خانواده بیماران مبتلا به ایدز در جلوی مجلس تجمع کردند

نقص ایمنی
تجمع بیماران مبتلا به ایدز در جلوی مجلس ایران

با افزایش یافتن مشکل تهیه دارو برای خانواده های دارای بیماریهای خاص در ایران، جمعی از این خانواده ها با تجمع در مقابل مجلس خواستار حل مشکلات خود شده اند. رسانه های داخل ایران گزارش کرده اند معترضان خانواده‌های بیماران مبتلا به نقص ایمنی بوده اند که به دلیل گران شدن  قیمت داروهای  بیماران خود قادر به تهیه آن نیستند.


مادر یک  پسر ۱۰ ساله‌ که فرزندش به بیماری نقص ایمنی نوع «بروتون» مبتلاست،می‌گوید: “باید هر دو هفته یکبار داروی فاکتور ۷ به پسرم تزریق شود که تاکنون ماهانه چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای تهیه داروی او می‌پرداختیم ولی الان قیمت دارو به ۲ میلیون تومان رسیده است و اگر دارو را برای فرزندم تهیه نکنیم با مشکل حاد تنفسی و عفونت‌های مکرر در اعضای بدن مواجه می‌شود تا حدی که ممکن است فرزندم بمیرد.
مادر دیگری نیز یکی دیگر از خانواده‌هایی است که پسر ۲۴ ساله‌اش به بیماری نقص ایمنی مبتلا است به گفته وی نوع بیماری فرزندش به گونه‌ای است که بدن در مقابل میکروب‌ها ایمنی ندارد و به راحتی بیمار می‌شود اما با تزریق «گاماگلوبین» می‌توانند مانند افراد عادی زندگی کند.
 به گفته وی تا یک ماه پیش با هماهنگی وزارت بهداشت داروها را تهیه کرده و فقط ۲۰ درصد هزینه دارو را که چیزی حدود ۱۳۰ هزار تومان بود برای مصرف یک ماه می‌پرداخته است  اما از یک ماه پیش این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آن هم با دفترچه تأمین اجتماعی رسیده و آنهایی که بیمه نیستند باید ماهانه حدود ۳ میلیون تومان بپردازند.
فرد دیگری که ۳۷ سال سن و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارد در این تجمع می گوید:”تا یک ماه پیش نصف درآمدم را برای تهیه دارو و زنده ماندن می‌پرداختم ولی الان دخل و خرجم اصلاً با هم همخوانی ندارد.
 با این حال دو تا از فرزندان خواهرانم هم به این بیماری مبتلا هستند و وقتی دارو نایاب می‌شود از داروی خودم به آنها می‌دهم چون ۱۲ سال بیشتر ندارند و طاقت ناراحتی‌شان را ندارم.” به گفته وی طی دو سه ماه گذشته چند بیمار نقص ایمنی به دلیل عدم توانایی در تهیه دارو به انواع عفونت‌های گوارشی یا ریوی دچار شده و جان سپرده‌اند.
محدودیتهای ایجاد شده بر سر ورود دارو به ایران در اثر تحریمهای بین الملللی و سو مدیریت مدیران دولتی مربوطه دامنه بحران دارو را بویژه در میان بیماران خاص افزایش داده است. بیماران نقص دستگاه ایمنی بدن معتقد هستند که داروی ۲۰ هزار تومانی این بیماری هم اکنون با قیمتی بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان در حال عرضه است.
ترک اعتیاد مواد مخدر با مخدر هروئین (دیامورفین ) در انگلستان
تمجیزک ، نورجیزک .دورجیزک

 باز گشت از اعماق اعتیاد به متامفتامین (شیشه)
لیست مواد لازم برای ساخت متامفتامین (شیشه)از پسودوافدرین
طرز ساختن متامفتامین (شیشه) با استفاده از فسفر(تصویری )
ناخالصی های همراه با ماده مخدر مفدرون می تواند کشنده باشد
آزمایش ماده مخدر شیشه (متامفتامین )اجباری می شود
اعتیاد در ایران از نگاه خبرنگار خارجی
افزایش مصرف شیشه نسبت به تریاک و حشیش در ایران
چگونه بدون مخدر یا نزدیک شدن به مرگ، توهم بزنیم؟
مایکل جکسون پروپروفول استفاده می کرده است
کشتار داروی پروپوفول غیر استاندارد در ایران

هیچ نظری موجود نیست: