاری را مورد بحث قرار میدهند که آیا تهدیدی برای سلامت انسان محسوب میشود یا خیر.

مطالعه جدید چاپ شده در مجله Human Reproduction ، این موضوع را به دلیل شدت میزان تماس مردان در محل کار با BPA در جوامع بزرگتر مطرح نمیکنند.

بحث خطر مصرف کنندگان محصولات BPA
اما کتی گروینگ، معاون Kaiser Permanente بخش ایمنی محل کار و مامور نظارت محیط زیست ، می گوید به دلیل آن آنکه تعیین میزان ایمنی تماس با مواد شیمیایی مشخص نیست، مصرف کنندگان باید به دنبال محصولات عاری از BPA باشند.

او به WebMD می گوید " قطعا برای کشف اثر BPA در میزان پایین تر، به تحقیقات بیشتری نیاز است ، ولی مطمئنا در حال حاضر در مورد میزان شیوع شغلی در این مطالعه مدارکی دال بر اثرات مضر PBA بر روی سیستم تناسلی مردان وجود دارد".

بهار گذشته ، شش کارخانه از بزرگ ترین تولیدکنندگان بطری کودک، اعلام کردند که، ساخت بطری های حاوی BPA برای فروش در ایالات متحده را متوقف خواهند کرد.

بیشتر بطری های آب پلاستیکی سفت و قابل استفاده مجددی که در حال حاظر در فروشگاهها فروخته میشود، بدون BPA ساخته شده و دارای برچسب مصرف کننده هستند.

اما برای دانستن وجود BPAاز روی ظرف غذاهای کنسرو شده ای که می خرید، راه های کمی وجود دارد، زیرا تولید کنندگان می گویند که روی آنها برچسب وجود دارد.

گروینگ انتظار دارد که برای ایجاد تغییر، مصرف کنندگان هر چه بیشتر تقاضای محصولات عاری از BPA داشته باشند.

دکتر استیو هنتیج سخنگوی شورای شیمی آمریکا به WebMD میگوید، مطالعه جدید ارتباط بسیار کمی را روی عموم مردم در میزان بالا به دلیل میزان BPA در میان کارگرانی که در تماس بودند نسبت به حالت طبیعی بسیار بالاتر بوده است دارد.

او اشاره می کند که تنها مطالعه در مشاغل با 230 کارگر در معرض تماس و 404 کارگر بدون معرض تماس، مطالعه نسبتا کمی بوده و این موضوع به شیوع مشاهدات اختلال عملکرد جنسی متکی است.

او می گوید "این اطلاعات جالب توجه است ، اما برای متوسط مصرف کننده گانی که از محصولات BPA استفاده میکنند،ارتباط کمی دارد، بر اساس یافته های بسیاری از سازمان های دولتی که به بررسی علمی پرداخته اند ، این اجماع وجود دارد که BPA برای سلامتی انسان کم خطر است."

  • عشق مانند اعتیاد است
  • چرا دختران در ایران هار شده اند (رابطه بین بیسفنول...
  • ورزش سطح اندورفین بدن را بالا می برد
  • تماس زنان باردار با بیسفنول آ ( BPA ) موجود در پل...
  • بیسفنول آ BPA دشمن قلب شماست
  • بیسفنول آ ( BPA ) باعث اختلال در نعوظ وکاهش تمایل...
  • بیسفنول آ (BPA) اسپرم آقایان را ضعیف می کند
  • بیسفنول آ BPA عامل آسم کودکان
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند در ارتباط با بیسف...

  • هیچ نظری موجود نیست: