سهشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم
آگاهسازی دانشآموزان نسبت به اعتیاد و پیامدهای ناشی از آن تاکید کرد و از
تغییرات محتوای پیشگیری از اعتیاد در کتب درسی دانشآموزان برای سال تحصیلی جدید
خبر داد.
به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، بابک دینپرست گفت: درج محتوای علمی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد به تناسب سن عقلی و تقویمی دانشآموزان در کتب درسی، نخستین بار در مصوبات نهمین جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر در بهمن ماه 67 (قریب به 26 سال قبل) مطرح شد. این موضوع حتی در طول سنوات گذشته به صورت مکرر به عنوان یکی از مطالبات جدی ستاد مبارزه با موادمخدر از وزارت آموزش و پرورش مطرح بوده و در جلسات گوناگون ستاد و همچنین جلسات کمیته فرهنگی و پیشگیری و مکاتبات گوناگون از آن وزارت پیگیری میشده است.
وی افزود: سرانجام پس از پیگیریهای متعدد و مستمر، موضوعاتی شامل اعتیاد و سلامتی، اعتیاد چیست، مغز و مواد مخدر و اثر مواد مخدر بر سلامت، در کتاب علوم زیستی و بهداشتی سال اول دبیرستان در سال 1391 چاپ شد و بدین ترتیب برای اولین بار، مصوبه بلااقدام ستاد از سال 1367 ، یعنی پس از 23 سال، محقق شد.
معاون کاهش تقاضای ستاد بیان کرد: در ادامه هماهنگیها و پیگیریهای به عمل آمده، در سال 1392، موضوعات آموزشی شامل دوستیابی و تصمیمگیری در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم (دوره دوم ابتدایی) و همچنین موضوعات آموزشی شامل تفکر، خودآگاهی، ارتباطات اجتماعی و سبکهای آن، مدیریت تضاد و اختلافات، کنترل اضطراب، کنترل خشم، معیار انتخاب دوست، قاطعیت وجرأتورزی، تابآوری و تحمل سختیها در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم (دوره اول متوسطه) درج شد، مواردی که همگی عناوین مهم آموزش مهارتهای زندگی هستند.
دینپرست با بیان اینکه در سال جاری با توجه به تغییرات نظام آموزشی و به تبع آن نیاز به کتب جدید، اقداماتی در این بخش انجام شد، گفت: بخشهایی با موضوعات آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از آنها شامل دوره نوجوانی، آسیبهای اجتماعی، پرخاشگری و نزاع و موادمخدر تجربهای خطرناک در کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم (دوره اول متوسطه) گنجانده شد.
وی افزود: همچنین در کتاب تفکر و سبک زندگی کتاب مشترک دختران و پسران پایه هشتم (دوره اول متوسطه) بخشهای آداب و مهارتهای زندگی شامل مهارتهای زندگی موفق کدامند، آداب معاشرت و گفتگو، رسانهها و تأثیرات آنها بر زندگی ما، مهارت کنترل نفس چیست، رفتار پرخطر چیست (با موضوع مواد مخدر)، مهارت افزایش عزت نفس، مهارت بهبود خودپنداره، مهارت کنترل افسردگی، مهارتهای کنترل عصبانیت، کنترل استرس، تصمیمگیری و در کتاب تفکر و سبک زندگی کتاب ویژه پسران پایه هشتم (دوره اول متوسطه) بخشهای اعتیاد و خطرات آن شامل اعتیاد چیست و با عادت کردن چه فرقی دارد، فرد معتاد کیست، چرا عدهای از افراد معتاد میشوند، نشانهها و علائم بیماری اعتیاد به چاپ رسیده است تا گام هدفمندی در جهت مصونسازی فرزندان این مرز و بوم باشد.
به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، بابک دینپرست گفت: درج محتوای علمی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد به تناسب سن عقلی و تقویمی دانشآموزان در کتب درسی، نخستین بار در مصوبات نهمین جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر در بهمن ماه 67 (قریب به 26 سال قبل) مطرح شد. این موضوع حتی در طول سنوات گذشته به صورت مکرر به عنوان یکی از مطالبات جدی ستاد مبارزه با موادمخدر از وزارت آموزش و پرورش مطرح بوده و در جلسات گوناگون ستاد و همچنین جلسات کمیته فرهنگی و پیشگیری و مکاتبات گوناگون از آن وزارت پیگیری میشده است.
وی افزود: سرانجام پس از پیگیریهای متعدد و مستمر، موضوعاتی شامل اعتیاد و سلامتی، اعتیاد چیست، مغز و مواد مخدر و اثر مواد مخدر بر سلامت، در کتاب علوم زیستی و بهداشتی سال اول دبیرستان در سال 1391 چاپ شد و بدین ترتیب برای اولین بار، مصوبه بلااقدام ستاد از سال 1367 ، یعنی پس از 23 سال، محقق شد.
معاون کاهش تقاضای ستاد بیان کرد: در ادامه هماهنگیها و پیگیریهای به عمل آمده، در سال 1392، موضوعات آموزشی شامل دوستیابی و تصمیمگیری در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم (دوره دوم ابتدایی) و همچنین موضوعات آموزشی شامل تفکر، خودآگاهی، ارتباطات اجتماعی و سبکهای آن، مدیریت تضاد و اختلافات، کنترل اضطراب، کنترل خشم، معیار انتخاب دوست، قاطعیت وجرأتورزی، تابآوری و تحمل سختیها در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم (دوره اول متوسطه) درج شد، مواردی که همگی عناوین مهم آموزش مهارتهای زندگی هستند.
دینپرست با بیان اینکه در سال جاری با توجه به تغییرات نظام آموزشی و به تبع آن نیاز به کتب جدید، اقداماتی در این بخش انجام شد، گفت: بخشهایی با موضوعات آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از آنها شامل دوره نوجوانی، آسیبهای اجتماعی، پرخاشگری و نزاع و موادمخدر تجربهای خطرناک در کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم (دوره اول متوسطه) گنجانده شد.
وی افزود: همچنین در کتاب تفکر و سبک زندگی کتاب مشترک دختران و پسران پایه هشتم (دوره اول متوسطه) بخشهای آداب و مهارتهای زندگی شامل مهارتهای زندگی موفق کدامند، آداب معاشرت و گفتگو، رسانهها و تأثیرات آنها بر زندگی ما، مهارت کنترل نفس چیست، رفتار پرخطر چیست (با موضوع مواد مخدر)، مهارت افزایش عزت نفس، مهارت بهبود خودپنداره، مهارت کنترل افسردگی، مهارتهای کنترل عصبانیت، کنترل استرس، تصمیمگیری و در کتاب تفکر و سبک زندگی کتاب ویژه پسران پایه هشتم (دوره اول متوسطه) بخشهای اعتیاد و خطرات آن شامل اعتیاد چیست و با عادت کردن چه فرقی دارد، فرد معتاد کیست، چرا عدهای از افراد معتاد میشوند، نشانهها و علائم بیماری اعتیاد به چاپ رسیده است تا گام هدفمندی در جهت مصونسازی فرزندان این مرز و بوم باشد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر