ال‌اس‌دی با نام شیمیایی اسید لیزرجیک دی اتیل آمیدLSD

ال‌اس‌دی با نام شیمیایی اسید لیزرجیک دی اتیل آمید دارویی است که از قارچی انگلیسی به نام ارگوت که بر روی گیاه چاودار زندگی می‌کند، به دست می‌آید. اولین بار در سال ۱۹۳۸ توسط یک شیمیدان سوئیسی به نام آلبرت هوفمن که به امید دست یافتن به دارویی جدید، انواع ترکیبات ارگوت را آزمایش می‌کرد، ساخته شد.
اما خواص آن تا زمانی که دکتر مذکور خود شخصاً آن را مصرف نکرده بود، کشف نشد. تجربیات دکتر هافمن هنگام مصرف این ماده در دفترچه یادداشت او به ثبت رسیده‌است. دهه ۱۹۶۰ زمان افول مصرف این ماده بود. اما بعدها گروه هیپی در امریکا مصرف آن را باب کردند.
 امروزه ال اس دی مصرف پزشکی ندارد. تا به امروز ال اس دی تنها مواد مخدری بوده‌است که مصرف آن مستقیماً باعث مرگ شخص نشده و کشته نداده‌است.
دکتر البرت هوفمن Albert Hofmann کاشف ال اس دی و(ایسا ...

نام های رایج :
اسید ، ال ، تبز ، بلاتر

مواد تشکیل دهنده (Chemical) :
دی – لیسرجیک اسید دی اتیل آمید ترکیبی شیمیایی است که از آلکالوئید های ارگوت Ergot که توسط قارچ های دسته کلاویسپس تولید می شود و اصلی ترین عضو آنها "Claviceps Purpurea "می باشد ؛ این قارچ عامل بیماری ناخنک غلات یا ارگوت است و در سراسر جهان بر روی گندم، جو، چاودار، یولاف، ارزن و بسیاری از گندمیان زراعی و وحشی این بیماری ایجاد می شود.
مسمومیت قوم بنی اسرائیل با کلاویسپس پورپورا در زمان ...
نحوه مصرف :
ال اس دی غالبا بصورت کاغذی که به مربعات کوچک 1.4 اینچی موسوم به تب (tab) یا بلاتر تقسیم شده است رایج می باشد که هر تب به تنهایی حاوی 100 – 30 میکروگرم ال اس دی می باشد و این در حالی است که در اوایل دهه 60 و 70 که بصورت قرص عرضه می شد دارای دوز 400 – 300 میکروگرم بود. ال اس دی بصورت مایع نیز تولید می شود که هر قطره از آن یک تریپ محسوب می شود .


شروع (Onset) :
با توجه به اینکه چه مقدار مصرف شده باشد و همچنین آخرین وعده غذایی چه زمانی مصرف شده باشد بین 60 – 20 دقیقه شروع به تاثیر می کند.

دوره (Duration):
تاثیر اصلی ال اس دی بین 8- 6 ساعت به طول می انجامد و یک دوره 5 – 2 ساعت نیز دارای تاثیر ثانویه که تاثیراتی مانند بی خوابی و حالتی رویایی که با واقعیت زندگی روزمره متفاوت است .

تاثیرات (Effects) :
یکی از اثرات LSD ایجاد تغییرات هیجانی و حسی در مصرف کننده است. این تغییرات بیشتر از علایم فیزیکی مصرف است. معمولاً شخص مصرف کننده ابتدا دچار هیجان ها و احساسات شدید و متفاوتی می‌شود و یا احساسات و هیجانات او به سرعت تغییر میکند. اگر مصرف LSD بیشتر شود؛ مصرف کننده دچار توهمات بصری لذت بخشی می‌شود. درک مصرف کننده از زمان و از خودش تغییر میکند. گاه ممکن است به نظر برسد حواس پنج گانه با هم مخلوط شده اند. حس لامسه بیشتر می‌شود. مصرف کننده ممکن است حس کند رنگ ها را می‌شنود و یا صداها را می‌بیند. به این حالت حس آمیزی (Synesthesia) می‌گویند. در بسیاری افراد، این تغییرات حواس باعث ایجاد ترس و وحشت می‌شوند. اگر مصرف LSD یک "سفر خوب – Good Trip" باشد مصرف کننده احساس سرخوشی و پرواز میکند و اگر یک "سفر بد – Bad Trip" باشد، مصرف کننده دچار حس بدی می‌شود.



تاثیرات مثبت :
- برانگیختگی ذهنی و جسمی
- افزایش حس معاشرت در انسان و تفکر خلاقانه
- افزایش آگاهی و درک بالای موسیقی
- افزایش قدرت حواس پنج گانه
- دیدن تصاویر با چشمان باز و بسته ، تغییر رنگ و روشن شدن همه چیز
- تجربه حالات روحانی که باعث تحول در زندگی فرد می شود
- احساس آمیختگی با جهان و درک متفاوت از هستی


تاثیرات خنثی :
- تغییر کلی در هوشیاری
- گشادی مردمک
- تمرکز سخت انجام می شود
- افزایش تولید مخاط و آب دهان
- احساسات خاص جسمی مانند انرژی ، گرفتگی صورت ، لرز
- تغییر در ادراک زمان
- تغییر سریع احساسات و افزایش خمیازه
- دمای بدن کمی بالا می رود
- ضربان قلب اندکی افزایش می یابد

تاثیرات منفی :
- اضطراب
- گرفتگی فک و ماهیچه ها
- افزایش تعریق
- مشکل در تنظیم دمای بدن
- احساس تهوع ، سرگیجه ، گیجی
- بی خوابی و میل به انجام کارهای بزرگ
- پارانویا ، ترس و وحشت
- احساسات ناخواسته و طاقت فرسا
- تجربه روحانی ناخواسته که منجر به عوض شدن زندگی فرد می شود


موارد منع مصرف (Contraindications)
- درهنگام رانندگی و یا کار با ماشین آلات سنگین مصرف نشود.
- ال اس دی باعث انقباضات رحمی می شود و این تاثیرات منفی در دوران بارداری را پدید می آورد .
- مصرف آن برای کسانی که در میان تحولات احساسی و روانی در زندگی می باشند توصیه نمی شود .
- مصرف آن برای کسانی دارای سابقه بیماری های روانی و همچنین روحیه نه چندان مساعد هستند توصیه نمی شود زیرا مصرف روانگردان های قوی ممکن است ضربات جبران ناپذیری در سلامت روانی شخص بیمار به همرا داشته باشد
منبع پرشین سایکدلیک فروم

هیچ نظری موجود نیست: