به دلیل ترانزیت آسان و قیمت مناسب مواد مخدر(شیشه )، ریشه کنی آن در هیچ جامعه ای به صورت تضمینی ممکن نیست

گنبدکاووس - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر توسعه و مشارکت های مردمی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: به دلیل ترانزیت آسان و قیمت مناسب مواد مخدر(شیشه )، ریشه کنی آن در هیچ جامعه ای به صورت تضمینی ممکن نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن موسوی چلک، شامگاه سه شنبه در همایش اعتیاد و خانواده با رویکرد پیشگیری و بهبودی گفت: به خاطر ترانزیت آسان و قیمت مناسب مواد مخدر و ریشه کنی آن در هیچ جامعه به صورت تضمینی وجود ندارد.
وی افزود: گرچه اقدامات زیادی در مورد پیشگیری و مبارزه با این امر صورت گرفته است ولی امروزه تنوع محصول از شکل سنتی به سمت صنعتی است.
وی بیان کرد: در سال 2013 از 80 کشور 97 نوع محصول مخدر جدید بر اساس مطالعات به دست آمد. باید واقع بین باشیم که درآمد بالای مافیا دلیل توزیع این محصولات استو پیشگیری و مبارزه با آنها مشکل و برنامه ریزی های ما باید منطبق بر این واقعیت ها باشد.
موسوی با تاکید بر این که باید رویکردی انتخاب کرد که موثر باشد و نگاه واقع بینانه به این حوزه داشت، اظهار کرد: فراموش نکنیم که زمانی موفق خواهیم شد که رویکرد اجتماعی در جامعه در این زمینه داشته باشیم و از تمام ظرفیت ها موجود استفاده کنیم که خانواده یکی از این ظرفیت هاست.
وی تصریح کرد: جامعه در مقابل اعتیاد زنان مقاومت بیشتری نشان داده است. زن کانون خانواده است که اگر درگیر مواد مخدر شود همه خانواده متلاشی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: البته اعتیاد مردان نیز سلامت خانواده رابه خطر می اندازد و باید جدی گرفته شود ولی در زنان این امر بسیار بااهمیت تر است زیرا فرزندان نیز تحت تربیت مادران هستند.
موسوی ادامه داد: دفتر ما به سراغ ظرفیت های مستعد از جمله مددکاران، ورزشکاران و خانه خیرین رفته است زیرا معتقدیم بدون این ظرفیتها موفق نخواهیم بود.
مدیر کل دفتر توسعه و مشارکت های مردمی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مشارکت های اجتماعی سرلوحه سیاست های حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر است، ناامید نیستیم ولی نگرانی های خود را بارها و بارها اعلام کردیم ما کارشناسان اجتماعی نگران مهمترین منبع پیشرفت کشور که همان نیروی انسانی است، هستیم که در حال درگیر شدن با این معضل است.
وی گفت: همیشه حوزه اجتماعی در حاشیه سیایت گذاری ها قرار داشته است و نگاه ما به عمران و اقتصاد کشور بوده است ولی از حوزه های اجتماعی غافل مانده ایم.
وی تصریح کرد: این تاکیدات تا زمانی که برخورد جدی نشود سودمند نخواهد بود شاید پیچیدگی مسائل اجتماعی باعث شده است که زیاد به این حوزه نتوان راه پیدا کرد، این حوزه به شدت ضعف دارد و هیچ کس مصون از آن نیست.
موسوی خاطرنشان کرد: مهمترین حوزه ای که نگران آن هستیم خانواده است و خانواده نوک پیکان تمام آسیب های اجتماعی امروز است.
وی ادامه داد: وقتی اعتیاد و آسیب اجتماعی وارد خانواده شد مزمن خواهد شد و زمانی متوجه می شویم که صدای ان به گوش کسی نرسیده است خانواده هم در پیشگیری هم در درمان و حین درمان بسیار موثر است.
وی بیان کرد: آرامش، امنیت، احترام متقابل، صداقت و شاد زیستن در خانواده ای که اعتیاد وارد شود از بین خواهد رفت.
موسوی گفت: رسانه های مختلف مجازی جایگزین روابط عاطفی در خانوده ها شده است فقر محبت در خانواده باعث جستجوی آن توسط افراد خانوده در بیرون از خانه می شود و این امر باعث از بین رفتن شادی در خانواده می شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کلان کشور برنامه ای برای مهارت شاد زیستن وجود ندارد و شاد زیستن از محیط خانواده آغاز می وشد که عدم وجود ان گرایش افراد به اعتیاد خواهد بود.
وی از مسئولین کشوری اختصاص اعتبارات در بخش پیشگیری خواست و گفت: تمام اعتبارات در این زمینه برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر از طریق دستگاه های دولتی تامین می گردد که اگر این اعتبار تخصیص یابد بهتر می توان در این زمینه فعالیت کرد.
رونق آزمایشگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی در جهان
برخورد فیزیکی در مبارزه با مواد مخدر بی‌نتیجه است - Opium ...
ستاد مبارزه با مواد مخدر بعد از کارنامه 100 روزه ب... - Opium ...
باید در برابر مواد مخدر سر خم کنیم - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
به دلیل اهمال در اطلاع رسانی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر ...
راه مبارزه با مواد مخدر و درمان اعتیاد در ایران مین گذاری شده است
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: جنگ با مواد ...
در مبارزه با مواد مخدر شکست خوردیم - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
روسیه اعلام کرد مبارزه با مواد مخدر ثمری ندارد - Opium.Site ...
ایران در مبارزه با مواد مخدر از پهپادها استفاده خواهد کرد - Opium ...
ایران در مبارزه با مواد مخدر شکست خورده است - Opium.Site ...

هیچ نظری موجود نیست: