چهار متیل تیو آمفتامین Methylthioamphetamine 4

Methylthioamphetamine -4 چهار  متیل تیو آمفتامین
قرص شادی بخش چهار متیل تیوامفتامین
 4-mta این ماده از لحاظ ساختمان شیمیایی مشابه امفتامین است که در حلقه بنرن ان در کربن 4 دارای یک عامل گوگرد (تیو)و یک عامل متیل ch3 چسبیده به ان است .
 این ماده در دهه 1990 در دانشگاه David E. Nichols at Purdue توسط دیوید ای نیکولاس سنتز شد .
4MTA
چهار متیل تیو آمفتامین باعث ازاد شدن اختصاصی سروتونین در مغز می شود البته جز و مهار کننده های منو امینو اکسیداز هم هست .
 طول اثر این دارو بیشتر از اکستازی و امفتامین است ولی نشئگی آن بسیار کمتر از اکس و امفتامین است .
 استفاده از ان به شدت حرارات بدن را بالا می بردو ممکن است موجب از کار افتادن قلب و مغز و کلیه شود .
فعلا به نظر نمی رسد با توجه به ایجاد نشئگی کم ان این ماده بتواند در  بازار مواد مخدر طرفدارن زیادی  پیدا کند .
ماده اولیه در سنتز ان افدرین و پسود وافدرین است .

علائم مصرف چهار متیل تیو امفتامین چیست

علائم مصرف بیش از حد (مسمومیت ) آن شامل آشفتگی، افزایش دمای بدن، توهمات، تشنجات وگاهی مرگ است. علائم ترک شامل بی تفاوتی، افزایش دوره‌های خواب،‌تحریک پذیری، افسردگی و وعدم آگاهی به زمان و مکان است.

اثرات جانبی مخدر چهار متیل تیو امفتامین
اثرات این مخدر در انسان هنوز به درستی شناخته نشده است اما با افزایش بیش از حد سروتونین احتمال  بروز  سندرم سروتونین  زیاد است

علائم سندم سروتونین چیست
 علایم سندرم سروتونین عبارت از انقباض غیر اداری ماهیچه‌ها, احساس خستگی, تعریق, تکانهای غیر ارادی بدن،افزایش عکس العمل، انقباض ناگهانی عضله و نهایتاً گیجی وکما که منجر به مرگ می‌شود.
گزارشات از گروه سم شناسی لندن حاکی از مرگ ۳ نفر در نوامبر ۱۹۹۸ در اثر مصرف  چهار متیل تیو امفتامین داده شده است
همچنین در گزارش ارائه شده دسامبر ۱۹۹۸ نشاندهندة مرگ یک دانش آموز در یکی از پارتی‌های غیر مجاز بعد از مصرف ۷ قرص  چهار متیل تیوامفتامین می باشد.
مصارف غیرمجاز:
استفاده از ۴-MTA و مصرف آن باعث تحریک و سرخوشی همچون اکستاسی  بوجودمی‌آورد.

گزارشات NCIS کشور انگلستان این فرضیه رابوجود می‌آورد که در اثر اعمال فشارهای قانونی جهت کنترل تولید اکستسی منجر به ساخت مواد اعتیاد آور دیگری از مشتقات اکستازی  بشود. این پیش بینی که احتمال استفاده و معامله چهار متیل تیو امفتامین  بجای مخدر اکستازی  و به عنوان یک داروی خیابانی مخدر انتظار می‌رود.
توزیع غیرمجاز:
طبق گزارشاتی درباره آنالیز  Methylthioamphetamine 4  که در گزارش گروه سم شناسی انگلستان, رویت شده این دارو در بازارهای کشور انلگستان, هلند و بلژیک توزیع و انتشار داشته است. Methylthioamphetamine 4  درشکلهای اولیه بصورت قرصهای سفید یا کرم رنگ حلقه ای که دارای قطر ۹ تا ۱۴ میلی متر می‌باشد تولید می‌گردد.

دردو مورد قرص بسته بندی شده, یکی تحت عنوان S5 و بسته بندی دیگر تحت عنوان کافئین ویتامین وفراورده‌های گیاهی عرضه می‌شد. در آنالیز این قرصها معمولاً ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی گرم  Methylthioamphetamine 4 درهرقرص وجود دارد.
۴-MTA جزولیست بندی کنترل مواد در ایالات متحده آمریکا نمی‌باشد. بهرحال می‌تواند در جدول ۱ کنترل مواد شبیه یا آنالوگ MDA و یا MDMA قرار بگیرد. طبق پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی و کمیسیون داروهای نارکوتیک مورخ ۲۰ مارس سال ۲۰۰۱ - این مخدر به جمع جدول شماره ۱ داروهای روانگردان کنوانسیون سال ۱۹۷۱ میلادی اضافه شده است.
opium.site: 4-Methylthioamphetamine چهار متیل تیوآمفتامین
opium.site: شکلهای مختلف متامفتامین(4 متیل تیوآمفتامین )
opium.site: تری متوکسی امفتامین (مسکالوامفتامین ...
opium.site: پارامتوکسی آمفتامین چیست Paramethoxyamphertamine ...
opium.site: مرگ راشل کلیتون و اما اسپید بر اثر مصرف قرص ...
opium.site: متیلن‌دی‌اکسی‌متوکسی‌آمفتامین
opium.site: مرگ با قرص های اکستاسی تقلبی حاوی ماده مخدر متوکسی ...

 

هیچ نظری موجود نیست: